Jump to content

по-ниско налягане на турбото на А4/Б7 BFB двигател, error: 17536 Fuel Trim, Bank 1 (Mult) System too Lean


VBI

Recommended Posts

Преди 2 седмици си сложих бустметър и забелязах, че налягането на турбото е hold 0.4 и peak 0.5. Тестовете ги правих на пълна газ и до прекъсвач на 1-ва и 2-ра скорост - както четох в интернет. Налягането го държи устойчиво от 2000 оборота почти до прекъсвач - след около 5000 оборота пада на около 0.3. По същия начин след 2000 оборота се държи налягането и при пълна газ на по-високи предавки (на тях не съм карал до прекъсвач обаче). Колата си върви добре според мен :nixweiss:. Първоначално се разрових да потърся какво налягане трябва да прави турбото за двигател BFB - да не би да трябва да е по-ниско. Не намерих точна информация обаче, но от това, което четох, а и ми казаха и тук колеги от форума - трябва да е по-високо.

За по-сигурно проверих светодиодния бустметър (все пак е китайче :hilezh:) с допълнителен манометър и надуване с компресор - показва съвсем точно в целия диапазон. След това се насочих към МАР сензора на ЕКУ-то - да не би да го "лъже", давайки му некоректна информация като действително налягане от турбото и затова да го реже на hold 0.4 (при мен МАР-а е монтиран на кулера, това му е номера: 038 906 051 D ). Сравних го с това, което показва бустметъра - изправен е, показанията са идентични.

Проверих за пропуск на въздух - всичко уж е ОК, но турбото не надува повече от 0.4-0.5 peak. Преди да проверя физически самото турбо реших да проверя какво ще покаже VAGCOM-a. На 115 канал (01 Engine -> 08 Measuring Blocks -> 115 -> Read), в трети прозорец дава информация какво иска ЕКУ-то, а в 4-ти прозорец - какво е действителното налягане от турбото

Днес правих малко тестове по магистралата на газ - дъщеря ми кара аз гледам какво показва ВАГ-а. Оказа се, че при пълна газ ЕКУ-то иска ~0.324 и получава 0.38 по показания на МАР сензора, същото показва и бустметъра. За да получа тези показания съм извадил атмосферното налягане, т.е. -1. С една дума каквото налягане иска ЕКУ-то - такова и получава от турбото :gruebel:. Докато се возих прегледах за грешки в контролера на двигателя и открих тази:

17536 Fuel Trim, Bank 1 (Mult) System too Lean

P1128-001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

След изтриването на грешката в движение веднага се вдигна налягането на турбото :blink: - ЕКУ-то започна да иска 0.625 и да получава 0.65 и го държи устойчиво, пробвах и на 4-та до около 5000 оборота. Пик-а е почти 0.8. Усеща се и по ускорението при пълна газ - значи можело и повече :hilezh:.

Но появи ли се грешката отгоре пак пада налягането до 0.4 hold. След изтриване пак се вдига. Тестовете правих на газ, предполагам, че на бензин няма да има разлика? Въпроса е от какво записва грешката и то сравнително скоро след като се изтрие - след изминаване на няколко километра по магистралата с повечко газ? Дебитомера не съм мерил (за него няма грешка) защото ще е трудно дъщеря ми да кара на 2-ра и 3-та до прекъсвач, а аз да гледам какво показва ВАГКОМ-а :hilezh:. Има ли вероятност грешката да е основно от него и как може да се провери? Четох в сайта на Ross-Tech, възможните причини са:

1. Дебитомер/MAF,

2. Управление на ламбда-сондите (къде е това управление???) или самите ламбда-сонди,

3. Проблем с инжекторите - тестовете съм ги правил на газ, не на бензин, предполагам този вариант отпада или може би пък е точно до настройка на ГИ-то?

Въпроса ми е сблъсквал ли се е някой с тази грешка и как е решил проблема? Ако се откачи куплунга на дебитомера това ще помогне ли да се диагностицира проблема или задължително трябва да се мери (на кой канал, предполагам измерването се прави на бензин?)? Самия дебитомер го свалих - чист е, няма масло или прах по него. Свещите са сменяни преди 1 година, въздушния филтър преди 4 месеца.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е дебитомера.

Мнението ми се основава на факта,че преди да сменя л.сондата правих същото упражнение на ВАГ КОМ.

Имах записани две грешки и те бяха като твойта (по-спомен) и такава за сондата.

Колата никакъв вървеж,а разход ти да видиш :hilezh:/>

Понеже нямах пари да сменя дебитомера и л.сондата.

Свалих и изчистих дебитомера с онзи спрей на CNC дето е.

Покарах и закачих на ВАГ КОМ и грешката за System too lean не се появи повече.

След смяна на сондата наскоро и другата грешка изчезна.

Колата върви осезаемо по-добре а разхода се подобри значително.

Но пак не е на 100% щото дебитомера беше поумрял бая едва 80-85 единици правеше от нормални 120мг./с.

Сега не съм имал време да го закача и да го премеря пак след всичко.

Турбото и преди и след рециклажа си ми надуваше на 0.6 бара лошото е че след рециклажа се разгоря масло още повече без да има видими пушеци или нещо от сорта ама това е друга тема.

Като се видя във пари направо ще го сменям. (дебитомера)

Не казвам че проблема при теб е от това ... но за всеки случай го погледни какви стойности дава.

Сондите щом не ти покзват грешки значи би трябвало да са добре.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен разхода на гориво е нормален 12-13/100 градско и около 10/100 извънградско. Дори и двигателя се ускорява добре, просто след слагането на бустметъра видях, че е по-ниско налягането. Марто ти как точно премери какво дава дебитомера - на кой канал? И аз се съмнявам в него, ще взема да го напръскам с един спрей за проба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На (2)- ри канал мисля че излизаше при мен.

На празен ход дава нормални стойности според ВАГ-КОМ

Но на 3-та предавка до 6000+ оборота неможе да направи 120мг./с.

Което само по себе си говори че не е изправен.

Иначе при мен разхода беше значително повишен от проблемната т.е 1-вата ламбда сонда.

И като прибавим и неизправността в дебитомера ... сещай се разход голям а вървеж като без турбо.

Само бучи но не върви.

Пръсни го за всеки случай с този спрей,остави го да изсъхне,изчисти грешката и виж пак какво е положението.

Ако не ще го дирим на друго място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махането на катализатора помогна за махането на грешката "system too lean" при колегата Дивко. Аз го разбирам че е бил запушен макар че името на грешката преведено значи бедна смес. След махането вече не трупа тая грешка и колата върви малко по-добре. Но пък при теб намаля налягането на турбото, при него нямаше такова нещо ама той има б5-ца 1.8т

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Така, вчера си купих спрей за почистване. Изчистих добре МАФ-а и изтрих грешката. Днес сутринта първите 10-на километра двигателя набира супер, налягане от турбото малко над 0.6, после обаче пак записа грешка и ЕКУ-то резна налягането на 0.4. Спрях, откачих дебитомера и тръгнах - няма разлика във вървенето, налягането си остана 0.4 само дето ми светна и лампата на ESP-то. Пак закачих дебитомера. Може би проблема ще се окаже в него, при първа възможност ще направя тест на 2-ра и 3-та до прекъсвач да видя дали показанията от дебитомера на 2-ри канал стигат 120мг при пълно натоварване. Теста ще го правя на бензин обаче за по-сигурно. Номера по ЕТКА на дебитомера е: 06A 906 473, а на самия дебитомер пише: BOSCH F00C 2G2 049.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно той се бъзика.

А на мен продължава ми излиза грешката за EVAP Emission ... чудя се клапан ли е какво е?

Къде да го търся ... при парвоначално палене студена продължава за 10 сек. да работи все едно е на 3 цилиндъра и после оправя.

А пък другата драма дето ме сполетя вчера.

Тръгвам Аз и както си карам и сменям предавки се чува едно зъррр-зърр викям си край скоростите заминаха незнайно как.

Карам пробвам на изключена предавка рязко газ и отпускам и пак зъррр-зърр при отпускането.

Викам си не е скорости хаха ще да е мека връзка,а я смених едва преди година.

Прибирам се в нас и отварям капака и гледам,гледам какво да видя.

Маркуча дето влиза отпред в турбото в филтърната кутия дето са закачени Н75,PCV клапана за картерна и куп трабички за вакуми и все като подваден.

Тръгвам да разкачам Аз ... а той не подваден а направо скъсан бая след скобата дето излиза от турбината.

Свалих всичко от-до и тръгнах по моргите ... успях да намеря един от А4 97г. 1.8Т и се оказа че стават но са с различни номера.

Прехвърлих всичко от моя и сложих.

Изтрих грешките и подкарах ... колата вървеше още по-добре и от преди всмисъл набираше по-добре и по-гладко.

Сега остава да видя дебитомера как е ...

п.п Искам да попитам две неща.

- Има една метална тръбичка тънка дето излиза от тоя дебел маркуч и посредством гумени маркучлета от двете страни се захваща до някакво клапанче при филтърната кутия със форма пумпалче и пише (мотор <---) със стрелкичка.

За какво е това клапанче?

Мога ли да мапна въпросната тръбичка и да я заменя с маркучле от край до край?

- Докато бях разкачил турбото го проверих за луф и не ми се видя да има такъв.

Отпред имаше няколко капчици масло но нищо притеснително.

Има ли възможност от него да гори масло след некачествен рециклаж но не отпред и да го вкарва в кулера и натам ами от другаде?

Мерси предварително.

И се извинявам че ползвам темата на колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако скъсаните маркучи са били от картерната вентилация според мен е било по-добре директно да я махнеш вместо да търсиш начин да я оправяш. От нея освен проблеми с оборотите и вървежа заради пропуск на въздух може да ти се губи и масло. Причината е долния клапан на картерната вентилация - като се повреди всмукателния колектор почва да засмуква освен пари и масло директно от картера. Аз лично моята картерна вентилация я изведох в атмосферата почти веднага след като купих колата.

Това клапанче мисля е за вентилацията на резервоара (ако говорим за същото де :) ). Можеш да сложиш и маркуч, но трябва да издържа на налягане и вакум - да не се свива/прегъва. Защо искаш да махнеш металната тръбичка?

За да си сигурен дали ти се губи масло заради турбото може да откачиш маркуча преди интеркулера - ако там има масло значи е от турбото. Почти същото можеш да видиш и ако откачиш маркуча преди дроселовата клапа - ако вътре е мизерия маслото може да идва само от турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи по картерната не съм сменял маркучи.

Просто сложих ново парче на мястото от дългата метална тръбичка до въпросното клапанче приличащо на пумпалче.

Искам да я махна (мет.тръбичка) щото са ми счупени щипките на филтърната кутия дето се предполага че лежи на нея прикрито и сега всякаш е по-къса и седи малко извън нея и ламаринения изолационен капак който пак е захванат за филт.кутия.

Та ако не е метална тръбичка гумената ще мине откъдето искам и така а тази няма как.

Иначе за този клапан дето говориш долу някъде нямам ни най-малка представа къде се намира само съм слушал.

Хубаво би било да я премахна но като незнам кое,къде и как да премахна не смея да пипам.

Проблем с обороти не съм имал никога.

А за турбото както казах отпред като свалих тръбата да сменя нямаше нито капки нито течове ... затова и попитах дали може отнякъде другаде да го вкарва през него и да го гори.

Ако може да кажеш къде отиде да я премахнеш картерната и колко ти излезе сериозно се замислям да я махам и Аз.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук можеш да погледнеш за картерната вентилация: ЦЪК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси но има лека разлика че при теб ПЦВ то е горе отзад а при мен е на дебелия маркуч над турбото ... и незнам дали ще се справя коректно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера надувах с-мата с компресор и с уста за течове - видимо не изпуска от никъде, единствено се чува "бълбукане" от маслото и постепенно налягането спада. Доколкото четох в интернет, това "бълбукане" е нормално - малко количество въздух преминава през семеринга на оста на турбината и отива в маслото. При работещ двигател налягането на маслото е многократно по-високо от това с което надува турбината и уплътнява оста.

Днес отново изтрих грешката и замерих на бензин какво показва дебитомера. При загрял двигател на ниски обороти 2.58 g/s. При 1-ва, 2-ра и 3-та до прекъсвач отива на 132 g/s в крайните обороти (около 6200). Турбото си държи hold ~0.6 след ~5500 оборота пада на ~0.5. Същото показва и на газ. Какво мислите за показанията на дебитомера - в норма ли е или не? Четох по форумите, че трябва да е над 122 g/s при пълно натоварване, но зависи и от мощността на двигателя, моя е 163 коня, не знам дали има формула по която да се изчислява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май открих от къде идва проблема - вече 3-ти ден грешката не се появява и налягането е 0.6 hold. Ще тествам още малко и ще пиша от какво е било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..., не знам дали има формула по която да се изчислява.

Тук-там пишат, че трябвало показанието на дебиЛомера да се дели на 0,8 и показвало колко са конете. :gruebel:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е, намерих формулата. Другия вариант е конете се умножават по 0.8 и резултата е това, което трябва да показва дебитомера при пълно натоварване на двигателя. Едно и също е.

(показания дебитомер) / 0.8 = (конски сили)

(показания на дебитомер) = 0.8 x (конски сили)

150к.с. x 0.8 = 120 g/s трябва да показва дебитомера при пълно натоварване

163к.с. x 0.8 = 130.4 g/s трябва да показва дебитомера при пълно натоварване

Т.е. дебитомера ми е ОК. Проблема при мен ще се окаже много тривиален, но искам да приключа с тестовете за да съм сигурен :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, по колата всичко е ОК освен може би ... горивния филтър на ГИ-то :hilezh:. Проблема с грешката се появява само на газ - на бензин няма проблеми и турбото си надува до 0.6, двигателя набира супер. Няколко дена карам само на бензин (как не се сетих по-рано да я пробвам) и няма помен от грешката. Ще ходя тези дни да ми погледнат филтъра на ГИ-то, вече е на около 15 000км и може би е запушен от нашата прекрасна газ.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или от настройката на газовия инжекцион,газ анализатора според мен трябва да показва еднакво на газ и на безнзин,не познавам много газовите,но да накараш компа да смята коректно трябва количеството остатъчен кислород да е близко до то това на бензинrolleyes.gif/>,сигурен съм че ще намериш решението,нямам престава дали има динамичен тест на газовата,направи лог на газ и на бензин ,ама на газ как е хавата не знам.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих до сервиза на Ланди-Ренцо и ми смениха малкото филтърче в изпарителя. След това направихме тест драйв едновременно с два лаптопа - един с ВАГКОМ и един на ГИ-то и нещата се оправиха :gut:. Грешката вече не се появява на газ, турбото си държи hold 0.6 и двигателя набира еднакво на газ и бензин. Просто мога да кажа само :respekt: за хората, които работят там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, филтърчето беше позапушено и го смениха - предполагам, че основно проблема е бил в него защото преди не съм имал записана грешка в контролера на двигателя и колата си вървеше супер на газ. Проблема се появи от около месец, даже първо си мислех дали не съм свикнал с вървежа на колата :). Затова си купих бустметър за да видя какво се случва с турбото, но пък видях и записаната грешка, която след изтриване се появява пак.

След това прегледаха и настройките на ГИ-то. Сравниха показанията на л-сондата с ВАГКОМ с това, което показва и софтуера на ГИ, направиха корекции и това беше. Горе-долу за 30 мин. бях готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Да пораздвижа темата.

След като днес я закачих на ВАГ-КОМ се натъкнах на следното.

Първата грешка е много неприятна щото ламбда сондата я смених с чисто нова преди 2 месеца.

Възможно ли е пак да се е прецакала и защо?

Другите грешки незнам откъде идват за пръв път се появяват.

Но разбрах какви са щото бях откачал таблото.

Давайте съвети и препоръки защо така с тая сонда скапана и тази грешка :steinigung:/>

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low

P1103 - 35-10 - - - Intermittent

В една друга тема с колегата Тошко бяхме разисквали.

Но там имаше и грешка за смесите тъй като дебитомера честно казано не ми е изправен.

Чистих го със оня спрей и грешката за смесите изчезна но тази за сондата се е появила отново.

Възможно ли е наистина реално дебитомера да преебва всичко?

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се си изчакал да позагрее сондата,

а относно дебиЛомера, сменяй, не чакай.

Тая гад бърка всичко и те кара да откачаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо незнам какво имаш впредвид да позагрее но ...

Ще го сменям няма как ... въпрос на месец-два е ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш, че ламбда сондата трябва да загрее,

че да дава коректна информация, затова те питах.

А виждам, че грешката е временна, та не би трябвало да се появява

след изчистване, освен ако няма проблем с подгрева ( еВентуално ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...