Jump to content

Не ми светят габаритите на двойна LED крушка?


Бат Сашо

Recommended Posts

Колеги, може ли да ми дадете решение на проблема с несветещия габрит на стоповете при смяна на крушките с LED. Слагам нормална крушка - всичко е ок. Пробвах върху изваден модул с крушките в къщи с отделно захранване всичко е ток, подавам от едната страна светва габарита, подавам от другата светва стопа. LED-a съответно е куче марка от "Илиянци". Рових се в тръсачката, но подходящо решение не видях. Има варианти за по новите модели. Моята кочина е А4 В5 Авант 1997 TDI AFN с една крушка 5/21W.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно не ти контактува добре - обърни внимание на пъпките отдолу. Сравни ги с такива на нормална крушка която ти свети в стопа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Написал съм, че е пробван целия модул заедно с крушките, свален от колата, на токоизправител. На него беше сложена въпросната LED крушка и си работеше, но при връщане на модула в каляската - не иска. Те лоши контакти и т.н. не са проблема. Нещо има в колата, което не дава на LED габарита да работи и не го знам! А стопа си свети както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ... на мен така ми се беше случвало, само че с ЛЕД за задна скорост (бели). Пробвай дали ще светне ЛЕД-а в друго гнезо, защото на тези "кучета" се случва да им е обърнат "+" и "-". Ако и така не стане, значи модула на колата отчита, че няма достатъчно съпротивление и не захранва габарита (в случая, когато ти изгори тази с волфрамовата жичка).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема не е в контакта, a в еку-то, което всеки път преди да включиш крушката я проверява дали е изправна подавайки къс сигнал. при обикновените крушки с жичка няма проблем, разбира се докато не изгори и не се прекъсне жичката. трябва просто да търсиш LED , които са пригодени за коли които си правят проверка преди включване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя моята няма FIS, пак ли прави проверка. Имаш предвид LED за CANBUS.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой пробвал ли е варианта - резистор и кондензатор свързани последователно, с цел да се излъже? След зареждане на кондензатора през резистора няма да тече ток.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм всичко - нищо не става, борд-а проверява крушките на всеки 60 сек. Само с резистор става за съжаление. Бях писал в една тема скоро, че CANBus-а е всъщност най-обикновен резистор свързан директно на плюс и минус на цокъла на LED крушката, който след няколко месеца работа поради голямото загряване в затворения цокъл "овъглява" платката на LED крушките и ги поврежда и те спират да светят или прекъсват. Аз съм с LED дневни светлини с вграден CANBus (крушка с цокъл за 21W) и имах същите проблеми. Накрая свалих двете крушки, отворих/разпоих им цокъла отзад и махнах товарния резистор или така наречения CANBus :hilezh:. После свързах по един резистор от 10 ома /25W паралелно на всяка LED крушка и ги изведох извън фара защото много греят и вече всичко работи и компа не пищи за изгоряла крушка. Резисторите съм ги смятал за товар от 21W сумарно - LED + резистор.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дали споменах, че колата ми е В5 и ECU e древно. Отпред габаритите са LED от "Илиянци" и си светят ок, вече 1 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно проблема е в крушките,и аз ги имам същите и си ми седят ей така на бюрото. гледай сега какво става. Крушката има един общ - или маса и 2 +са съответно за габарит и стоп.

връзваме масата. после като подадеш + на едното краче и светва Габарит, това добре, после подаваш + на другото краче и светва Стоп, и това добре, обаче идва хитринката.

когато вържеш и двата плюса за колата и спира да свети. Защо не съм гледал, но нещо са объркали тъпите жълтури. Защото когато крушките са на колата и не е пуснат габарита, той си взима маса от другите обикновенни крушки, например за номера , и прехвърля тази маса към + са на крушката. Същото става и със стопа, дори да са сменени и двете крушки на стопа, пак 3тия стоп е с обикновенни крушки и през тях взима маса към +са.

така че нямаш проблем с колата а с шантавите крушки, и аз го играх като тебе преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава излиза че ЕКУто като не си хареса съпротивлението на крушката и не и подава +?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте 

Днес и аз закупих Led крушки- двойнни (стоп и габарит) и при мен се получи същия проблем както при колегата, стопът свети, а габаритът светва само когато примерно крушката е оставена в гнездото без да е завъртяна на страничните пъпчета (законтрена).Когато е законтрена свети само стопът, а габарита - не. Оглеждах крушките, сравнявах ги с обикновената волфрамово крушка, но не откривам разлики. 

Ако някои знае как се оправя това нещо да пише тук или на ЛС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти една схемка, ако ти се занимава сам да сътвориш нещо:

 

851111_orig.jpg

Горната е за мигач, а долната за стоп и габарит.

 

Взето от тук: http://www.bikerz.bg/viewtopic.php?t=10158

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за схемите, но проблемът е че аз вече си купих готови ЛЕД крушки, които си работят - пробвани. Искам да разбера как да накарам габарита да заработи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а дали някой знае тези ефтинийки дето ги купихме с колегите, и те ли са на тази долната схема, за да видим как да ги оправим да работят, че мойте вече събраха прах отгоре.

най-тъпото е че по тази схема дето я е дал колегата би трябвало всичко да си работи на 6. 

сега разгледах мойте крушки и видях че те са с онези диоди който имат 3 изхода и светят различно в смисъл силата се променя. не помня точно какъв беше модела май т10 се водят.

та явно проблема е в схемата на връзване .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте.Има ли решение на проблема ,че и аз се набутах с два комплекта различни лед крушки и същата работа като колегата  :wall:

Редактирано от rosenrt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...
  • 1 year later...

Mн. интересно на моята "баба яга" б5 96г, сложих подобни като вторият модел от поста на rosenrt   с цокъл за 21/5W даже мисля, че са и без CANBUS и си работят перфектно габарита си свети идеално, а като натисна спирачка светват по силно! Защо колегите тук се оплакват не знам дали крушките са вече "измислени" както трябва или е от колата??

Редактирано от talaz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

и аз се оказах с такъв проблем :steinigung: (https://www.aliexpress.com/item/2Pcs-1157-Bay15d-P21-5W-4-COB-Amber-Red-Ice-Blue-Car-LED-Brake-Rear-Lights/32798827715.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.uIPdSp) някой намерил ли е решение ? имах друга лед(https://www.aliexpress.com/item/1157-BAY15D-P21-5W-18SMD-CANBUS-Error-Free-Brake-Tail-Car-LED-Light-Bulb/32807152595.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.iyneVI) и с нея си светеше но беше много крехка и се счупи изглежда е от крушките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Аз намерих вече 4 години не са мръднали и светят чудесно, малко са скъпички но си заслужава 

https://unique.bg/диодни-крушки-стоп-мигач-други/диодни-крушки-46628.html

Редактирано от rosenrt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...