Jump to content

Ауди 80 1.9 ТДИ едва върви


Wankel

Recommended Posts

Здравейте.

Имам проблем с една 80тка 1Z motor. Значи нещата не бяха добре още като я взехме. Кофти работеше и не вървеше кой знае колко. Турбото включваше малко преди 3000 оборота ! След време турбото направо изчезна. Колата пуши яко и вдига максималкно 140 :hilezh: Какво последва. Като начало бащами реши да си смени сегменти и секвио такива неща поне да знае че са вред..да речем основен ремонт. След това едно по едно по ходовата част обнови всичко и колта глътна много пари а неще още да върви. Отива директно в БОШ супер дизел. Тия му казват че турбото работи ма не както трябва и му казват да си ходи вкъщи. Следва Юнитрейд X които направиха добра диагностика и казаха че турбото не даржи никво налягане и да ходя в БОШ. Колата яко си пуши. Следва рециклиране на турбото!!! Слагаме турбото палиме колата тръгва добре. Качваме едно нанагорно турбото почва да свири леко полека, усеща се че почва да дърпа и след 200 метра ЦЪК....турбото спира и всичко е както преди. Казвам ви побесняхме. Колата работи и малко шумно. Така единственото което ми остава май е дебитометъра. За съжаление не ми е ясно как работи , как и къде мога да го проверя и сменя. Чесно аман от спецялисти. Един ти казва че е помпата...ако требва и помпа ще сменя. Кат праихме диагнотика ВАГКОМа показа че датчика за температура на нафтата не е в ред щтото показва че горивото кипи. Та се чудя да не е и нещо помпата. В Юнитрейд Х някък си изолираха и уестгейта за да видим дали не е от него ма пак немаше налягане.

Сега най-шибаното. Баща ми му писна да влага пари и иска да я продава а колицата е супер (всичко ново ма не върви) и иска да взима некъв дизел който нема такива сложнотии....голф 3 ТД или нещо такова. Помагайте да оправим тая бръкма че ще ме е яд за нещо малко да отиде в ръцете на някой хитрец. Надявам се да имате идеи. Търсачката ползвах ма нищо не намерих (казвам го щото все някой изкача с думите ползвай търсачката :) )

Надявам се да помогнете че.... иначе язък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на голям зор си колега :hilezh: това е най-кофти ситуацията да сменяш на приципа проба и грешка.. па докат се оправи :)

намери някой със същия двигател като твоя, и пробвай с неговия дебитомер или там каквото още не си сменял.. и от което се оправи... това ще е ! мноо пари ще си спестиш и няма да се прекарате с продажбата на Ауди-то.

Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е възможно турбото да не е ремонтирано качествено. Другият момент - клапана, който изпуска компресията на турбото, пробвай с клапан от друг 1Z, така ще си сигурен за какво иде реч...

Иначе това е един от най-скъпите ремонти, доколкото съм чувал, така че проба/грешка е пагубен момент за джоба....

Ако не ти се дават пари - имай в предвид, че мотора може да върви и без турбо, но тогава забравяш за мощност, ще пуши яко чернилка отзад и ще си вдигне разхода сериозно, имам опит с джип Паджеро на един роднина - с турбото харча беше 8 градско, без него - 12-13 до 15 и нямаше грам динамика мотора, а беше 2.3...

Всъщност без турбо положението е както го описваш в момента...

Редактирано от galaboff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замервахте ли компресията на мотора след смяната на сегментите? Трябва да е поне 25 бара. Другият ти вариант е помпата, която за съжаление също с скъп ремонт. Тоя датчик също може да ти бърка работата на турбината. Отиди при Мишо да ти каже поне със сигурност както й е на колата. По-добре я дооправете, след като сте почнали вече, защото иначе отначало ще се почнат разправиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото си спомням Кинжал от Бургас имаше 4 месеца разправии с тоя проблем след смяна на гумички на клапани от едни разбирачи в Бургас! Та се наложи да дойде до София да му оправят колата! Имаше разкачени некакви вакуумчета по турбото! Имаме си двама майстори за тая работа - Жоро и Мишо - звънни им първо на тях! Телефоните са им по-горе в пиннатите теми! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така новата ситуация. Турбото свири от 1800 до 2600 оборота и после гасне. Мощност мотора има в началото малко и после кат угасне турбото спира. Най добре се чува и работи турбото (в тея ниските обороти) когато колата е студена. Междувременно разбрах че било по добле да се извади маркучето на клапана който е при тръбаа през която се вкарват повторно изгорели газове към смукателните тръби...махнахме го ...нищо. След това сметнах че може да е дебитометъра или поне предположих (а и ме посъветваха че той може да е). Видях и 1-2 теми по въпроса http://de.wikipedia.org/wiki/Luftmassenmesser

kakto i

http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=3347

чено казано неща като

"Achtung: Defekte LMM mit zu geringen Meßwerten verursachen grundsätzlich keinen Eintrag im Fehlerspeicher, auch wenn der Fahrer eindeutige Fehler wahrnimmt (z.B. starker Leistungsverlust, evtl. wellenförmige Beschleunigung . . . )! "

ме карат да мисля че е от дебитометъра. Та значи един колега ме посъветва да го проверя по следния начин. Изфорсирвам мотора с включен дебитометър и гледам (слуша) турбото.

След това откачям буксата на дебитометъра и правя същия опит. По логика ако дебитометъра еповреден и спъва турбото след като го откача би трябвало да не пречи на турбото и всичко да си дойде намястото. Всъщност след като го откачим мощността още пада но колата спира да пуши. Това си го обяснява че при откачен дебитометър ECUto пуска малко гориво и с малко гориво малко въздух колата пуши малко и върви малко. Другият проблем е че ми казаха че при прецакан дебитомер турбото изобщо не се чува. В няшич случай със и без дебитомер турбото изключва на едно и също положение само че в единия случай пуши яко а в другия не пуши. Моля кажете ако можете след тези опити дали е дебитометъра или не (ако може да се каже разбирасе от таава ИНФО и наблюдения)

Искам също да питам възможно ли е някой МАЙСТОР да провери дали работи уестгейта или това няма как да се провери щото един пиш го проверявал някък си и казал че бачка и че е включва на необходимото налягане.

И последното което ми остава е да е помпата ма ако е тя не ми се мисли.

Мерси за мненията ...форума е големо нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей,ако колата ти е 93г. АЗ съм човека.Моята 1Z в момента е на части мога да ти предоставя абсолютно всичко за опит с подмяна на чаркове докато се установи проблема :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей,ако колата ти е 93г. АЗ съм човека.Моята 1Z в момента е на части мога да ти предоставя абсолютно всичко за опит с подмяна на чаркове докато се установи проблема :D

:hilezh::):) братле супер. Дай да видим как ще го направим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен случай с моята кола и какволи неправиха уш майсторите, помпа турбо и т.н. и накрая излезе една част казвашеше нешто като масмесър. Тва нешта се намира след въздушния филтър една черна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзата на 3ти цилиндър е с сензор за отварянето, и това се ползва от помпата. Иначе ако има проблем с нея може да почне да прекъсва, но преди да прекъсне върви нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има един сервиз на южната дъга на околовръстното за дизели... близо е до бояна.... отиди там да ти направят пълна диагностика на мотора и помпата като не им даваш да ремонтират нищо. Като ти кажат какво е мисля че кинжал продаваше едно такова на части...отиваш при него и си ги вземаш нещата. За това дето ти пуши е не добро изгаряне. Може да се дължи на пиклива дюза или лоша компресия. Моя съвет е да минеш първо през сервиза и тогава да искаш съвети :)

и още нещо се сетих след като прочетох едно от мненията... задължително чистене на резервоара и цедката...аз съм от друг клуб и един от наще ново турбо му бяха казали че трябва да си купи... проблема беше подобен като твоя с губенето на мощност над определени обороти... помни от мен (и всеки който кара дизел ще ти го каже) не даваш на никой майстор освен ако му нямаш доверие да бара помпа и двигател преди да отхвърлиш всички други възможности включително и запушени или спукани маркучи

Редактирано от Shubert
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията. Наистина има какво да учи човек от вас. За щастие оправихме колата B) Значи преди това искам да кажа че ходих на пълна диагностика във БОШ супердизел Юнитрейд ХИКС (там в младост) рециклирахме турбото и още 1000 МАЙСТОРА и никой не можа да ми каже какво е. :bia: Проблема е в спукано съединение точни при интеркулера :D:bia::bia: Съединението е оправено и колата вече е самолет. Турбото включва на 1800 оборота и нагоре дърпа яко....сега мисля и едно чипче да му бодна ма има време нека първо да се прибера до БГ. Направо ми става лошо като помисля в какво сервизи беша тая кошница и никой да не забележи това нещо. Единственото което е позитивно поне мога да кажа че доста от останалите чаркове са проверени и бачкат .....да не говоря че отидоха и 340 лева за турбо :DB):bia: .

Пак изказвам хиляди благодарности към членовете на форума и се радвам че всеки се опитваше да помогне а не "купи си друга кола". :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми сега пуши ли колата като и подадеш рязко газа

разхода ти колко е горе долу на градско и на изван градско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...