Jump to content

Антифриз G12


martin76

Recommended Posts

колеги припадна ми на изгодна цена антифриз Г12 за опел и воксхол- концентрат има ли проблем да го сложа на Аудито,че трябва да сменям и без това?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ауди А4 само G12 антифриз/червен/ слагай и както ти каза колегата да отговаря на изискванията.С други антифризи не си прави експерименти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пише че е за алуминиеви блокове с антикорозионно деиствие...на дженерал мотърс е уж...мои познат с А6 каза че нямал проблеми досега с него, но все пак да питам и вас за мнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фирмен антифриз на Фолксваген

Антифриза влияе върху алуминиевите части на двигателя. Неправилен антифриз ще ги „изяде”, а доливането на друг антифриз може да доведе до пресичане.

Така, че четете какво изисква производителят за вашата кола (обикновено го пише на разширителното казанче, или пък в документацията), и си вземете течност, която отговаря на тези изисквания. Най-добре е да отидете до гаранционният сервиз, и все пак гледайте какъв е цвета.

Аз ще допълня само технически неща, които съм срещал във литературата. Останалото са приказки на продавачите:

Наименованието антифриз е придобило разговорна популярност, защото една от основните му добавки е против замръзване. Правилно е да се говори за охлаждаща течност с прибавки.

Хубавата охлаждаща течност (така нареченият "антифриз") има достаъчно прибавки и против замръзване ,и против корозия, и против кавитация, и куп други добавки.

Компаниите, производители на двигатели, знаят състава на металите и гумените уплътнения и затова имат точна спецификация, на която отговарят охлаждащите течност.

Например: Фирмен антифриз на Фолксваген –
зелен G10(до 91 г.) ,
син G11 (91-97) ,
розов G12 (97-2003) ,
виолетов-лилавG12+(2003-.....).

За цветовете
Цветът не определя със сигурност свойствата на антифриза. Това е предупредителна окраска, защото повечето антифризи са силноотровни.

Тенденция е световните производители да използват:
син цвят за етиленгликолов;
зелен – за гликолов;
червен – за карбоксилатен,
но това не е правило и има много изключения (примерно жълт, оранж и др.).

Антифриза не е вечен и също трябва да се сменя, обикновено на 4-6 години. Иначе рискувате една прекрасна зимна сутрин да замръзне, без да сте разбрали. Не ми се мисли за пораженията по двигателя след завъртване на стартера.

А за корозията – това Вие си го знаете.



Всеки 4-и антифриз дава отклонения
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=41611

Оказа се, че някои от антифризите дори могат да навредят на двигателя, вместо да го предпазят. Затова специалистите от лабораторията съветват да не пестите средства и да следвате определени правила за поддръжка на охладителната система и през лятото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е и наистина компаниите да се занимават с изследванита на материалите по двигателя така, че да издържи на "антифриза" и да не вреди на детайлите през които преминава.

Аз обаче когато купих колата преди 7 години не знаех за червения антифриз и налях някакъв от магазин за авто части. Марка не помня, но не е бил нищо особено.

Син е на цвят и до сега за 7 години съм долял 1л. има няма. Разширителното казанче е кристално чисто както и антифриза и зимата нямам никакви проблеми. След това разбрах за червения,но така и не си сипах от него.

Мисля, че ако имаше вреда от този синия и корозия на алуминия щеше да потъмнее.

Така че си карам така и хич не ми е какъв цвят е.

Бистър е и зимата не замръзва. Друго не искам от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

утре или други ден ще го слагам малко ме уплашихте!!!този дето го взех по скоро е между оранжево и розово!!!никои ли не е сипвал за друга марка инцидентно?!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смятам 1:1 за -38 ,днес го пипах с пръсти - мазна смес-като го разтрих му пръстите си...сега съм почти на празен разширителен съд че ми тече яко от въпросния, фланец "тройник" отзад на главата да двигателя от към отсега за акомолатора,та не я карах тия дни въобще,и като го сменя ще налея новия антифриз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да направя уточнение:: Технически трябва да се мисли като охладителна течност с добавки, една от които е да не замръзва в ниски температури. За много от обикновените хора, единствената характеристика, на която приемат да отговаря охладителната течност е, да не замръзва през зимата!

 

Охлаждащата течност (антифриза) има прибавки за антикорозия, антикавитация, смазващи добавки за семеринги и уплътнения при валове и водни помпи.

 

Охлаждащата течност (антифриза) има и характеристика, наречена "точка на кипене". С това шега не бива. 

 

Съвет: Слагайте в автомобилите тази течност, която е предписана от завода - производител и има допуск от него!

 

Парите и избора са е Ваши!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... : Технически трябва да се мисли като охладителна течност с добавки, ..

 

Забрави една от най-важните, на която се обръща най-голямото внимание,

а именно - оцветителя.

 Ако забелязваш все се говори за някакви сини, зелени, бембени и разни червени, розови и лилави течности.

Та да не забравяме, че и боята е важна. :color_:  :blah:

 

п.п. нищо лично, поста ти е перфе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...