Jump to content

А3 10/2003 2.0 TDI - въпроси за маховик, турбо,дебитомер и др.интересни


dfilipov

Recommended Posts

Здравейте,

държа да отбележа за тези, които не обърнат внимание, че това ми е първи пост във форума. Приятел ме нави да попитам за вашето мнение, тук във форума и да обясня тревогите и случките, които имах с наскоро запупен автомобил Ауди А3 (8P) 10/2003 2.0 TDI, 140 bhp, дизел.

 

Ще се опитам да бъда максимално ясен и точен, като ви разкажа за всичко, което ми е направило впечатление от самото начало.

 

Колата е внос от Италия. Закупена е от Дупница. На самият тест драйв, не забелязах нещо тревожно, разбира се, според моята непрофесионална компетенция и факта, че това ми е 1ва кола.

Двигателят работеше равномерно. От ауспуха не излиза черен или бял дим. Колата има ряз, нищо не хлопа при смяна на скорости, ускорение и спиране с преминаване на по-ниска предавка. Погледах и под капака, след като приключих, не видях течове. Колата на моменти пали с леко закъснение, от порядъка на 2-3 секунди, друг път пали от раз. Като я изключвам леко се тресе. Сипах и 40лв. и по-груби сметки съм изминал 140 км градско.

 

Разбира се , първата ми работа бе да обслужа колата. Смених агренажен(+3 ролки) и пистов ремък, обтяжна ролка, водна помпа, филтри, масло, термостат.  От сервиза (неофициален) ми казаха, че трябва да сменя маховик, а с него и съединител + лагер-помпа. Тогава забелязах, че на свободна предавка, стрелката на оборотомера играе, в границите на 4-5мм. Съобщиха ми, че това бавно палене на моменти и тресене при изгасяне е заради маховика.

На тръгване от София към дестинация на разстояние 350 км, заредих на Шел, на Цариградско. Почти веднага след потеглянето лампата на мотора светна (оранжево). Колата не е блокирала по-някакъв начин, няма промяна в динамиката или поведението на мотора и колата като цяло. Изминах 350 км. без проблеми-каране 110-120, на моменти 130. За кратко си позволих да вдигна и 160. На другият ден, закачих колата на компютър, имах 2 грешки - дебитомер и турбо. Изчистихме грешките и запалихме колата, така както е свързана компютъра. При запалване, мотора работи на 900 оборота известно време, след което ги вдига на 1000. Тогава при проверка, отново за грешки, излиза 1 грешка - дебитомер.

 

При прибирането ми наобратно, лампата на мотора отново светна. При скорост около 90 км/ч., на 4-та, по двупосочния път, след разклона за Ябланица, турбото изключи. Спрях и изчаках 10мин, след което турбото беше ок, но за съжаление изключи още един път, при което се повтори същата история - спиране, и тръгване с работещо турбо. Отново занесох колата в сервиз, където изчистиха грешките - отново същите две. От тогава съм изминал 50 км. градско, като лампата на мотора не е светвала.

 

Считам за важно да споделя и някои лично мои забележки и въпроси, за които не съм напълно сигурен кои са правилни и кое не, поради причината, че съм чул и прочел много различни мнения и препоръки:

- турбото съска(в дясно според позицията на водача), не съм сигурен дали трябва да се чува толкова

- при каране на 1-ва и отпускане на педала се чува леко виене - това не е ли маховика?

- добра идея ли е да махна дебитомера и да видя как ще се държи колата?

- двигателят малко се тресе, при запален мотор, на свободна, възможно ли е да имам проблем с тампона?

- ок ли е да махна катализатор и да запуша EGR?

- турбото с променлива геометрия ли е?

 

Общо взето, мисля, че това е всичко по-важно, което ми е казано и ми е направило впечатление.

Благодаря на всеки за оказана помощ!

 

Поздрави :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е твоя работа да пипаш тези проблеми са за четене и компетентните да е гледат,и си спестяваш проблемите

Редактирано от bai_ilia2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл във Форума!

Сигурен съм, че за последен път си купуваш кола в комбинация Италия-Дупница, но защо продължава да има хора, които да държат да има първи път...!?

 

- ок ли е да махна катализатор и да запуша EGR?

 

 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=96170&p=2097200

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че за последен път си купуваш кола в комбинация Италия-Дупница, но защо продължава да има хора, които да държат да има първи път...!?

Знам за тази комбинация...просто така се случи.  Знаеш как е, видях я, покарах я, хареса ми. Че съм поел риск, поел съм, ще си го нося на гърба известно време :) Важното е да сме живи и здрави :)

 

Съскане от турбото изобщо не трябва да чуваш.

И най-добре си намери някой добър майстор. От къде си?

От София

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тресенето най-вероятно  е от неправилно зацепен ремък ... а ако смениш тампона само може да намалее.Когато ти е пуснат компресора на климатика вибрациите би трябвало да намалеят.

На мен турбото ми свири в ниските , а не съска.Но това съм го имал на всички ПД до сега и според мен е по-скоро нормално.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 при мен също има свирене. със същия двигател съм. а разликата между съскане, свирене и свистене е ??? че не ми стана ясно. А всеки по различен шум по колата в сравнение с чисто нова -----> не е нормален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Ха :) добър въпрос Така го дефинирахме с един приятел, определено не е свирене, по-скоро между съскане или свистене. Сега отивам в сервиз на Wolksvagen. Ще споделя отзивите след това.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съскане от турбото изобщо не трябва да чуваш.

И най-добре си намери някой добър майстор. От къде си?

 

Няма такъв вариант. В някакъв момент между 1500- 2500, в пика на развъртане на оста се чува свистене. Просто при новите турбини е едвам доловимо, поради липса на какъвто и да е луфт. А свирене се чува при турбини в ниските обороти при които зависи в какво състояние са лопатките, втулките, оста, има или не катализатор и още много фактори засягащи възд. поток, обезшумяване и др... Важно е турбото да не се чува при отпускане на газта.

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е добре с добре поддържан и е пълнен с качествено масло навреме, мотор на 120 000км, си е направо като нов! Карал съм доста турбо коли и доста познати са с такива и съм сигурен, че ако чуя твоята ще хвана свистенето в някакъв момент, макар и леко доловимо. Все пак отвори капака и помоли някой да изфорсира плавно, ако отвътре не го чуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Свистенето ще го хванеш във всеки един момент, а при изфорсиране на място не се чува нищо :) Маслото е Lubriguard 5W40, а колата е на 210К реални. Утре ми е по-обстойната диагностика, за това и не давам feedback.

Някой сменял ли е демпферен маховик с плътен такъв, на който демпфера се закача към феродото на скоростната (дано да съм го обяснил правилно :) )?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай демпферен.На 8Р вграждат Закс и Лук , като в Порше цената на Закс беше над  2к - маховик , съединител и помпа.

В останалите магазини за части варират между 1000 - 1400 лв , но ти сигурно вече си се запознал с цените , щом питаш за плътен маховик :)

Повечето майстори казват че може и с плътен , но за мен това е глупост.

Интересно как маховика ти е тръгнал ако колата е на реални километри?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно как маховика ти е тръгнал ако колата е на реални километри?

 

Маховик може и на 100к да замине ако предишния собственик е бил рейсър! 

 

При изфорсиране на място не се чува, защото липсва напрежение и не се налага да се помества цялото тегло на колата ако ме разбираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай демпферен.На 8Р вграждат Закс и Лук , като в Порше цената на Закс беше над  2к - маховик , съединител и помпа.

В останалите магазини за части варират между 1000 - 1400 лв , но ти сигурно вече си се запознал с цените , щом питаш за плътен маховик :)

 

По - принцип много искам да сложа ето този - http://shop.performance99.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=5229&category_id=398&option=com_virtuemart&Itemid=53〈=en

, ама не и в този живот.

Цената на оригиналния вариант (маховик, съединител, помпа), която ми дадоха от 1 сервиз е 1500 лв. Положението може да бъде спасено и с http://www.ebay.co.uk/itm/SINGLE-MASS-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-AUDI-A3-8P1-2-0-TDI-140-BHP-07-07-CK10006F-/181183239661?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a2f5cd5ed, но едва ли :)

Редактирано от dfilipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 8000 лева не съм видял А3-ка 8P да ме грабне по снимки измъчени до няма на къде, не се учудвам, че ти дава проблеми. Знам, че цените са рязко надолу, обаче за да я вземеш 4000 Евро тая кола в Италия е струвала не повече от 2500 - 3000 евро, а ако е била добита от каране (в което не се съмнявам и грам) и тука са и правили едни козметични магии, просто не знаеш в какво си се забъркал, говоря ти от опит имам същата купена преди 3 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Не съм достатъчно богат за да купувам евтино!" - кой го беше казал тва че не помня? :) Не е бил Българин гаранция!

 

 

 

Този комплект се ползва от RS4 до колкото съм запознат! Не се напъвай, имаш много дупки за запълване така като гледам.

 

EGR ако няма да го делваш или затапваш поне го почисти, няма да навреди.

Катализатора ти е последна грижа, оправи си бакийте и тогава се занимавай с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...