tonyb Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 Здравейте колеги,в четвъртък смених маслото на мултитроника в Порше Запад, след което всичко изглеждаше добре- до петък. Сутринта като тръгнах да излизам запалих колата и на таблото мигаше индикацията, която показва на коя скорост е автомобилът, доколкото знам това означава, че скоростите са в авариен режим. Загасих и запалих като процедурата я повторих два пъти и се оправи, след което карах цял ден без проблем- до тази сутрин. Повтори се същото, но се наложи да запаля и изгася 4-5 пъти, за да се оправи и да тръгна. Прочетох грешката и пишеше "shift solenoid". Обадих се в Порше веднага и им разказах какаво се случва , направиха консултации и ми се обадиха след около 2-3 часа и казаха, че това е съвпадение и не би трябвало да има нещо общо със смяната на маслото. Аз обаче си мисля, че има защото преди това никога не съм имал проблем със скоростите или нещо подобно. Автомобилът е на 73000 км.. Прикачвам снимка на грешката и очаквам да споделите мнения за проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonyb Публикувано 31 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 Ето какво намерих като търсих по номера на грешката: CausesPossible causes of OBD code P0750- Low transmission fluid level - Dirty transmission fluid - Faulty shift solenoid A valve - Shift solenoid A valve harness or connectors - Shift solenoid A valve circuit is open or shorted The Error code is generally activated on detection of the following conditions: The P0750 code is detected when TCM detects an improper voltage drop when it tries to operate the solenoid valve. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 (Редактирано) Това супер общо описание го изрови от сайта на Ross-tech, нали ? Те са супер дебили понякога, не е истина N88 управлява 2 функции в мултитрошляка: - първото е управлението на т.нар. safety valve, т.е. ако поради някаква причина се получи свръхналягане в линията на съединителите (над 4 бара), въпросния соленоид отваря и изпуска налягането към картера на кутията- второто е по-важно и по-често употребявано - когато позагреят съединителите отваря и пуска охладено масло директно от масления радиатор към съединителната група Неприятно е, че така са ти отговорили от Порше, но предполагам че с телефонон разговор няма и да получиш повече.. ходи на място и ги притискай да проверят какво са направили - може и да са виновни, а може и не Комбинацията мултитроник + V6 дизел е толкова трагична, че е цяло чудо че си изкарал 73 000 км. без проблеми Редактирано 31 Август 2013 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonyb Публикувано 31 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 Благодаря, вторник ще ходя до там да видя какво ще стане.Доста съм разочарован като цяло, закарах здрава кола за смяна на масло а то какво стана.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristaki Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 Low transmission fluid level верният отговор. Първо, личния ми съвет е да си вкараш в по дългосрочните планове, продажба на колата щом е мултитроник - ако сега закърпите положението, то до 2-3 години или 50к км ще се предаде със сигурност. Второ, от много майстори на автоматици съм чувал едно и също(знам че сега ще ме изядат като го кажа ама..) ако автоматика работи добре, със смяна на маслото(особено ако е на повечко км да речем около 200к км) по-вероятно е да го скапеш отколкото да му направиш добро. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonyb Публикувано 31 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 Май верно се скапа с тая смяна на маслото.А ако сменя тоя соленолид дали ще се оправи? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 Маслото си се сменя както е предписано, това за "не пипай щом работи" е велика глупост за кутии със съединители в маслена баня - отделят се фрикционни частици и ако не сменяш, кутията става на салата със сигурност... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristaki Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 (Редактирано) Точно заради тези частици и по високите км на дадена трансмисия, аз лично съм чувал, а и виждал покрай една от бившите ми работи(голям дилър в САЩ), че в даден момент, тези частици стават на сплав, която си стои вътре в маслото и си движи с него...ако скоростите работят добре, не пипаш, защото като смениш маслото, новата течност не е същата и е трудно да се приспособи един вид трансмисията. Знам че малко неясно го пиша, но така съм чел чул, видял. В САЩ, да намериш някой да ти сменя масло на трансмисия е почти лудуст, не само не знаят, но и масово няма майстори които да могат качествено. Питах моя майстор още преди 3 години, като бях с аудито и то беше на 110к мили да смениме, той вика мога да сменя, но за мен ако нямаш проблем явлен, е безсмислено...след тва карах до 140к мили и я продадох и трансмисията си беше ток... Не претендирам за правота, за техническа грамотност итн...само казвам какво съм чул и видял Успех на колегата, едно е сигурно...махни мултритроника докато можеш... Редактирано 31 Август 2013 от hristaki Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bgpetrol Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 Много се дразня когато някой без опит дава мнения . До всички които карат ръчки,а дават мнение за автоматиците : 1. Моята кола е на 245000 км2. Сменял съм масло два пъти.3.Сменял съм филтъри един път на 160000 км4.До пича със автоматика- не си продавай колата, а отиди да ти долеят масло във кутията4.1.Маслото в кутията трябва да е загряло - изминати 20-30км4.2.Колата се вдига на подемник или канал със подпрени гуми,включва се на директна D без газ и се държи спирачка,но не ръчна4.3.Отвива се пробката която е и ревизионна пробка и се налива докато протече4.4.Завива се пробката и ТОГАВА СЕ ГАСИ ДВИГАТЕЛЯ,иначе ще върне всичкото масло5.Много от сервизите не са чували за такива кутий и дават грешни мнения - знам от личен опит.6.Първите няколко дни трябва да усещаш предръпване "ритване" при смяна на скоростите.7.НИЩО ЛИЧНО КЪМ РЪЧКИТЕ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 (Редактирано) Добре де... като не претендираш за технически познания защо продължаваш да пишеш какво си чул от някой Освен това в USA 90% от автоматите са хидротрансформатори, а те нямат нищо общо като устройство с обсъждания мултитроник.. който освен фрикционите на съеднителя има и триеща се метал в метал верига - нали се сещаш колко повече са въпросните фини частици, отделени при работа. Ако не сменяш маслото на мултитрошляка това е един великолепен начин да го свършиш да нула време... за това той има външен филтър за 2 шапки пари (освен вътрешния), процедурата за смяната е с едно междинно масло за "промиване" 8 литра... при хидротрансформатора нито има външен филтър, нито се пепоръчва да завъртиш през него 10 кила масло за да е успешна смяната. Нали усещаш тънката разлика ... доброто мазане е всичко за един мултитрошляк Редактирано 31 Август 2013 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonyb Публикувано 31 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 Казваш, че масло трябва да е загряло а те ме накараха да я оставя сутинта за да можело да изстине и следобяд да го сменят, просто не е истина колко са зле! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bgpetrol Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 След като ми казаха че за смяна на филтъра трябва да развият картера на скоростната кутия и разбрах колко са в час. Ето снимка и ако някой ми каже къде е картера ще го черпя. Ето снимка и на филтъра, който се продава със тръбата,който се сменя след като се сцепи кутията Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonyb Публикувано 31 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 Обявиха ми цена от 452лв. за филтър и масло като отидох да взема колата ми казаха, че филтъра не се сменя и платих само маслото 350лв. Незнам какво да мисля, но трябва да я оправя някак си, сега слезнах до колата беше изстинала запали и пак същото, изгасих и запалих три пъти и се оправи, значи сигурно е, че го прави само при студена кола. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bgpetrol Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 (Редактирано) Така прави докато разбие маслото и стигне до датчика. МАЛКО ти е маслото. Ако имаш къде да я качиш на подемник,развий си пробката и по нейния размер си направи гайка със дупка за маркуч за да можеш да наливаш масло,или някакъв вид шприц и действай.Аз си го правя със мъркуч и пластмасова гайка (втулка) и от страни на колата на нивото на фара наливам масло,и от време на време развивам за да проверя дали връща и да изкара въздуха. Почне ли да връща завивам пробката и мръсна газ "+" "-". А филтъра се смена като се развият 12 или 16 болта бяха, не помня и кутията се цепи.Отделя се 4-5 см и се дава на D и така наречената опашка се отделя, и имаш достъп до филтъра. УСПЕХhttp://multitronic-box.com/gallery/multitronic-repair - малко снимки Редактирано 31 Август 2013 от bgpetrol Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 31 Август 2013 Доклад Share Публикувано 31 Август 2013 (Редактирано) 4.1.Маслото в кутията трябва да е загряло - изминати 20-30км Това не е вярно - маслото се сменя при температура 25 - 30 градуса... проверява се при температура от 35 до 50 градуса - виждат се лесно на ВагКом. След 20-30 минути каране маслото е загряло добре, разширило се и ако отвиеш пробката за проверка на нивото, то ще те излъже. Реално погледнато при коректна температура за това измерване може да долееш поне 300 - 500 грама още. В жегите ако си кипнал добре маслото то става на едни балончета и просто не можеш да долееш необходимото количество, дори и да искаш. Казваш, че масло трябва да е загряло а те ме накараха да я оставя сутинта за да можело да изстине и следобяд да го сменят, просто не е истина колко са зле! Правилно са те накарали ...... Не искам да защитавам Порше, но едва ли са направили толкова глупава грешка като да не ти налеят достатъчно ATF - те са виждали бая мултитроници и поне едно масло знаят как да сменят Редактирано 31 Август 2013 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 1 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2013 Освен това смяна и доливане са различни процедури с различни изисквания. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kissman Публикувано 2 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2013 Да изкажа и аз мнение как ми смениха на моя мултитроник маслото преди време.Оставих колата надвечер,отвили са пробката и са я оставили цяла нощ да се източва,на сутринта са сложили новото масло.Предплагам всички знаят че няма как да се източи маслото докрай затова кутията не събира толкова колкото я дават по спецификация, а с 1-1.5 литра по-малко. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonyb Публикувано 2 Септември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Септември 2013 Сега видях във фактурата за ремонта, че литрите масло са 7, по принцип се сипва колкото се източи или бъркам? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 2 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2013 (Редактирано) Някъде толкова са при смяна... а се сипва докато се напълни достатъчно, за да сълзи през пробката за проверка на нивото при температура на ATF-a 35-45 градуса Редактирано 2 Септември 2013 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 2 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2013 Остави ли я днес в Порше ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonyb Публикувано 2 Септември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Септември 2013 За утре 14.30 ми е часа, нямам търпение да разбера какво ще кажат тия разбирачи! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonyb Публикувано 18 Септември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 18 Септември 2013 (Редактирано) Закарах колата в уговорения час в Порше и след около 5-6 часа престой след като я изкараха ми казаха, че проблем няма и само са качили по нов софтуер на кутията и от тогава проблеми наистина нямах до днес. Сутринта паля тръгвам (като колата беше спряна за цяла вечер под доста голям наклон) и на индикацията за скоростите зъбно колело с удивителен знак вътре, закачих я на ваг-ком и даде следната грешка: 9828 - Clutch Pressure AdaptationP1741 00 (044) - Limiti Reachedинтересното в случая е че грешката е записана преди два дни а тогава не видях никаква индикация, не би ли трябвало да има и от днес нещо записано?Вече не знам какво да правя, къде да я карам на сервиз, дали има нещо общо с предишната грешка, така ли да си я карам защото иначе няма никакви проблеми............. Редактирано 18 Септември 2013 от tonyb Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване