Jump to content

Проблем с мултитроник


tonyb

Recommended Posts

Здравейте колеги,

в четвъртък смених маслото на мултитроника в Порше Запад, след което всичко изглеждаше добре- до петък. Сутринта като тръгнах да излизам запалих колата и на таблото мигаше индикацията, която показва на коя скорост е автомобилът, доколкото знам това означава, че скоростите са в авариен режим. Загасих и запалих като процедурата я повторих два пъти и се оправи, след което карах цял ден без проблем- до тази сутрин. Повтори се  същото, но се наложи да запаля и изгася 4-5 пъти, за да се оправи и да тръгна. Прочетох грешката и пишеше "shift solenoid". Обадих се в Порше веднага и им разказах какаво се случва , направиха консултации и  ми се обадиха след около 2-3 часа  и казаха, че това е съвпадение и не би трябвало да има нещо общо със смяната на маслото. Аз обаче си мисля, че има защото преди това никога не съм имал проблем със скоростите или нещо подобно. Автомобилът е на 73000 км.. Прикачвам снимка на грешката и очаквам да споделите мнения за проблема.

post-12723-0-65342000-1377957349_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво намерих като търсих по номера на грешката:

Causes

Possible causes of OBD code P0750
- Low transmission fluid level - Dirty transmission fluid - Faulty shift solenoid A valve - Shift solenoid A valve harness or connectors - Shift solenoid A valve circuit is open or shorted The Error code is generally activated on detection of the following conditions: The P0750 code is detected when TCM detects an improper voltage drop when it tries to operate the solenoid valve.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това супер общо описание го изрови от сайта на Ross-tech, нали ? Те са супер дебили понякога, не е истина :)

 

N88 управлява 2 функции в мултитрошляка:

 

- първото е управлението на т.нар. safety valve, т.е. ако поради някаква причина се получи свръхналягане в линията на съединителите (над 4 бара), въпросния соленоид отваря и изпуска налягането към картера на кутията

- второто е по-важно и по-често употребявано - когато позагреят съединителите отваря и пуска охладено масло директно от масления радиатор към съединителната група 

 

Неприятно е, че така са ти отговорили от Порше, но предполагам че с телефонон разговор няма и да получиш повече.. ходи на място и ги притискай да проверят какво са направили - може и да са виновни, а може и не

 

Комбинацията мултитроник + V6 дизел е толкова трагична, че е цяло чудо че си изкарал 73 000 км. без проблеми

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, вторник ще ходя до там да видя какво ще стане.

Доста съм разочарован като цяло, закарах здрава кола за смяна на масло а то какво стана....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Low transmission fluid level

 

верният отговор. Първо, личния ми съвет е да си вкараш в по дългосрочните планове, продажба на колата щом е мултитроник - ако сега закърпите положението, то до 2-3 години или 50к км ще се предаде със сигурност. Второ, от много майстори на автоматици съм чувал едно и също(знам че сега ще ме изядат като го кажа ама..) ако автоматика работи добре, със смяна на маслото(особено ако е на повечко км да речем около 200к км) по-вероятно е да го скапеш отколкото да му направиш добро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото си се сменя както е предписано, това за "не пипай щом работи" е велика глупост за кутии със съединители в маслена баня - отделят се фрикционни частици и ако не сменяш, кутията става на салата със сигурност...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно заради тези частици и по високите км на дадена трансмисия, аз лично съм чувал, а и виждал покрай една от бившите ми работи(голям дилър в САЩ), че в даден момент, тези частици стават на сплав, която си стои вътре в маслото и си движи с него...ако скоростите работят добре, не пипаш, защото като смениш маслото, новата течност не е същата и е трудно да се приспособи един вид трансмисията. Знам че малко неясно го пиша, но така съм чел чул, видял. В САЩ, да намериш някой да ти сменя масло на трансмисия е почти лудуст, не само не знаят, но и масово няма майстори които да могат качествено. Питах моя майстор още преди 3 години, като бях с аудито и то беше на 110к мили да смениме, той вика мога да сменя, но за мен ако нямаш проблем явлен, е безсмислено...след тва карах до 140к мили и я продадох и трансмисията си беше ток...

 

Не претендирам за правота, за техническа грамотност итн...само казвам какво съм чул и видял

 

Успех на колегата, едно е сигурно...махни мултритроника докато можеш...

Редактирано от hristaki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се дразня когато някой без опит дава мнения .

 

До всички които карат ръчки,а дават мнение за автоматиците :

 

1. Моята кола е на 245000 км

2. Сменял съм масло два пъти.

3.Сменял съм филтъри един път на 160000 км

4.До пича със автоматика- не си продавай колата, а отиди да ти долеят масло във кутията

4.1.Маслото в кутията трябва да е загряло - изминати 20-30км

4.2.Колата се вдига на подемник или канал със подпрени гуми,включва се на директна D без газ и се държи спирачка,но не ръчна

4.3.Отвива се пробката която е и ревизионна пробка и се налива докато протече

4.4.Завива се пробката и ТОГАВА СЕ ГАСИ ДВИГАТЕЛЯ,иначе ще върне всичкото масло

5.Много от сервизите не са чували за такива кутий и дават грешни мнения - знам от личен опит.

6.Първите няколко дни трябва да усещаш предръпване "ритване" при смяна на скоростите.

7.НИЩО ЛИЧНО КЪМ РЪЧКИТЕ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де... като не претендираш за технически познания защо продължаваш да пишеш какво си чул от някой

 

Освен това в USA 90% от автоматите са хидротрансформатори, а те нямат нищо общо като устройство с обсъждания мултитроник.. който освен фрикционите на съеднителя има и триеща се метал в метал верига - нали се сещаш колко повече са въпросните фини частици, отделени при работа.

 

Ако не сменяш маслото на мултитрошляка това е един великолепен начин да го свършиш да нула време... за това той има външен филтър за 2 шапки пари (освен вътрешния), процедурата за смяната е с едно междинно масло за "промиване" 8 литра... при хидротрансформатора нито има външен филтър, нито се пепоръчва да завъртиш през него 10 кила масло за да е успешна смяната.

 

Нали усещаш тънката разлика ... доброто мазане е всичко за един мултитрошляк

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш, че масло трябва да е загряло а те ме накараха да я оставя сутинта за да можело да изстине и следобяд да го сменят, просто не е истина колко са зле!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като ми казаха че за смяна на филтъра трябва да развият картера на скоростната кутия и разбрах колко са в час.

 

Ето снимка и ако някой ми каже къде е картера ще го черпя.

 

Ето снимка и на филтъра, който се продава със тръбата,който се сменя след като се сцепи кутията :)

 

 

post-21511-0-98027400-1377974613_thumb.j

post-21511-0-01751100-1377974625_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обявиха ми цена от 452лв. за филтър и масло като отидох да взема колата ми казаха, че филтъра не се сменя и платих само маслото 350лв. Незнам какво да мисля, но трябва да я оправя някак си, сега слезнах до колата беше изстинала запали и пак същото, изгасих и запалих три пъти и се оправи, значи сигурно е, че го прави само при студена кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така прави докато разбие маслото и стигне до датчика. МАЛКО ти е маслото. Ако имаш къде да я качиш на подемник,развий си пробката и по нейния размер си направи гайка със дупка за маркуч за да можеш да наливаш масло,или някакъв вид шприц и действай.Аз си го правя със мъркуч и пластмасова гайка (втулка) и от страни на колата на нивото на фара наливам масло,и от време на време развивам за да проверя дали връща и да изкара въздуха. Почне ли да връща завивам пробката и мръсна газ "+"  "-".

 

А филтъра се смена като се развият 12 или 16 болта бяха, не помня и кутията се цепи.Отделя се 4-5 см и се дава на D и така наречената опашка се отделя, и имаш достъп до филтъра.

 

УСПЕХ



http://multitronic-box.com/gallery/multitronic-repair - малко снимки

Редактирано от bgpetrol
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.1.Маслото в кутията трябва да е загряло - изминати 20-30км

 

Това не е вярно - маслото се сменя при температура 25 - 30 градуса... проверява се при температура от 35 до 50 градуса - виждат се лесно на ВагКом.

 

След 20-30 минути каране маслото е загряло добре, разширило се и ако отвиеш пробката за проверка на нивото, то ще те излъже. Реално погледнато при коректна температура за това измерване може да долееш поне 300 - 500 грама още. В жегите ако си кипнал добре маслото то става на едни балончета и просто не можеш да долееш необходимото количество, дори и да искаш.

 

Казваш, че масло трябва да е загряло а те ме накараха да я оставя сутинта за да можело да изстине и следобяд да го сменят, просто не е истина колко са зле!

 

Правилно са те накарали ......

 

Не искам да защитавам Порше, но едва ли са направили толкова глупава грешка като да не ти налеят достатъчно ATF - те са виждали бая мултитроници и поне едно масло знаят как да сменят

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изкажа и аз мнение как ми смениха на моя мултитроник маслото преди време.Оставих колата надвечер,отвили са пробката и са я оставили цяла нощ да се източва,на сутринта са сложили новото масло.Предплагам всички знаят че няма как да се източи маслото докрай затова кутията не събира толкова колкото я дават по спецификация, а с 1-1.5 литра по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях във фактурата за ремонта, че литрите масло са 7, по принцип се сипва колкото се източи или бъркам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде толкова са при смяна... а се сипва докато се напълни достатъчно, за да сълзи през пробката за проверка на нивото при температура на ATF-a 35-45 градуса

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Закарах колата в уговорения час в Порше и след около 5-6 часа престой след като я изкараха ми казаха, че проблем няма и само са качили по нов софтуер на кутията и от тогава проблеми наистина нямах до днес. Сутринта паля тръгвам (като колата беше спряна за цяла вечер под доста голям наклон) и на индикацията за скоростите зъбно колело с удивителен знак вътре, закачих я на ваг-ком и даде следната грешка:

9828 - Clutch Pressure Adaptation

P1741 00 (044) - Limiti Reached

интересното в случая е че грешката е записана преди два дни а тогава не видях никаква индикация, не би ли трябвало да има и от днес нещо записано?

Вече не знам какво да правя, къде да я карам на сервиз, дали има нещо общо с предишната грешка, така ли да си я карам защото иначе няма никакви проблеми.............

post-12723-0-46832000-1379505896_thumb.j

Редактирано от tonyb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...