Jump to content

Информация за AEH


Recommended Posts

Добър ден колеги интересувам се от информация за Audi A3 8L 1.6 131 PS код на мотора AEH конкретно ме интересува мотора сполучлив ли е и също така ме интересува колегите който имат такива дали са доволни от този тип двигател и ако има слаби места да споделят. Благодаря ви предварително.

Редактирано от Asenko87
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 1.6 АЕН се произвежда от 1996 до 2000 и е с 101 конски сили. Мотора не е проблемен но според мен 1.8 125к.с. е далеч по добър вариант при положение, че разхода е почти същия а във вървежа има коренна разлика!

Често срещан проблем при А3 8L 1.6, е че скоростната кутия се предава рано или късно, а намирането на втора ръка такава може да се окаже приключение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

колега благодаря интересувам се от този тип мотор защото само той се вписва в малкия данак знам че по мощния е по добавр карам 150 коня и ми писна да плащам 180 лв данаци :)  значи при покупка да наблегна на скоростната кутия като недъг на самият  модел.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отначало - 1,6 литровия мотор с код АЕН е 101 конски сили. Явно си объркал 3-ката с 0-лата. После виждам, че това ти мнение колега се е коригирало.

Относно скоростните кути, твърдението е вярно, но..... според мен не и толкова фатално. Аз съм със съшата кола, от първите и ...... винаги се отнасям грижливо към кутията.

Колата не обича и не е способна на големи спортни напъни. Скоростната и кутия е къса и на дълги преходи, 120 км/ч, според мен е пиковата спокойна и приятна скорост.

Разхода на колата е в нормите, описани от производителя - най-малко 6 извънградско(максимална скорст 90 км/ч, 120 км/ч - 7-7,5-8 л)

Газова уредба понася добре - за предпочитане е Газов инжекцион.

 

Проблемите са:

Силна чувствителност на запалителната система. Необходимо е да поддържаш в изправност кабели и свещи - за ориг.части, за двете макс - 200лв

Склонност за пропуски на вакуум в всмукателния колектор от уплътнения на колектора към главата, както и склонност към нарушаване на целостта на гофрирания мъркуч от дебитомер до дросел - ориг. части - макс. 150 лв.

Дросела, подлежи на редовна процедура по почистване.....

Скоростната кутия ....  да чупи се, но според мен може да я запазиш. Не пресилвай ситуацииите и не  би трябвало да има проблем. Сменяй масло и така. Системата за превключване е с лостове, така че има една идея по-тегаво превключване на скорости. При мен спокойно превключване и позачакване и нещата се получават с "малкото пръстче"

Ангренажен ремък с оптяжна ролка и водна помпа, афтърмаркет не излизат повече от 200лв.

 

Тоест, кола с къси скорости, достатъчно силен за спокойно(пенсионерско) каране мотор.

Усех в избора и късмет!!!!

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Да объркал съм се с 3 ката да обобщим здрав мотор и читав инатересно ми е дали  подаването на газта е електронно защото видях някаде из обявите за коли с авто пилот и до колкото бях засякал една тема за автопилоти изле че двителите с електронно подаване на газта е по добрия вариант за тази опция докато с жило илиза кам 200 лв

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!
 

хубава е колега но аз не изкам ДИЗЕЛ само бензин :)  до 4000 хиляди и ако има газов инжекцион още по добре

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би могъл колегата да намери с автопилот. До колкото си спомням дросела е различен, и от там се добавя функцията. Най-вероятно има и още "неща", датчици на педала на спирачката, на съединителя......

 

Според мен, би било по-лесно да се намери екземпляр с автопилот на двигател с код АКЛ, по простата причина, че е по-нов. АЕН се слага от началото на 8Л.

Ако бюджета за колата е ограничен, бих посъветвал ...... знам, че е удобно и аз самия на връщане от морето милееех за автопилот, да се преглътне липсата му, като се наблегне на търсенето на "запазена" кола.

 

Забравих да спомена, че проблема със скоростната кутия е сравнително лесно технически преодолим, на цената на груби 4-500 лв(комплект болтове-150+труд,масло и обкръжаващи ремонта консумативи). Тогава надежността й, според мен става........ безупречна!?

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам колега че когато се подаржа скоросната кутия всичко ще е ок но  все още не разбрах този тип мотор с какво е с жило или електроно управление ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стар е, с жило е!

Електронно управление от АКЛ нагоре.....2000г+

 


 

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Ей това изках да знам колега благодаря ти много :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...