Jump to content

Как да диагностицирам предницата?


nedelcho_iliev

Recommended Posts

Можеш ли да ми обясниш, коя ос се движи? Оста на амортисьора не трябва ли да се върти спрямо колата заедно с чашката? Когато волана е изправен, чашките изглеждат добре. Когато свия пълен, чашките щръкват доста (0.5-1 см.). Когато  разклатя колата нагоре-надолу чашката се мести доста, но само нагоре-надолу, не и встрани.

 

Чашката е нормално да се движи. Имам предвид оста на амортисьора, там където е хванат с една гайка. Намира се по средата на чашката. При мен се движи тази гайката спрямо чашката, заради което ми пука при въртене на волана и при тръгване/спиране/изкачване/слизане.

Редактирано от ithilieth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Всичко отдолу вече е сменено - тампони на магарето, носачи, тампони на стабилизиращата щанга и кормилните накрайници. Тропането обаче си остана.  Е не е същото - по-слабо е. Явно при мен проблема ще да е бил комплексен. Странното е, че тропането го усещам под краката си, но освен звука да се предава по амортисьора, друго обяснение нямам. Не знам доколко е възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колега, установи ли нещо конкретно за тропането в последствие? Мисля, че ми хлопа пълнителят в ботуша или самият пълнител. Това и от двете страни. Пълнителите са на не повече от 5к км- билщайн. Всичко друго е или сменено, или е добре според майторите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да притегнеш пълнителите на място ако се съмняваш в тях - трябва ти подходящ водопроводен ключ (ако нямаш оригиналния), вдигаш коалата на крик, бъркаш между витките на пружината и стягаш яко гайката отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направихме го това. Когато е стегнато всичко, колата е на крик, колкото да влезе щанга под колелото и да се лашка с нея- при слизане надолу на колелото тропа. А когато махнем капачката- и в двете посоки. Според майстора- амортисьорите хлопат. Ама нали уж хубава марка, на малко км?!?!? Ще видя и второ мнение на майстор, но реших да попитам тук.

А евентуално относно наливането на масло в ботуша нещо?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наливането на малко масло в ботуша не е лоша идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички шенкели за C4 дето съм виждал свалени са били с масло в цилиндъра за пълнителя. Явно има защо :D 

Пълнителите дето са на моята са най-евтиното дето имаше в магазина. Имаха допълнителни шайби в комплекта да се подложи под гайката при евентуален луфт, сложихме шайбите и всичко точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер! И това съм го мислил за шайбите. А за маслото- хайде обясни го на майсторите. Не може, че не може- изпуснал е амортисьора. И понеже и аз не съм на 100% сигурен...[emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слага се масло, че да не тръгне корозия между пълнителя и ботуша. Иначе ръждяса ли там ще се "заварят" и няма вадене.

BTW от старите ми амортисьори единия се оказа, че е само свидетел, но въпреки това нямаше нищо фрапиращо в поведението на колата. Как работи тая предница само с един амортисьор идея си нямам :D 

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на скоро я качвах на тресачка(май така беше). Единият ми преден беше изпуснал, но пак даде над 50% по спомен.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около три месеца слагах Билщайн отзад(не е Ауди) и се разбиха и почнаха да трескат адски ! Сега съм с Каяба и няма грижи. Мисълта ми е, че Билщайн имат много ментаци май, защото не бях единствения, който се оплакваше от тях !!! :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, milmar написа:

Колега, установи ли нещо конкретно за тропането в последствие?

 

Тропането изчезна след смяна на амортисьорите и тампоните на макферсъните. Тампоните бяха скъсани. 

Дали тропаше от тампоните или от самите амортисьори - нямам идея. 

 

Преди 16 часа, radi_nrj написа:

нямаше нищо фрапиращо в поведението на колата.

Старите амортисьори бяха Монро маслени. Единият беше приключил, другият не толкова. При влизане в завой с неравности се усещаше, че не държат. Дори и без неравностите, при по-висока скорост, колата се накланяше. При заобикаляне на препятствие и прибиране обратно в лентата, отново бяха на лице признаци за проблем в амортисьорите. С две думи поведението на колата няма нищо общо. Допускам, че при мен ефекта (разликата в поведението) е по-осезаем и заради преминаването от маслени към газови амортисьори.

 

Сложих газов Билщайн от @gsb и към настоящият момент нямат проблем. По принцип се старая да заобикалям дупките или да ги преминавам с ниска скорост, но се случват и изключения. Пробегът е около 15 000 км. 

 

Преди 14 часа, birdman написа:

не бях единствения, който се оплакваше от тях !!! :nixweiss:

Газови или маслени бяха? Когато купувах моите и аз бях чел за проблеми. Продавачът ме увери, че действително има такива, но с маслените.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите са газови. Единият изпусна. Възстановиха ми го. Искаха само тест със тресачка и гаранцията. За моя сметка останаха теста, смяната и реглажа.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, milmar написа:

..... За моя сметка останаха теста, смяната и реглажа.....

Т.е. все едно си си взел нов и си го сменил сам ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо такова.. Много хора дори не вярват, че гаранцията ще им покрие основните разходи. Аз също подлагах на съмнение това, което се случи. Но факт. Да се надяваме, че един ден ще започнат да си покриват всички разходи свързани с рекламацията.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че смяната и реглажа е нормално да са за твоя сметка. Теста би следвало да е за сметка на търговеца. Каква е цената за такъв тест и на каква цена плати амортисьорите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен 110лв на парче с отстъпките. Тресачката- 10лв. За Варна горещо препоръчвам сервиза. Автосервиз Onyx Colors - Оникс Ауто Груп ООД

ul. "Atanas Moskov", 9000 Varna

087 980 6555

https://goo.gl/maps/G7a1nw8X1hn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, nedelcho_iliev said:

Старите амортисьори бяха Монро маслени. Единият беше приключил, другият не толкова. При влизане в завой с неравности се усещаше, че не държат. Дори и без неравностите, при по-висока скорост, колата се накланяше. При заобикаляне на препятствие и прибиране обратно в лентата, отново бяха на лице признаци за проблем в амортисьорите.

 

Имаше леко олюляване при преминаване през неравности, но нищо фрапиращо. На голфа като му изпуснаха амортисьорите беше като лодка. И като казвам, че левия амортисьор е бил само свидетел имам точно това предвид, вдигаш стрежена догоре, пускаш го и той пада сам без никакво съпротивление :D 

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...