MiTo80 Публикувано 21 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2013 Привет колеги, и дано липсата на отопление не ви сполети скоро! Колата е А3, модел 8L 97 г., 125 кс, AGN. От четене по автофоруми бях подготвен, че този проблем ще настъпи, след като духалките на вентилацията започнат да „плюят” парченца разпадащ се дунапрен. При мен липсата на топло се прояви с началото на застудяването и реших, че сега е моментът да се оправи и не си заслужава да се мръзне през зимата. Сърфирането по ФОРУМА показа, че много колеги са се справили успешно сами и има много пояснения и снимки, и реших да се пробвам сам. Оказва се обаче, че за А3 8L няма добре разработена и онагледена тема по въпроса ( за разлика от А4, където много колеги и особено VBI се утвърждават с изключителни познания и умения). И така, след „приятното прекарване” на уикенда на открито (в най-различни пози) стигнах до тук и успях да видя някои от виновниците: (под филтъра за купето и преди вентилатора) и централната клапа, която се намира тук вътре. И сега започват въпросите: 1. Трябва ли да се сваля цялото тяло на въздоховодите? 2. За да се свали нужно ли е да се махне и горната част / декоративната облицовка на таблото? 3. Какво правим с дисплея и най-вече с пасажерския еърбег? (по този въпрос мисля, че и форумът ще ми даде отговор) 4. Как точно става демонтажът на самите клапи? Ще успея ли ако развия жълтите рапидки или по-добре да не пипам там предвид настройките? 5. Необходимо ли е за демонтажа на цялото тяло на въздуховодите да се разглобява нещо откъм двигателния отсек? Знам, че ви отегчих с въпроси, и по тази причина ви моля за съвет да продължавам ли сам или да звъня на утвърдили се колеги – форумни майстори като Buzzi, zfa 159, VBI или др.? Мисля, че все още мога да посглобя малко и да успея да придвижа колата до сервиз. Благодаря предварително. Ако се справя с проблема, ще се опитам да направя еднa онагледенa тема DIY специално за А3 8L. Ако не – ще търся телефон на „Надин”, но най-рано напролет. Поздрави на всички, които имаха търпение да стигнат до тук! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zanusix Публикувано 21 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2013 (Редактирано) Напиши в google "servomotor V71 A3 8L" , че в бг форумите с названиата на кирилица е много трудно да се тьрси, ще видиш доста инфо. Редактирано 21 Октомври 2013 от zanusix Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 22 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2013 Смятам да се стегнеш психически и да продължиш НАТАТЪК,първо извади фреона от климатика,после трябва да извадиш цялата климатична конзола,тоест трябва да си осигуриш място и да махнеш всичко което ти пречи,клапи се правят при свалена конзола ,всичко е на парчета Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MiTo80 Публикувано 22 Октомври 2013 Автор Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2013 Искрени благодарности на колегите за отзивчивостта и полезните упътвания. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aud1 Публикувано 28 Октомври 2013 Доклад Share Публикувано 28 Октомври 2013 (Редактирано) Здравей, колега, Това лято я правих тази процедура за двете централните клапи. Не е много приятно, но с малко повече търпение и време нещата стават. 1. Трябва ли да се сваля цялото тяло на въздоховодите?На мен не ми достигна времето и реших да не разглобявам докрай въздуховодите. Разкроих си парченца с размерите на клапите и през отвора, който се открива ги облепих. 2. За да се свали нужно ли е да се махне и горната част / декоративната облицовка на таблото?Да, маха се цялото табло. Има една страхотна тема, която ще ти помогне много: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=87953 3. Какво правим с дисплея и най-вече с пасажерския еърбег? (по този въпрос мисля, че и форумът ще ми даде отговор)Пасажерския еърбег не е проблем. в темата се вижда как се разглобява, а аз успях и без да разкачам електрическите му връзки да сваля таблото.. не е трудно. 4. Как точно става демонтажът на самите клапи? Ще успея ли ако развия жълтите рапидки или по-добре да не пипам там предвид настройките?Това не съм го правил. Както казах отваря се място от което можеш да ги облепиш без разглобяване. Няма да е така добре както ако ги извадиш и работиш извън колата, но върши работа и спестява доста труд. 5. Необходимо ли е за демонтажа на цялото тяло на въздуховодите да се разглобява нещо откъм двигателния отсек?Доколкото знам се разкачват и двете радиаторчета, като преди това се източват се фреон и антифриз. Причината е, че те се помещават вътре във магистралния въздуховод. За да си спестя това "удоволствие" за ремонта на клапите за свежия въздух и рециркулация мисля да се пробвам да сваля джабката, вентилатора на парното и филтъра на купето и оттам да се опитам да ги достигна и тапицирам. Успех! Редактирано 28 Октомври 2013 от aud1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doaiena Публикувано 7 Август 2016 Доклад Share Публикувано 7 Август 2016 (Редактирано) Здравейте колеги! Искам да попитам дали става да се направи този номер, да се облепят клапите през отвора който се вижда на една от снимките които е качил колегата, ако може да ми кажете как се стига до тях, виждам сваля се жабката и кората под шофьора, демонтира се централния панел който включва управление климатроник, касетофон, пепелник итн.. зад него се вижда тунела на централната клапа, но как се демонтира от там някой може ли да обясни! Редактирано 7 Август 2016 от doaiena Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IceHeart Публикувано 7 Август 2016 Доклад Share Публикувано 7 Август 2016 Колегата "Aud1" е дал линк в мнението си, даже има и снимки ----> Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doaiena Публикувано 7 Август 2016 Доклад Share Публикувано 7 Август 2016 (Редактирано) Колега, чел съм тази тема, там става въпрос за сваляне на цялата система на парното за да се измъкне радиаторчето, аз питам как се стига до клапите без да се сваля цялото табло, на времето имах голф 3 и там имаше вариант да се стигне до централна клапа топло/студено и да се облепи през един отвор като се свали част от тунела, гледам колегата е качил снимка точно на тази клапа но не ми става много ясно как се е добрал до нея Редактирано 7 Август 2016 от doaiena Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 24 Септември 2016 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2016 Да повдигна малко темата. Какво лепите вместо дунапрена и с какво го лепите така че, да не се отлепя от топло/студено? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MiTo80 Публикувано 25 Септември 2016 Автор Доклад Share Публикувано 25 Септември 2016 Привет колега Ole, дунапренът се елеминира, за да няма същият проблем след време. Облепването на отворите - с термоизолационна лента (сив скоч, използван при климатиците). Това обаче е по постове във форуми и по спомени. Заради сложното разглобяване аз стигнах до края, а до сервиз + 150 ле. Защо не помислиш да запоиш с поялник парче/лист тънко ПВЦ (да не тежи). Важно е да няма дупка и да не влиза студен въздух (ако не бъркам). Успех, че иде зима! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 25 Септември 2016 Доклад Share Публикувано 25 Септември 2016 Аз всичко разглобих вече, взел съм алуминиево тиксо и мисля, че ще стане с него, само се чудя по края на самите клапи дали да се мъча да кепя нещо да уплътнява по края или няма нужда? Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pit_bull5 Публикувано 13 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2016 На 7.08.2016 г. at 10:26, doaiena написа: Колега, чел съм тази тема, там става въпрос за сваляне на цялата система на парното за да се измъкне радиаторчето, аз питам как се стига до клапите без да се сваля цялото табло, на времето имах голф 3 и там имаше вариант да се стигне до централна клапа топло/студено и да се облепи през един отвор като се свали част от тунела, гледам колегата е качил снимка точно на тази клапа но не ми става много ясно как се е добрал до нея Колега, разбра ли как се стига до тази клапа? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 14 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2016 То лесно се стига, но как се облепва така вътрешната клапа, дето дефакто е най-важна аз поне не се наех, ами разглобих цялото тяло. Тъпото при А3 за разлика от А4 е че трябва да се свали и металната греда под таблото за да излезе тялото. Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pit_bull5 Публикувано 14 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2016 Не ме притеснява толкова гредата, а източването на фреона и свалянето на изпаритела и радиатора! А къде се намира клапата за рециркулация на въздуха? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 14 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2016 Като застанеш срещу таблото седейки на пасажерската седалка, отдолу най в дясно и напред като пипаш се напипва една решетка, над нея е едната клапа, а другата е под филтъра. Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pit_bull5 Публикувано 14 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2016 Благодаря колега, ще сваля жабката и ще се пробвам да я достигна Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 14 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2016 Самото моторче на клапите не можеш да го стигнеш. Само можеш да разбереш дали се затварят и отварят клапите. Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KrAz Публикувано 16 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2016 Малко снимков материал от вчера правих процедурата, имам въпрос как се свалят духалките, че не посмях да ги издърпам минах без да ги демонтирам, но е хубаво да знам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 16 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2016 Духалките се издърпват. Аз средните не можах да ги издърпам, с какво ли не ги напъвах, вече имах чувството, че нещо ще се счупи. Страничните излезнаха с доста дрЪпанье. Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doaiena Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 Нищо не се дърпа.... След като демонтирате средната конзола, барче, жабка и кората под волана, следва неприятната част от задачката, тръбопровода е закрепен на зегерки към таблото, той е едно цяло отлято тяло което е свързано и със страничните духалки, след доста чудене и дърпане за късмет не успях да счупя нищо, все пак свърших работа, заданието е следното, махате зегерките от средните духалки като внимавате да не ги загубите, отщипвате тръбопровода от парното и леко го изкривяте напред колкото да си промушите ръката и напипвате клапите, връзвате климатроника и нагласяте само предни духалки и гасите, така ще се отвори достъп до задната главна клапа, успех.... Няма да е лошо да имате помощник който да придържа тръбопровода за да вие по удобно докато бъркате с ръка вътре, нужни помощни средства: фенер, камерата на телефона, тъпение, нерви итн.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 И как ги облепваш добре клапите така? Аз съм им обиколил площта с алуминиевото фолио, а като не са свалени не можеш и ми се струва че лесно ще се разлепи и разхвърчи фолиото. Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doaiena Публикувано 18 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2016 (Редактирано) С търпение колега, парченце по парченце, внимателно, преди това изчистваш клапите с кореселин или ацетон,... търпение му е майката,.. никой не казва, че е лесно... Редактирано 21 Октомври 2016 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venkYYY Публикувано 23 Септември 2017 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2017 Привет, колеги. Да попитам тук, някой сменял ли е моторче на клапата която определя топъл/студен въздух? Трябва ли да се сваля въпросната джаджа на която седи вентилатора? Ще съм много благодарен ако има бързи отзиви понеже колата ми седи разпиляна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 24 Септември 2017 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2017 Тези моторчета, които седят отдолу могат да се свалят без да се демонтира тялото на парното/климатика, само моторчето за клапите за рециркулация, което е отстрани е много шибано име знам дали ще може да се свали без да се демонтира всичко. Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venkYYY Публикувано 24 Септември 2017 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2017 Успях, смених го, да много много е шибано!! Трябва да се развие болтчето което е отзад(дълго рамо и камък 6) тогава започва да халтави, вадиш предната част първо колкото и да е трудно, след като се извади от там се натиска щипката на малката пръчка която води клапата и се вади навън. после по обратния път се монтира новото. Колата вече има парно, разгеле... Миналата зима измръзнах като куче Сега предстои малко ремонт по охладителната система и промивка и се надявам тая зима да е баня в аудито Ако някой има подобен проблем нека пише ако трябва ще помогна и физически стига да е от Варна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване