Jump to content

Audi 100 aad не се форсира на бензин.


mitko7121

Recommended Posts

Здравейте колеги имам следния проблем.Понякога си пали колата и всичко е ок , но по някога като я запаля и просто не се форсира има идеални тихи обороти но като натисна педала на газта дори и до край двигателя вдига до 1800 оборота и пада на 900 и така докато не пусна педала и си заспива на ниски. Това което най много ме озадачава е че когато се появи този проблем и на газ няма тягя и оборотите са ниски. Когато изключа ЕРН-то колата се форсира. Дали проблема е в ЕРН-то. Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро л-сонда трябва да провериш и синия т-датчик на главата дали е в норма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Благодаря за насоката и аз си мисля за този синия т-датчик,защото и трудно пали сутрин, но бях на диагностика и майстора ми каза че л-сондата не е много в норми и ми вика че колата не се форсира заради TPS-a на дросела, което за мен са глупости, защото той се чува как цъка като дросела затвори. Сега бях при колата опитах и с откачена л-сонда и с откачен т-датчик и пак не се форсира.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моля ви помагайте вече трети месец не мога да я накарам да се форсира на бензин. Вчера сложих друг т-датчик (синия) от друго такова ауди и пак нищо. И със откачена л-сонда пак не иска да се изфорсира. Щом стигне 1800-1900 оборота и става като на прекъсвач това като е загряла, а като е студена и подам газ се мъчи да изгасне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премери с манометър налягането на бензиновата помпа - при работещ двигател трябва да е над 6.2атм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Мерси колега утре ще я премеря. Ама ако е от бензиновата помпа, защо се форсира като изключа ЕРН-то.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минава повече бензин през ЕРН може би защото не го управлява ЕКУ-то. Все пак ако е наред налягането може да се наложи да врътнеш реглажния винт на дебитомера за сместа. Въпроса е като не иска да се изфорсира със закачен ЕРН дали пуши черно отзад или не? Пак ти казвам да замериш синия т-датчик, а не да слагаш друг. Ако не са му добре показанията няма да се форсира и ще глъхне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Днес замерихме в един сервиз помпата и е ок. Утре се залавям с тоя т-датчик. Колата нито глъхне, нито пуши работи си на празен ход чудесно, като подам газ не се и замисля грам, но на 1800 оборота спира като на прекъсвач. Днес разглобих дроселовите клапи почистих ги, но забелязах че датчика, който показва на компа кога дросела е в затворено пуложение не роботи (мисля че това е ТPS-а) а до колкото знам ЕРН-то и от там взима сигнал. Дали има нещо общо? А и стъпковия мотор сам го махнал (с реглажен кран съм и оборотите са бетон,нямам климатик). И със винта на дебитомера си играх ама нищо.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И забравих да кажа :) ,че днес както си работеше (беше си и загряла) и не искаше да си се форсира, и изведнъж подавам газ и започна да се форсира нормално. Изгасих я, запалих я пак, пак работеше нормално и така около 5 минути и пак реши да се инати. Та мисълта ми е, че понякога, но много рядко се оправя от самосебеси, но за кратко. Само един път бе за по дълго към 2 дена си беше в ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... стъпковия мотор сам го махнал (с реглажен кран съм и оборотите са бетон,нямам климатик). ...

Може и тук да се окаже разковничето - липсата на ст. моторче. На някои модели ЕКУ (основно при АСЕ двигател) ако го няма ст. мотор двигателя не може да се форсира повече от 1500-1600 оборота. Затова е необходимо в куплунга от ст. мотор да се сложи резистор да лъже ЕКУ-то, че е там или просто да се закачи ст. мотор САМО към куплунга. Тогава вече се форсира без проблеми. Другото важно нещо е включва/цъка TPS-a задължително - иначе ефекта е пак същия не се форсира. Т.е. трябва да затваря TPS-a при отпуснат педал на газта и да е закачен резистор или самото ст. моторче на куплунга. Пробвай ПРЕДИ да запалиш двигателя да закачиш ст. мотор на куплунга и после запали и виж дали се форсира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Днес закачих ст. моторче на куплунга не се форсира. TPS-а не "цъка" ходих на елкон и майстора ми показа на монитора как не затваря TPS-a, натисна resset това на работещ двигател и като подадохме газ се исфорсира нормално. Ст. Мотрче го оставих закачено за куплунга, сега остава да намеря и TPS, дано не е мн. скъп и се надявам най-после нещата да се оправят :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TPS-a се регулира - да не би да си навил много реглажната шпилка на 1-ва дроселова клапа и затова да не затваря? Другия вариант е да си натегнал много жилото на газта или "амортисьорчето", което се грижи бавно да се връща газта. Не бързай да го сменяш, а се опитай да го регулираш докато не почне да "цъква" при всяко пускане на педала на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Мерси колега но TPS-a си е заминал. Вчера като си правих профилактика на дроселите свалих TPS-а вкарах отвертка на мястото където влиза шпилката от 1-ва дроселова клапа и го пробвах на рака и не само че не цъка ами и има голям лувт и ражда дори, нищо че е пласт маса :D Това, което не разбирам е, че до скоро цъкаше а колата пак не се форсираше и на диагностика пак отчиташе че TPS-a не работи. Така или иначе, ако не е много скъп ще го сменя, центровам (знам как) и дано се оправи на бензин най сетне.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е "цъкал", но да са корозирали клемите вътре и да не дава верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен TPS-а подава сигнал,че двигателя е в режим празен или принудителен празен ход и чрез ЕРН  спира подаването на гориво до падането им до 900об/мин.Изключете буксата на TPS-а и пробвайте дали ще се форсира.При това положение оборотите на празен ход ще бъдат завишени.

Редактирано от denev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за първоначалния момент в който запалваш и не сработва TPS-a - тогава не може да се форсира над определени обороти докато поне веднъж не сработи TPS-a. Затова ако откачи куплунга му е много вероятно да няма разлика в поведението. Този ефект основно се наблюдава при повечето АСЕ двигатели, там ЕКУ-то е с различна буква. Възможно е и при някои AAD мотори с по-ново ЕКУ да го прави. Затова е по-добре да си оправи TPS-a първо и да остави закачен ст. мотор само на куплунга за да е коректна пробата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега denev опитах с откачена букса на TPS-а , но нищо колегата VBI e прав,че няма разлика в поведението защото не сработва в първоначалния момент на запалване. Ст. мотор го свързах на буксата, макар че преди беше откачен и нямаше проблем. Не знам как да си оправя TPS-а и затова си търся друг. Щом намеря ще пиша какъв е резултата. Благодаря ви за насоките :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че TPS-а освен микропревключвател, който "цъка" когато дроселовата клапа започне да отваря, отделно има и потенциометър, чрез който ЕКУ-то разбира доколко е отворена дроселовата клапа..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Така каза и майстора който я гледа. Цитирам:

-TPS-a дава данни на компютъра за положението на дросел във всеки един момент с пълна точност.

Аз обаче мисля че точно на механичните инжекциони е само микро превключвател,всъщност 2, които показват кога дросела е затворен и още един, които се задейства след средно отворен дросел (режим-пълна мошност). Но може и да греша. Колегата VBI ще каже с точност.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не важи за AAD мотор, а за по-новите с ел. инжекцион. TPS-a при него представлява 2 ключета - едно за отпуснат педал на газта и едно за пълно натоварване на двигателя, включва се при повече от 2/3 натиснат педал на газта. Може да има някакви вариации, но специално за ниските обороти винаги е с ключе. Така, че с малко творчество можеш да си отремонтираш твоя - примерно да му смениш ключето за ниските обороти. Друг вариант е да търсиш 2-ра употреба - рядко се повреждат. Все пак ако си го свалил огледай как са му кабелите на куплунга и тези под гумения маншон на куплунга от ел. инсталацията. Понякога прекъсват/клеясват или самата пластмаса става трошлива и не контактуват добре в куплунга. Внимавай да не им размениш местата на 3-те кабела ако ги разглобяваш.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами така и така нямам какво да губя :D утре ще се помъча да го отворя, макар че е капсулован. А за буксата, тази на TPS-а се е изронила и излизат 3 крачета и спокойно мога да я объркам при слагане. Дано не е проблем, защото съм я слагал и "така и вака" :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем, но ако си объркал кабелите може затова да не сработва TPS-a и да не се форсира. Моята букса също се скапа от страна на TPS-a (явно си им е "детска" болест на С4-ките) и ефекта беше същия. Просто трябва да подредиш правилно кабелите и да се оправят нещата щом TPS-a си "цъка". Т.е. не бързай да го отваряш докато не си оправиш куплунга му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен нещата са много зле, освен че буксата е изронена отворих TPS-a (защото не цъка) и останах потресен вътре имаше толкова ражда, че не си личеше какво има вътре. След старателно почистване видях че микро превключватела не работи и също така отделно има и една медна пластинка която също е счупена. Така че при мен си е за нов TPS ама обиколих 50 авто морги и нямат. Дано скоро открия и си оправя колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си от София - при Емо (emsi_audi) и Спас (more) сигурно има. Те работят и с куриер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...