Jump to content

Въпрос за температурата на маслото при АЕЛ


Mboho

Recommended Posts

МАСЛОТО ИМАМ ПРЕДВИД..СОРИ ЗА ГРЕШКАТА..Проблема е,че когато карам и потдържам 200 и нагоре км. в час,температурата на маслото се качва на 130 градуса и колата започва някак да губи тяга.като намаля и покарам малко темпаратурата пада и няма проблем..??аз винаги съм слагал масло 10W40,но един монтьор твърди ,че 5W40 е много по-добре за този мотор.Може ли да  е от маслото или е някакаъв проблем..или е нормално.?Аз я карам сега в Германия и тук нали няма ограничение на магистралата...и за това питам и забелязах..преди не знаех,защото на 180 и за малко 200 преди не е имало проблем и няма...само когато ги потдържам малко 200-215-20 макс..??толкова може само ,но не изглежда да се зори или нещо..на 4,5 оборота..на 6-та..няма проблем,но после спича..??

Колата е А6 Ц4 2.5 ТДИ 140 кс- АЕЛ- 95-та 

Редактирано от Mboho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално е при тия скорости да качва темп. на маслото. Дали 130 градуса са много за маслото, обаче, не знам. Знам, че моята като я карам с около 120-140 повече от 80 гр не вдига.

Майстора ти е казал 5/40 и е прав. Главно заради турбото. Докато загрее маслото лагерите на турбото не се мажат качествено. След като загрее вече няма значение 5/40, 10/40 или тракторно си сложил. Това важи главно за студените месеци. За сега не вярвам да има проблем.

Един съвет: не изпробвай възможностите на колата всеки ден....все пак е дизел на 20 години и не си знае километрите, а е и правена за икономия, а не за каране на предела. Ако искаш да караш с 200+ си вземи S2/S4/S6/S8....там няма проблем :zustimm: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... След като загрее вече няма значение 5/40, 10/40 или тракторно си сложил. ....

Това не е така ;) Към автора на темата...за тия скорости и температури на маслото ти трябва нещо с по-висок "топъл" индекс...като 5W50 или 10W60...Това 10W40 с което караш предполагам е полусинтетика и при тия температури е станало на рядка бозица....колко добре смазва те оставям сам да се сетиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз карам моята с 5w50 на Kroon oil на магистралата с темпомат на 140км държи на длението между 80 и 130 градуса.Предната смяна бях с Castrol 5w40 и при същите условия маслото загряваше повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно..ще го пробвам..сигурно и двигателя по-добре работи с 5W50..чудя се дали може така да вдига градусите и да губи тяга заради пробития маркуч на антифриза,който се оказа,че имам..колкото и минимален да е..?Купих нов и тези дни ще го слагам..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Колеги проблема се оказа запушен радиатор-воден..ако е студен при загрял двигател е заминал..сега не мърда повече от 120 и нещо..ако ще чудо да стане..и съм си пак с 10W40..

Просто има защита и не подава гориво,когато двигателя не се охлажда добре и загрее..отделно смених и термостата,който беше заминал..

За съжаление или не правих и шлайф на глава,което не помогна разбира се,но..пак добре,че не смених блок,както ме съветваха..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...