Jump to content

Въпроси за ъпгрейд на спирачките при 3.0tdi


kainy

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От вчера смених CLK-то с нещо по-голямо и единственото нещо което ще ми липсва (освен завиването...), са спирачките. Ясно е, че 2 тона (след като аз седна вътре :)) няма начин да спират яко, но все пак, малко повече си е малко повече.

 

Та тъй като колата няма нужда от някакви ремонти и т.н., а дисковете не са сменяни последните 3 години със сигурност, реших евентуално да си обновя спирачната система изцяло, че да ми е мирно на главата. Трябва да отбележа, че 3 пъти са ми отказвали спирачки (при другите ми коли) и там експерименти не си правя.

 

Общо взето търся мнения за това с какви дискове и накладки карате, каква течност и т.н.

 

Колата е A6 2006 3.0tdi S-line с 17-ки летни и 16-ки зимни.

 

Попринцип идеята ми е за вентилирани и рязани дискове (не дупчени) на Mtec или Brembo, Goodridge маркучи и DOT 5.1 на TRW или ATE. За маркучите и течноста, предполагам по-удачно решение няма, но за дисковете и наклатките ми трябва повече инфо. Т.е. какви дискове да взема за отпред и какви за отзад. Не съм сигурен дали са един и същи размер, но съдейки по спирачните апарати, предните са си по-сериозните, а задните може да са само вентилирани. Отделно също какви накладки ще препоръчате. Попринцип предпочитам по-меките, за да пазя дисковете и не ме притеснява, че ще ги сменям по-често. Със сигурност няма да я карам като CLK-то, и повече от 2 пъти в годината надали ще се налага да ги сменям. Засега съм най-доволен от TRW и след това от ATE, но при аудито не знам как е ситуацията.

 

Общо взето е това. Следващата седмица ще я минавам на профилактичен преглед за всичко и ще видя и спирачната помпа, за да съм сигурен че и там всичко е наред. Всички съвети ще са ми от полза и благодаря предварително.

 

А и колата е бомба... определено се радвам че не се събрах в Е60-ката :D

post-88833-0-44414400-1399799906_thumb.j

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не знам при теб как е положението ,но моята А6-ца има перфектни спирачки бе да съм правил никакви "тунинги" по тях,спира за отрицателно време,ако става въпрос за CLK до 2004-та ,спира много по-добре от него,лично съм го тествал.Иначе отпред съм с TRW -смених ги преди месец и съм много доволен.Струваха ми 165 лв без труда.Така че слагай смело. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АТЕ нямат течност 5.1. Синята им "спортна" течност е ДОТ 4.

АТЕ и Текстар имат перфектни накладки, ТРВ не бих сложил никога повече(след като веднъж сложих:)).

Ако искаш по-висок клас - има червени АТЕ-та и ЕБЦ.

Ако си купиш оригинални накладки също няма да сгрешиш.

За дискове - задължително да се избягват евтините варианти на Брембо/АП. Мисля, че нарязаните АТЕ са перфектен избор за всекидневна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по мазни накладки от trw не съм имал,точно преди да спре колата  се разтриса и заковава,ако са позатоплени мажат доволно дълго  ,ате от доста време  са твърди и като ги напечете сирукат,напоследък залагам на текстар,НО,е това но кара мн търговци да се чешат по главите ,скоро носих едни накладки от един търговец при друг,същите накладки имат меко казано фрапираща разлика,а търговците са големи,да не кажа от най големите.Все по често се натъквам на добри накладки от изостанали партиди на различни марки.Относно дискове ,спортните дупчени или нарязани,от първите open part са ми фаворит,от вторите АТЕ,EBC не коментираме.Разликата в рязаните на ате е наистина мн доволна ,адекватно и мощно спиране ,само дето скоро имах взимане даване с изкривени такива ,бяха се разширили ,колкото и невероятно да звучи,имаха различна дебелина в рамките на десети в една част от диска.Сп течност ,има на Ате Т-200 с подобрена формула и удължен период на смяна 3 год.,5.1 няма , а и не виждам смисъл да подменяш дота

 

пп малко се дублираме с колегата по горе ,вярвай не е нарочно

 

още една подробност,ако имаш  къде замери на  стенд на ГТП какво е спирането в момента,числата са си числа,от тях не можеш да избягаш,после търси разлика,ако си от София и нямаш място за преглед ,мога да помогна

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако знаеш читаво ГТП, ще ми е от полза. CLK-то го водих на няколко да тествам спирачките и все различни стойности даваше, а пък и като ми казаха, че до 30% разлика било в норма, направо се чудех да се смея или да плача. Там го бях докарал до 2% отпред и 8% отзад.

 

Попринцип за течността, разликата се усеща. На студена течност наистина едвам спира, но при натоварено ползване не омеква педала. Разликата при CLK-то беше фрапираща, но пък и в никакъв случай не смятам да карам аудито, така както карам бенца... :)

 

Дупчени дискове не искам, освен ако не съм абсолютно сигурен, че са читави. На CLK-то съм с Brembo Max отпред и съм доста доволен, но не знам какви модели са препоръчителни за този модел, затова и събирам предложения. Също така в 90% от случаите си взимам частите от чужбина, тъй като качеството почти винаги е в пъти по-добре от предлаганото тук, а цената рядко е по-висока.

 

Иначе, за по-горния коментар, да колата си спира добре, но може и по-добре, а това е най-важното. Всичко друго за мен е на много по-заден план пред спирачките, пък и стила ми на шофиране (който за съжаление не е супер толерантен) изисква по-добри спирачки.

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става дума за дупчени дискове, а за такива: http://www.ate-brakes.com/www/ate_de_en/themes/10_products/10_friction-parts/productinfo_powerdisc_en.html

С тези дискове обикновените АТЕ накладки не би трябвало да свирят.

 

Като ще купуваш частите от чужбина, може да потърсиш и оригинални накладки. Цените са около 25-30% от тези на ПоршеБГ. Но си мисля, че червени АТЕ-та или ЕБЦ-та ще са по-добри. При следваща смяна съм решил да пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

Точно за такъв тип доскове си мисля. За накладките сигурно ще пробвам директно с червените АТЕ. На CLK-то като му сложих нормални АТЕ ги изядох за 10000км и свиреха като за световно (на рязан диск). TRW-тата спират доста по-добре и вече минаха 10000км, а има още доста. Ако изкарат 20000км, ще съм доволен. При аудито се съмнявам да ги хабя толкова и ще видя АТЕ-то колко ще издържи.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А всъщност с какъв размер дискове е отпред и отзад колата? Иначе като гледам комплекта (2бр.) ATE power disc е около 250лв, което е доста поносима цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма да те дразни разликата в цветовете, сложи червено EBC отпред и жълто отзад. Жълтото е по- меко и не свири на студено. И да, пазарувай ги от UK.

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам имаш предвид тези накладки (само за референция, като почна да търся, ще трябва да издиря най-добрата оферта):

 

EBC RedStuff Bremsbel?ge

EBC Yellow Stuff Sport Bremsbel?ge (задни не намерих, така на бързо)

 

Само трябва да установя размера на дисковете, за да намеря правилните на ATE, че излизат само по размер, не по модел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, правилно си се ориентирал. Щом ти влизат 16-ки най-вероятно си с 321 отпред, едваи си с 314. Изненадвам се, че на ес-лайн

Sent from my iPhone using Tapatalk

... не са сложили 347 отпред.

Сори за двата поста:), ама така е с телефона.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като тебе адаш я споменах тази опция на един приятел, но не беше очарован. Не случайно изрично препоръчах на колегата да пазарува от UK. Правя уточнение обаче, че не съм правил сравнение на спирачките между моята кола с uk-ско ебц и неговата с такова от този сайт.

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ева ли го ,то в днешно време не се знае какво купуваш.вече никъде не ми се учудват като отварям това което купувам и на други манипулации,ама пусто да станат нещата добре ,нали това е целта,няма да се смееш ,ама изкривих 2 комплекта ате  като съм пазил като гламав ,ама късмет,важното е на клиентите да не се кривят :razz: ,здрави да сме

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kainy  Аз съм с окачване и дискове от S6, който са доста по големи от стандартните и бих казал че, спира великолепно. Малко по-скъпички са от стандартните ама си заслужат!

Редактирано от K.Valchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някой, който да е сменил само маркучета (без накладки, течност и/или дискове), да сподели дали е осезаем ефектът и кога се чувства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Разлика има, но не фрапираща. До голяма степен се усеща най-вече защото се сменя и течността (няма как да не се смени), особено ако не е сменяна дълго време. Основното предимство на металните маркучи е, че са почти вечни и няма риск да се надуят или скъсат, не и при извънпистово ползване. Освен това и не са много по-скъпи от оригиналните маркучи или правилните афтър маркет такива (маркучите от по 10-20лв изобщо не ги взимам в предвид).

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега за 6-цата, днес се засякохме на автомивката в Ляолин...ние тъкмо дойдохме собственика да си мие кулерите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
:). Бях навлязал в няква дива кал и не можех да карам с над 20, че отзад ставаше пясачна буря :D. Но само дето момчето изми всичко, но не и гумите като хората :). Иначе дано сте внимавали с интеркулдрите, защото на мен като ми ги миха на clk-то, останах без преднк парктроници, защото не се бяха сетили да изолират буксата. През бая майстори мина преди да ги оправят :) Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някой, който да е сменил само маркучета (без накладки, течност и/или дискове), да сподели дали е осезаем ефектът и кога се чувства.

Няма никакъв ефект, но ако си на писта след 200 обиколки може и да усетиш разлика. :hilezh: :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, понеже днес я оставих за по-обстоен преглед на окачването и мотора (ролки и т.н.), реших направо да сменя дисковете и накладките. Спрях се на ATE Power Disc отпред с керамични ATE накладки и нормални ATE дискове и накладки отзад. За съжаление Heed 91 нямат налични goodridge маркучи, та ще чакам да ги доставят и ще ги сменя по нататък. Сега остава да реша какво масло да сложа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

Но гумени... и при разлика от 10-20лв, металните са си съвсем оправдани.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...