petarik

Members
  • Content Count

    548
  • Joined

  • Last visited

About petarik

  • Rank
    User
  • Birthday 02/14/1975

Друго

  • Kaра
    4L W12 Design

Контакти

  • Website URL
    www.piezoinjectors.eu

Персонална информация

  • Gender
    Мъж

Recent Profile Visitors

5,453 profile views
  1. Днес колегата се свърза с мен. Описа проблема и ме насочи към темата си. Споделям и тук накратко своите предположения. Преди това да кажа, че му препоръчах да се свърже с колегата Ламбрин, защото при него нещата бяха почти едно към едно. След като разбрах, че има високи минусови корекции съм склонен да обвиня дюзите, макар да го посъветвах да върне стоковия софтуер. Реално в 99% от случаите, когато има висока минусова корекция дюзата образува какпка, когато се намира под налягане и при проверка се оказва, че цикловата порция на горивото е над средната по тестови план или дори над нормата. Има и случаи, в които дюзата не образува капка, колата не пуши и стартера не засича, но има високи минусови корекции, които се дължат на циклова порция над средната. От приложения по-долу протокол се вижда, че на празен ход нормата е 4.3 +_ 2.2 С други думи ако дюзата пуска 6.5 тя ще бъде в норма, но на VCDS може да запише корекция от порядъка на-30, -40. Ако не образува капка колата не пуши и собственика няма от какво да се притеснява. Същевременно е възможно дюзата да пуска 7,0 или повече без да образува капка. Най-често това се дължи на износване, а не на нараняване причинено от частици. Тогава колата ще запише корекция по-голяма от -45(приета за лимит) и ако дюзите с тези лоши показатели са повече от една или колата е с изрязани катализатори се вижда лек сивкав пушек отвреме-навреме. В конкретния случай ако са сложени нови разпръсквачи е възможно да са сбъркани с такива от евро 5(имат 8 отвора и хода на иглата е по-голям с окол 3 десети), което в съчетание с евро 4 клапан дава висока порция гориво. Друг вариант е да са сложени евро 4 пилени разпръсквачи, при които се получава същия ефект, защото те догонват евро 5 като параметри, но са съчетани с евро 4 клапан. Разбира се от тези правила при корекциите има и изключения, продуктивни от конкретното състояние на автомобила или други фактори, но в по-голям процент от случаите се получава точно така, както съм го описал. Колегата е от Хасково. Там има специалисти с хубави стендове. Затова го посъветвах да свали две дюзи и да ги даде на две различни места за проверка. Като се съпоставят данните, ако има горива над нормата ще се наложи дюзите да се отварят наново. Извън проблема на колегата, но по въпроса за корекциите - когато има високи плюсови корекции е възможно това да се дължи и на пиезо кристала, който с времето е възможно да стане ленив.
  2. Разбирам раздразнението ти, но не мога да ти помогна. Отвори си една тема и си постави въпросите. Аз ще преценя дали да ти отговоря. Когато искаше да ти правя дюзите, просто имах много други за работа. Не съм ти отказал защото имам нещо против теб. Нищо лично. Жив и здрав. Както сам ми беше писал на лични - през два дни сме раждани, разбрани хора сме
  3. Като ти гледам постовете, три пъти повече са от моите. Така, че остави дежурствата настрана, ами кажи дали ти стана ясно защо са плюсови корекциите на колегата.
  4. В различните режими на работа напрежението на дюзите е различно. Ето защо от състоянието на пиезо пакета зависи много как ще се представя една дюза. Ако пиезо пакета е станал по-ленив, ЕКУ-то се опитва да компенсира и от там са възможни плюсовите корекции на иначе пикаещи дюзи. Батките с новите дюзи само си мислят, че са с нови. На практика пиезо пакета им е регенериран, но не е ясно на колко мильона часа работа е бил преди това и кой псевдо мапер го е сгънал, докато се е упражнявал по горивните карти. А като гръмне пиезото скромната гаранция на дистрибутора по обменното изделие не го покрива. Така или иначе винаги опират до рециклаж, щото не им се дават 1200 лв в Порше за наистина нова дюза. Така, че по-внимателно с изводите за да не се червите като пишете на лични после.
  5. Дюзите по обменното изделие на Бош са с гаранция, но отказват да я признаят ако гръмне пиезото. А то си гърми сравнително често, особено при BMW и по-рядко при MB и AUDI, защото при рециклажа единствено то не се сменя и е на нейзнано колко часа работа. Правил съм такива дюзи на клиенти на ИПО. Не случайно новите дюзи са тройно по-скъпи от тези по програмата на Бош. Така, че има и друга гледна точка - по-добре да си рециклираш собствените дюзи, ако горе-долу им се знаят километрите, отколкото да вземеш някакви със сменена механика и пиезо на безброй часа работа.
  6. Доста хора биха махнали с ръка и забравили, но не и аз. Та ето накратко малко факти и предположения: На 09 юли преди обяд ми звънна клиент с оплакване, че има проблем с дюзите на Ауди А6 2,7 TDI. Обяснявам подробно цени, процедури и т.н. Отговарям и на всички въпроси. Време на разговора 8 Мин. Няколко часа по-късно ми звъни отново и споделя, че колата всъщност е за продажба и иска да закърпи положението. Казах му да си намери дюзи втора употреба и да не ми губи времето. На следващия ден във форума се появявават два неграмотни поста от потребител регистриран през 2006 г. За 12 години членство във форума има толкова постове, колкото Енчо прави за ден. Нищо лошо от това, ако не бяха пълни с правописни грешки и насочени единствено към искане на помощ. Кратка справка по телефонния номер и въпросното Ауди цъфна в една автокъща в Момчилград. Твърде много са съвпаденията и си мисля, че мухълът с клеветническия пост, всъщност е търговеца от Момчилград. Прикачим и снимки:
  7. Ти случайно да не си джамбазина, който разкарах по телефона щото искаше да кърпи положението за продажба. Много обидчив си бил.
  8. За малко да си помисля, че те познавам и правописа те издаде. Слава Богу клиентите ми са грамотни хора.
  9. Следващото, което ще направиш е да шунтираш охлаждането на егр-а и да установиш, че отново имаш капки по пластината. Не ме питай откъде знам.
  10. Логиката е, че егр ти нагрява главата повече и тя протича. По същия начин, когато имаш налягане в системата някоя от главите или и двете ти протичат. Обикновено в цилиндъра, в който се излива вода свещта изгаря. Това би могло да те насочи, коя глава да смениш.
  11. Чак сега ти виждам темата. Случайно да имаш изгоряла свещ?
  12. Топъл мотор, пароструйка, обезмаслител. Изпитано е на десетки 4f-ки. После задължително разходи колата да изсъхне мотора. Иначе ръждясват главите на разните болтове и винтчета.
  13. 300 bara си е работно налягане откъдето и да го погледнеш
  14. То и на 300 bar личи дали пикаят.
  15. На бравите има две букси. През едната се захранва микроключето на бравата, а през другата антената на тъч сензора. Най-вероятно са извадени и двете букси за да не точат акумулатора.