Jump to content

Audi A3 8P - VCDS


bsdnikolov

Recommended Posts

Ха интересно :eusa_think: ,но неможе ли да се настрои да работи на обратно,защото така подсветката ми работи през деня а тогава не ми е нужна,а и така само захабява диодите по таблото :huh: Според мен би било по логично да ми осветява когато стане по тъмно и да работи като светлинен сензор,защото така или иначе много ми липсва като екстра в колата... :hilezh:

Редактирано от Audi2027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 807
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Всичко може да се настрои софтуерно. Важен е верния кодинг. Има многобройни опции, в зависимост от кефа на клиента. От 1 година чета за възможностите на нашите коли и още съм далеч от истината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Audi2027, защо просто не си изключиш (софтуерно) подсветката през дена на таблото, вместо да плачеш, че се изхабават светодиодите. На два клика е!

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oфтопик: Мастъри сте. Мойто от време на време намалява, аз му бия един шамар и се оправя, мислех, че има нещо хлабаво :D .

 

Да не е хептен офтопик: Имате ли идея, дали може да се повиши/намали чувствителността на кормилото. Днес попретърсих мрежата, но намерих само за промяна в тежестта/лекотата и утре ще го пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма намалляване/увеличаване на чувствителноста. Колкото градуса зададеш на рейката, толкова. Механично е. Няма логика да е електрически. Представи си проблем с алтернатора. Ако електрониката изключи, би изгубил управление при регулиращ се ъгъл на завиване. Електрониката ти помага за усилието, но не може да променя ъгъла заради механиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизаш в кодинга на Instruments и променяш последната цифра на 0.

Така няма да светят нито стрелките, нито подсветката без да си пуснал габарити.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Имам малко свободно време и за това ще опиша малко по-нагледно, кодирането на подсветката и стрелките на таблото. 

Започвам с пътя до там:

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

Няма да се занимавам в момента с цялото софтуерно кодиране, а единствено с последната цифра (Bit), който отговаря за подсветката. 

 

image.png

 

Тъй като, неговата функционалност се допълва с годините, ще започна хронологично.

 

до <==МГ2006 (включително):

Illumination options:

Value 0 = Pointers and scales OFF (with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 0 = Стрелките и подсветката не светят (при контакт и изключен габарит)]

Value 1 = Pointers ON, scales OFF (with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 1 = Стрелките светят, а подсветката не свети (при контакт и изключен габарит)]

Value 2 = Pointers OFF, scales ON (with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 2 = Стрелките не светят, а подсветката свети (при контакт и изключен габарит)]

Value 3 = Pointers and scales ON (2nd dimming characteristic, with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 3 = Стрелките и подсветката светят (силата им на светене е регулирана в зависимост от положението на регулатора, при контакт и изключен габарит)]

Value 4 = Pointer and scales ON (without 2nd dimming characteristic, with term.15 and term.58 Off)

[Стойност 4 = Стрелките и подсветката светят (с пълен интензитет, при контакт и изключен габарит)]

 

от МГ2007 ==>:

Illumination options:

- without active washer fluid warning. [без да е софтуерно активирано предупреждението за свършваща течност за чистачки]

Value 0 = Pointers and scales OFF (with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 0 = Стрелките и подсветката не светят (при контакт и изключен габарит)]

Value 1 = Pointers ON, scales OFF (with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 1 = Стрелките светят, а подсветката не свети (при контакт и изключен габарит)]

Value 2 = Pointers OFF, scales ON (with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 2 = Стрелките не светят, а подсветката свети (при контакт и изключен габарит)]

Value 3 = Pointers and scales ON (2nd dimming characteristic, with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 3 = Стрелките и подсветката светят (силата им на светене е регулирана в зависимост от положението на регулатора, при контакт и изключен габарит)]

Value 4 = Pointer and scales ON (without 2nd dimming characteristic, with term.15 and term.58 Off)

[Стойност 4 = Стрелките и подсветката светят (с пълен интензитет, при контакт и изключен габарит)]

- with active washer fluid warning. [със софтуерно активирано предупреждение за свършваща течност за чистачки]

Value 5 = Pointers and scales OFF (with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 5 = Стрелките и подсветката не светят (при контакт и изключен габарит)]

Value 6 = Pointers ON, scales OFF (with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 6 = Стрелките светят, а подсветката не свети (при контакт и изключен габарит)]

Value 7 = Pointers OFF, scales ON (with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 7 = Стрелките не светят, а подсветката свети (при контакт и изключен габарит)]

Value 8 = Pointers and scales ON (2nd dimming characteristic, with term.15 On and term.58 Off)

[Стойност 8 = Стрелките и подсветката светят (силата им на светене е регулирана в зависимост от положението на регулатора, при контакт и изключен габарит)]

Value 9 = Pointer and scales ON (without 2nd dimming characteristic, with term.15 and term.58 Off)

[Стойност 9 = Стрелките и подсветката светят (с пълен интензитет, при контакт и изключен габарит)]

 
Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ако не мигане на стопове, пускане на мигачите?

 

 

За мигачите - не.

 

 

Аварийните се пускат при аварийно спиране.

Но, грешката е моя, а Moonland е с по-добрата памет. Не бяха аварийните, а стоповете. 

179820831.gif

 

Само дето паметта ми е била частично вярна :) Трябва да се самокоригирам, очевидно някои контролери позволяват и двете възможности за сигнализация при рязко (аварийно) спиране - Стопове / Мигачи:

eS2GGAo.jpg

 

Разликата между Бит 2 и Бит 4 обаче е мистерия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Упорито "скриваш" номера на контролера си. 

Нямам идея защо се повтарят (а ме заинтригува), но без номер не мога да се разровя във VAS за да видя битовете за какво точно отговарят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се разровя за този контролер. Той е втора генерация Central Electric. При него функциите са бол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здр. колеги, някой знае ли от къде мога да пипна през ваг ком-а времетраенето при забравен плафон за осветлението в купето понеже след заключване на колата свети 30 минути и чак тогава изгасва... :nixweiss: а и да не забравя плафон включен,копчето на аварийките свети също,но и то изгасва след 30 мин..... :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не можеш да го променяш.

По-добре започни да търсиш физическия проблем. За установяването му, може да ти помогне VCDS, разбира се. От measuring blocks на модул central convence, можеш да видиш кое кара осветлението в купето да не гасне.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То няма проблем с гасненето,но мисълта ми е,че ако съм го включил от копчето и го забравя след заключване на колата остава да свети и чак след 30мин гасне....Иначе на сестра ми пасата,а и на много други коли съм забелязал,че ако стане така при заключване гаснат независимо,че са забравени :nixweiss: Но щом казваш,че не може да се променя тайминга значи просто ще внимавам повече... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги може ли едно въпросче.

Каква е стоиността която трябва да покаже датчика за АБС на задните колела,защото ми свети лампата на АБС,и като я закачих на диагностиката ми показа грешка 00287 и искам да го замеря да проверя дали наистина е развален или проблема е в лагера на главината.Благодаря на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте.
Ще направя един "лек" завой в темата и ще представя няколко чисто информационни поста, съответстващи на първоначалния ми замисъл при създаването на темата. Възнамерявам да представя модула "Central electrics" с различните му индекси, поставян на 8Р (както и на ТТ) от създаването на модела, до МГ2010, когато преминават на коренно различно поколение. Основната ми идея е, всеки да има възможност да се запознае с възможностите на точно конкретния модул, поставен в колата му. По този начин, биха се избегнали чуденки от рода на: "Ама при мен тези битове дали ги има". А също така, много голяма част от retrofit-ите които извършваме са обвързани с възможностите на конкретния модул.
Нарочно Ви представям кодировката на модулите "празна", за да се избегнат експерименти от рода на: "А бе, тук виждам тикче, що ли да не си го сложа и аз".
В този пост ще изброя индексите на модулите и типът им (Basе или High) и всеки от тях ще е обвържа с линк, към последващите постове със скрийтшотите на всеки байт. Самите скрийншоти са "скрити" зад спойлер, за да не се натоварва излишно страницата с приблизително 400-те изображения.
Според Ross-Tech, разликата между Basе или High е в поддръжката на предни фарове за мъгла и ксенон.
Както ще забележите, от 23-битовите контролери на татък, има изцяло празни байтове. Това не значи, че те всички не носят информация. Просто във VCDS тя не е описана. Тези битове и байтове, в нета се наричат "скрити битове". Когато получа информация за тях, ще помоля модератор да оправиме скрийншотовете. А до тогава, каквото са ни предоставили от Ross-Tech, това ще знаем. :hilezh:


8P0-907-279 --- 17 Byte (Basе)

8P0-907-279-A --- 17 Byte (High)

8P0-907-279-B --- 21 Byte (Basе)

8P0-907-279-C --- 21 Byte (High)

8P0-907-279-D --- 17 Byte (High)

8P0-907-279-E --- 23 Byte (Basе)

8P0-907-279-F --- 23 Byte (High)

8P0-907-279-H --- 24 Byte (High)

8P0-907-279-J --- 30 Byte (Basе)

8P0-907-279-K --- 30 Byte (High)

8P0-907-279-L --- 30 Byte (High)

8P0-907-279-M --- 30 Byte (Basе)

8P0-907-279-N --- 30 Byte (High)

8P0-907-279-P --- 30 Byte (High)
Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...