Jump to content

Къде са пробките на климатика?


malkoto jivotno

Recommended Posts

Здравейте,колеги.Няма как и аз да мина без странни проблеми.Поради огромните жеги тези дни реших да направя наложащата се от доста време профилактика на климатроника на парахода(Ауди 100,С4,2.0 ААД 115 к.с.1991 год,седан),че откакто съм я взел забелязвам,че работи,но не изстудява както трябва.Та ровя се аз из интернет за разни промоций и попадам на една в Гработо-за 9,50 пълна профилактика на климатичната система-включва източване на стария фреон,надуване за проверка на системата,наливане на ново масло в системата,наливане на специален оцветител за потенциални последвали течове и напълване с нов фреон(колкото са източили толкова наливат,а ако се налага доливане се доплаща по 7лв за 100гр).Това цялото нещо за 9,50.Викам си-супер,аз съм човека.Купувам си аз ваучер,всичко както си му е реда.Уговарям си час за посещение на сервиза-Гранд мобил(на ниво 0 в маркинга на Гранд Мол Варна) и оставям колата.След около час ми се обажда момичето от офиса и любезно ми обяснява да съм идел да говоря с майсторите-имали нещо да ми обяснят.Отивам аз и какво да ви кажа.От сега искам да поясня,че съм доволен от обслужването на сервиза или по-точно как се отнесоха с мен и колата ми-в крайна сметка ваучера не беше маркиран и ми го върнаха,а аз го дадох на приятел да го ползва.Оказва се,че разбирате ли,колата е със стария модел фреон(което според мен е близко до акъла,имайки предвид годината на возилото,която съм споменал при резервацията на час),който не се използвал вече по думите на майстора там-никой не работел с такъв вече.Другото интересно е,че човека каза,че един час си играл,но не успял да намери щуцерите за високо и ниско налягане-от където се пълни системата.Та въпросите ми са два:1-Къде аджеба са тея прословути накрайници(щуцери) за свързване на уреда на майстора с климатика?Момчето там каза,че е правило на друго такова Ауди на което били на самия компресор,но на моя нямало такива.Прегледал цялата система но не ги видял,а аз искам да си оправя ледника в колата.

2-Истина ли е това за фреона,че вече никой не работи с този стария,какъвто е моя-така излиза,че климатика ми е непоправим,което не ми се вярва.Няма ли някой стар майстор,който да се занимава все още с такива стари коли?Говорим за Варна,нямам време и финанси да мърдам извън града.Имам приятел който се занимава с климатици и мисля да му звънна тея дни,но искам да съм подготвен този път за да не ме отпратят пак и да се потя като животно цяло лято.

На отзовалите се благодаря предварително и се извинявам ако има друга подобна тема,търсих но не намерих нищо.Благодаря на всички и желая лека и безаварийна ваканция на всички.Поздрави от Варна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щуцера е само един и е на компресора - само от там се пълни. Относно фреона R12 е забранен отдавна и затова никой не работи с него. Трябва да си направиш ретрофит към фреон R134, аз си правих на 100-цата преди няколко години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хвърли едно око тук: http://www.service-ruse.eu/info/ref/R12_na_R134.html

Информацията е затова което ти казва колегата над мен. Остава да намериш сервиз в който да се занимаят с въпроса ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана тя пак каквато не трябваше-имам чувството,че всичко което може да се обърка при мен се обърква.Колега VBI колко ти излезе въпросната процедура и ако някой има представа къде във Варна може да се извърши-качествено.Как се държи системата след това-имам в предвид-охлажда ли си нормално,проблеми с филтри или нещо друго?Питам за да реша дали да се занимавам въобще или да си седя кротко на г_за и да си ползвам климатроника колкото позволява сега-подчертавам,че на дълъг път,когато колата се кара без да се спира и отваря врата си поддържа температура,но за градски условия е безмислен.Правя сравнение с климатика на служебната Октавия която е с напълно прегледан и изряден климатик.Благодаря за отговорите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ретрофита на климатика го правих 2008г. и ми струваше 200 лв. С новия фреон охлажда много по-добре, някъде около 7С вадеше на духалките. Единствено ме предупредиха, че новия фреон е по-летлив и може да се налага да допълвам системата от време на време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих да рефвешвам системата в един сервиз силно препоръчван във WV - форума и момчето рече, че най-лесно се познава дали си с новия фреон, ако има щуцер на радиатора. Колкото до загубите, моята за 5-6 години беше загубила 370 грама, но пак изстудяваше горе-долу :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Ел.перката включва ли, като включиш компресора?Купи си един обезмаслител на меглио примерно и си измий добре радиаторите на водуструйка, ламелите да не са половината изпомачкани? В крайна сметка жегите си заминават и можеш да оставиш ремонта за другото лято.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

перите се пускат и двете като пусна климатроника,радиаторите видимо са си добре,нямат следи от удари и не се виждат намачкани участъци.Относно другата част-направо си остава за другото лято да се подобрява охлаждането-то това си замина,парното идва на мода скоро.Благодаря все пак за информацията на всички колеги

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...