Jump to content

Задните лагери ПАК ми се разбучаха 1.8TQ Avant


HEPBAKA

Recommended Posts

Въпросът беше в друга посока, свързана с усилието на затягане и луфта, който трябва да се остави. При куатро мисля, че такива драми няма - лагера се набива "до дупка" и се стяга до откат - 200-250нм + още 90 или 180 градуса - трябва да го има в документацията.

 

Проблем е набиването на главината. Не знам дали някой използва точни дорници за подлагане или набиват върху съчмите или подлагат под сепаратора и се получава ефекта, описан от НИКО.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Как неправилно може да бъдат монтирани,като имаме предвид,че примерно колата е търкаляла гумите/лагерите вече 10 км? С какво трябва да внимаваме,като изключим разглобяването им по невнимание?

 

Примерно така

 

Основен фал при монтажа е да се натисне с пресата по вътрешната гривна, няма такава варварщина. Няма и лагер, който да издържи такова отношение, освен вероятно някои усилени серии(с голяма уговорка), но такива по главините май не слагат. При тоя тип натиск се получават миниатюрни вдлъбнатини от съчмите по едната страна на улея, съответно при въртене с времето  циментацията се нарушава, появява се ромолене,появяват се язви и ........нерви съответно.

Характерното при тоя тип повреда е, че виенето се усилва при странична инерция/завой, а при движение направо често изчезва.

Лагерното легло също трябва ДА СЕ ЧИСТИ, и то добре, а не направо върху окисите, ръждата и прахоляка да се натиска.

Защо, защото една песъчинка по-твърда да остане между външната гривна и леглото и вече нямаме строго цилиндрична повъхност, оттам в конкретната точка имаме износване, съответно нарушена циментация, съответно.....нерви.

Излишно е да се споменава за чистота при монтажа, азбучни неща, които почти никъде по "сервизи" не се спазват.....

При шлосеро-монтажни работи си има закони, които из съвременните сервизи няма откъде да научат/видят юнаците, или малко останаха хората от които може/ше да се краде занаят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че попита риторично ясно, отговорих толкова подробно заради хора като ейц-идимитров, но както често става "знаещите" са повече от лаиците като мен. :hilezh:

Здраве да е, успех на всички с лагерните ремонти! :biggthumpup:

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,това,което написа NIKO беше точния отговор на въпроса ми.Мерсаж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е риторичен въпрос, наистина говори за незнание. Проблемите, описани от НИКО, са елемнтарни за избягване и не те са тънкостта при монтаж на лагер.

 

Едит: Не подценявайте сервизите, обикновено хората знаят какво и защо го правят. 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Проблемите, описани от НИКО, са елемнтарни за избягване и не те са тънкостта при монтаж на лагер.

 

То си е елементарно и логично,че трябва да се почистят леглата и да се внимава с дорника,който набива лагера.Лично аз съм спазил тези изисквания,но не бях се замислил за: Основен фал при монтажа е да се натисне с пресата по вътрешната гривна.При тоя тип натиск се получават миниатюрни вдлъбнатини от съчмите по едната страна на улея, съответно при въртене с времето  циментацията се нарушава, появява се ромолене,появяват се язви и ........нерви съответно

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще пиша по-подробно. Говорим за преден лагер, който се набива в главината.

Няма никакъв проблем с леглото на лагера, нищо не трябва да се чисти, защото просто няма как да се зацапа. Хипотезата, как се набива лагера по вътрешната гривна на практика няма как да се случи, лагера просто се разпилява в такъв случай. Ако някой може да ми набие лагера, с натиск или удар по вътрешната гривна, без да го пръсне, ще му подаря четири лагера:).

Смяната на такъв лагер изисква най-малко усет и познания. Проблем е когато не може да се избие вътрешната черупка на лагера от главината. Виждал съм, как се прибягва и до флекс, с риск да се нарани главината. Самата главина се чисти. Проблем може да възникне при набиване на главината. Фолксваген имат специален инструмент, който предполагам е скъп. Под вътрешната черупка се подлага дорник, който може да избяга леко в страни и да нарани сепаратора. 

Тези лагери са съчмени и са с фабрично регулиран луфт, при тях на практика освен нарочно, няма как да ги монтираш грешно. Но не всички лагери са такива. Конусните лагери подлежат на регулиране на луфта. Някои лагери се нуждаят от проверка и дорегулиране след примерно 10км:)

 

Явно по цял свят на монтьорите им е проблем да сменят лагери и производителите са минали на лагер-главини, които са на принципа на Легото:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега робобъг, по принцип съм се отказал да пиша във форума по ред причини, в тоя случай и аз не знам к`во ми стана че се обадих. :nixweiss:

Имам само един въпрос, с какво конкретно си вадиш хляба?

(не, не се натискам с професионални умения и познания, просто ми е интересно...)

 

(А четирите лагера обещаните може ли да ги избера като марка? :hilezh: )

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом мислиш, че може да ги спечелиш, наистина няма какво повече да коментираме. Надявам се само, че независимо какво пишеш, караш колата си по пътищата с правилно сменени лагери. Примерно в сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човек, попитах те нещо конкретно, ти ми наля вода от 10-тия кладенец....

НЯМА как да убедя когото и да било (най-малкото спецове от твоя предполагаем Калибър!), че лагер може да се набие/монтира по какъвто си решиш начин, без да се пръсне, без да проскърца дори......

Чудно ми е само откъде тая самоувереност у нашенеца, че знае всичко, по всеки един въпрос....

По-лекар е от лекарите, по-програмист от програмистите, по-щангист от щангистите......

 Какъв беше смисъла да преповтаряш азбучни истини от машинното монтьорство....., откъде разбра че главината не се цапа/ръждясва/окислява, колко главини и лагерни легла виждаш/правиш месечно.......

Ей затова в тоя форум няма качествена  техническа помощ, заради такива като мен и теб.

 

А както споменах някъде из темата, лагерите по каквато и да било моя машина/кола си ги сменям лично аз, сам, на пресичка която си купих сам, чисто и просто щото със собствените си дзъркели видях набиване на нов лагер с натискане по вътрешната гривна, и то обратно, и то на моя главина....., и то избит ПАК по вътрешната гривна. Без да се "разпилее".

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia:  и не се сърди. Може понякога да пиша заядливо, но не влагам нищо лично.

Пиша само от опит, който понякога ми е струвал скъпо. Правя си само мои коли, но имам достъп до сервизна техника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За около 5 години съм сменил лично около поне 50 до 70 лагера(с помощ на колеги числото е поне по 3) ЕДИН не се върна за рекламация! Всичко се прави само както Нико го описа, като не се е чистило толкова защото е нямало нужда. Повече съм внимавал при избиване да не повредя главината в задния край където се натиска/удря. Понеже знам че ще е интересно да спомена винаги са слагани лагери: 

-СКФ

-ФАГ

-СНР

-Коьо(в случаите когато не се намира от другите 2 фирми.)

 

За конусно ролковите лагери е важно да се прочете как да се отрегулира преди да се пипа. Има си нужда просто да направиш това което пише в документацията към лагера. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia:  робобъг, кофти среда и погрешни послания :)!

Ванка, под документация да нямаш предвид Аутодатата например, че лагер с упътване не знам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж покрай мен се заформи спор от двама добри специалисти как се регулира начално усилие върху конусно ролков лагер??? Понеже аргумента на единия човек беше "в завода никой не ги кара хх км да сработят"....Стана наистина много интересно. В крайна сметка отнякъде после винаги намирах и четях следното:

1. Лагера се стяга с динамо метричния на най-често между 80 до 150Нм

2. Колелото се завърта на ръка 2-3 оборота

3. Развива се до "луфт"/хлабина

4. Стяга се отново с динамо метричен на работно усилие примерно 10-20Нм и готово.

 

Съжалявам просто ми е избягало от къде go четях? Защо пък си мисля че към някой лагери си беше в кутииката вътре и си имаше упътване. Ще си поблъскам главата ако се сетя ще напиша от къде имах инфото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да приключа темата с ролковите лагери -сменил съм 15-20 такива лагера. Основният проблем, с който съм се сблъсквал, е подвеждането на лагера перпендикулярно на шенкела. Помня как преди 10-12 години носих шенкел, да ми набият лагер на преса. Тогава нямаше толкова достъпни преси и отидох на една огромна, не знам си колко десетки тона. Три пъти тръгва грешно, а каутро шенкелите тогава не се намираха лесно:) Накрая го набихме с чук.

 

За конусните си мисля, че трябва да се проверяват след определен пробег.

В завода "средата" е контролирана - известни са точните параметри на точно тази партида лагери, която се монтира, всичко е чисто, греста е ясна, температурата е ясна.....

На практика май е до усет и късмет. Аз нямам смелост да си сменя сам конусен лагер и после да карам с 200+....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност защо се говори за ролкови лагери(че и конусни), тия нашите са си съчмени двуредови, говоря за куатрото, нали за него става дума.....Или при предното задвижване отзад са ролкови?

А относно натяга на конусните лагери, например при шпинделите на металорежещите машини са по двойки един срещу друг, натягат се на динамометричен стенд, като се следят радиален и аксиален луфт, които пък са си зададени от конструктора на машината/възела и варират при различните класове на точност на лагерите и самите машини като цяло.

Да не говорим за високооборотните шлайф глави, там пък каква играчка е да се настроят....

На нашите главини всичко е на принципа "както дойде", малко сервизи ползват заводски стойности и динамометри при монтажа.

В Хайнеса обикновено съветват при липсата на динамометър да се действа по усет, като се следи луфт при разклащане и лекота на въртене, малко относително, но най-достъпно за улични ремонти:).

Да, подвеждането на лагера в леглото е най-тънкия момент и осере ли се, става неприятно, меко казано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Да, подвеждането на лагера в леглото е най-тънкия момент и осере ли се, става неприятно, меко казано.

Е аз там спрях да пиша по темата и само я следя.

То това е: правилно подвеждане и подходящ набор от втулки и дорници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да няма грешки в къщи вече си сменям лагери с 16мм шпилка тръбата, и голямата тресчотка. В сервиза преси и тн. ама без дорник си хазарт голям. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какъв е размера на лагера за б5 куатро/заден,но май са еднакви с предните)? примерно ако реша да си търся от фирма за лагери,понеже дочух,че е по-добре да си купиш лагер по този начин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четири еднакви са лагерите. Че има ли друг удачен вариант за лагери, освен "лагерни" фирми? Да не говорим, че за един размер и вид лагер, там обикновено предлагат поне три-четири производителя и ценови варианта, а в автомагазините са или "оригиналните" с ЦЕНА, или "автърмаркет" с ценичка..., иди избирай...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сепаратора вътре е пластмасов на двата, които разглобих за да видя какво има вътре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са. Тоест "са", но не само предните. Досега съм имал куатро само с 4 еднакви лагера, а колко са големи те зависи от мотора.

АНБ в А6 на  предно също е с по-големи лагери....изобщо трябва да се гледа по каталог и пак да се има едно наум.

Производителите на лагери имат автомобилен каталог. Трябва да го има във всеки специализиран магазин за лагери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...