Jump to content

Премахване на катализатор - 1.8Т


lowforce

Recommended Posts

Здравейте, пускам тази тема, защото си мисля, че направих голяма грешка. Колата е 1.8Т AGU с чип и преди седмица махнах катализатора. На мястото му има права тръба, а и даунпайпа беше сменен с малко по-голям от оригиналния. Няма проблеми с мощност, дрънчене от гърнете, колата не е по-шумна. Сега обаче около колата направо не се седи - миризмата на бензин от вратата назад е убийствена. Ясно ми е, че след махане на катализатора колата става по-голям враг на екологията и е нормално да се появят някакви миризми, които ги е нямало преди това. Доста неприятно е и когато прозорците са свалени, тогава също се усеща. Иначе когато са затворени, вътре не се усеща нищо. Имал съм и други коли с махнат катализатор, но такова смърдене не е имало никъде.  :wall:

Иначе във вървежа може и да има минимална разлика, пренебрежителна обаче. Турбото също започна да се чува повече и все едно се развърта малко по-рязко (може да си внушавам).

 Възможно ли е с махнат кат и по-голям даунпайп да се бърка работата на ламбда сондата и от там съответно смесообразуването и от там да удва убийствената миризма на бензин? :stupid:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет - сложи си един спортен афтърмаркет катализатор. Хем няма да вониш, хем няма да имаш проблеми с техн. преглед, хем не са толкова скъпи (спрямо оригиналните). Така направих и аз след няколко месеца след като недоброволно ми махнаха катализатора (поредните БГ специалисти в автосервиз) на една от предните коли. Ще си направиш услуга и на теб и на околните и на планетата.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли някакъв линк да видя цените на тези спортни катализатори?

Иначе сериозно обмислям варианта да върна оригиналния, който си е още в мен.

Гледам обаче, че колегите с 1.8Т масово са без катализатори...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оо ако го имаш го слагай и не му мисли!! Моят го бяха изкормили необратимо маймуните!!

Виж такива с TUV от Германия, в движение съм и ми е трудно да потърся...

Ти недей гледа - има и много хора със сини пръскалки...! Бъди по-умен :)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора е първото нещо, което трябва да се изхвърли на 10-15 годишна нов внос турбо кола! Смрадта е от нещо друго, не си тди че да ти люти на очите! Най-добре си виж сместта /с широкобандова сонда/ във всички режими!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че българинът не дава 5 стотинки за екология, а всичко, което не е нужно за това, колата да върви му пречи...

Имам кола във фамилията (пак турбо) на близо 300 000 реални км. Катализаторът е оригиналния... Продължава да върши работа и да не създава проблеми. Колата все още покрива еко нормата си с него. Кварталните легенди обаче имат доста по-голяма сила...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами най-просто казано, ДВГ е като човешки организъм! Когато дишаш чист въздух ти е гот нали /вдишвааааш-издивааааш/, и на ДВГ също. Пробвай да пръднеш с почти запушен гъз и ще разберш какво му е на хайвана с тая запушена сгур на отверстието!

Редактирано от Williams
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сините пръскалки не биват да бъдат намесвани тук. :D То май по-добре е да си върна оригиналния, а вече колко ще изкара още на цялата жега там долу е друг въпрос.

Иначе факт е, че и преди махането си понамирисваше, преди чипа също, но просто не се усещаше чак толкова, както писах единствено след студен старт се долавяше кофти миризмата. Сега обаче е нетърпимо - вкарах колата в един не особено голям подземен гараж.  След 1-2 минути работа на място беше невъзможно да се седи в радиус от 2-3 метра. :steinigung:

 За експеримента пробвахме същото с А4 АЕБ без катализатор на колега, пак се усеща миризма но е определено по-малко (или мойто обоняние се е изкривило :hilezh: )

А оригиналната ламбда как може да се провери? Няма никакви грешки в VAG COM, но предполагам тва не е гаранция, че е читава.

Редактирано от lowforce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moonland, не виждам защо трябва да ти се обяснявам като ученичка?! През живота си съм имал 11 лично мои коли 2-ра употреба нов внос и с катализатори. На всички, първия ми тунинг още преди да сменя маслото е бил да махна гадната тапа! Ако си виждал вътре питата на катализатор на 10-15 г. кош с никому известни километри, няма да ми задаваш тъпи въпроси! Има една приказка "Всеки сам си носи кръста", та моето скромно мнение е такова, ти ако искаш си сложи и мАрля на кюнеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tи ако искаш и кюнците свали,но не заблуждавай хората,че катализатора се запушва Предполагам се сещаш какви градуси са там,че нещо да го запуши 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заблуждаваш ги ти! Виждал ли си светнал като крушка от жега запушен катализатор, чиято керамична пита се пръсва и всички парчета са по грънците а? А тди, което си повишава терминалната скорост на дадена отсечка след махане на тапата с 10 км/ч? Аман от дървени философи! Ако иска пича да си го монтира обратно, все ми е тая!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се задръсти един катализатор се усеща много ясно. Колата губи значително от макс. скорост.

Когато се усети, се сменя с нов.

Williams, защо не отидеш да си махнеш и апендисита профилактично? Или преди това ще ни обясниш като на ученички какво пък става като вместо чист въздух дишаш пръднята на този пред теб или своята собствена? Пробвай (преди да махнеш и въздушния филтър като втори "тунинг" по колата ти, че знаеш ли как се тича с марля на уста!)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това запушване - по форумите масово се шири мнение, че на AGU конкретно е "метален" (каквото и да значи това) и не се запушвал. Моя не съм го гледал още обаче. Иначе неприятното е, че на А3 оригинално ауспуха сочи надолу и когато колата е на място цялата смрад все едно се завихря и отива напред...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позна, тва с филтъра ми е 2-ия тунинг :) а 3-ия ми е да изфърла егр-а и картерната вентилация у стратосферата.......така гот ли ти е а?! Екогласност ми прати ако искаш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това запушване - по форумите масово се шири мнение, че на AGU конкретно е "метален" (каквото и да значи това) и не се запушвал. 

Ами не се запушва. Но и не работи като катализатор след известно време....само като тапа.

Миризмата на суров бензин не може да се потуши дори от нов катализатор, т.е. проблемът ти е в лоши смеси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позна, тва с филтъра ми е 2-ия тунинг :) а 3-ия ми е да изфърла егр-а и картерната вентилация у стратосферата.......така гот ли ти е а?! Екогласност ми прати ако искаш :)

Браво Бате Ганьо, ти си истински "мъж"!

Ей на това му казват истински "тунинг" по селата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не се запушва. Но и не работи като катализатор след известно време....само като тапа.

Миризмата на суров бензин не може да се потуши дори от нов катализатор, т.е. проблемът ти е в лоши смеси.

Миризмата не е на суров бензин, по скоро като на изгорял. Като преди години, когато още масово се движеха коли без катализатори и беше много актуално да се изтърбуши G-KAT-а на Голф двойката. :hilezh:

Ако има лошо смесообразуване не би ли трябвало VAG COM-а да набие някакви грешки? Днес намерих няколко лога на каналите за ламбра сондата от преди, когато колата беше с катализатор и с/без чип, и ги срявнявах с днешните.поне на пръв поглед изглежда ламбдата да работи нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай газово и няма да имаш проблем с миризмата на бензин.. е поне когато е топла и работи на газ :D Моята докато е студена не се трае зад нея... След като махнах катализатора имах чувството, че дърветата в квартала ще изсъхнат заради изгорелите газове на колата :o:D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колата не се кара чак толкова много, няма смисъл от газ, поне за сега. Иначе да, това е генералното ЕКО решение.

Направих една снимка на катализатора от задната му част, понеже споровете за това ли се е запушвал продължават... Това сивото, което се вижда всякаш се е циментирало към мрежата. Вътре предполагам ще е още по-голяма гмеч, но не ми се иска да го разкоствам на този етап.

post-63275-0-79539800-1411729898_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,на катализатора ти му няма нищо.

Миналата година направих грешката да го махна,защото колата е на 15г+ с надежда че кошницата ше се "ПООТПУШИ",а той си беше като нов.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо му няма. Светни с фенерче от единия край и гледай от другия. Ако има запушване някъде ще си личи. Моят на времето го бяха свалили на реални 120 000км на колата, нямаше и една запушена клетчица :evil:

 

Би могъл да го замениш с един 200- или 100-клетъчен спортен катализатор и ще имаш най-доброто от двата свята, но ще ти струва пари, а при наличието на изряден катализатор аз прото бих го върнал. Можеш преди това да го "продухаш" с въздух под налягане.

 

384_1.jpg

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колата не се кара чак толкова много, няма смисъл от газ, поне за сега. Иначе да, това е генералното ЕКО решение.

Направих една снимка на катализатора от задната му част, понеже споровете за това ли се е запушвал продължават... Това сивото, което се вижда всякаш се е циментирало към мрежата. Вътре предполагам ще е още по-голяма гмеч, но не ми се иска да го разкоствам на този етап.

Катализаторите на всичките ми коли (БЕНЗИНОВИ) до момента са били в такова състояние (ОК).

Ако ми бъде показано нагледно доказателство, че катализатора на бензинова кола се запушва ще ги махна на сегашните коли, но... няма да се намери такова доказателство.

Реално, диаметъра на тръбата, която е преди катализатора и след него е в пъти по- малък от диаметъра му... от което следва, че не би трябвало да окаже огромно влияние на излизащите газове. Ще има съпротивление, но не би било огромно.

Доста колеги са махали катализаторите на бензиновите си коли... привлечени от разни легенди как колата ще.. "литне" от махането на запушващия катализатор и... ефект нулев (ако изключим възникналите проблеми от махането му :hilezh: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя също не мисля да го махам, колата е на 250к. км. и няма проблем с вървежа.Предната бензинова кола беше на 400к.км. и отгоре и си я търкалях с катализатора.

Виж ако се слага чип, може и да размисля, но докато е сток, катализатора ще си стои.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...