Jump to content

Премахване на катализатор - 1.8Т


lowforce

Recommended Posts

Реално, диаметъра на тръбата, която е преди катализатора и след него е в пъти по- малък от диаметъра му

Което само по себе си е проблем. Отделно има и други негативни страни тази екологична система.....

Но тук не говорим за тунингован автомобил, а за стоков. Катализатора в случая не е проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градските легенди и тинтири-минтири за НЕзапушване са само на картинки.........практиката показва съвсем друго! Най-пресния ми пример е на мой приятел с S4 B5 махнахме първо 2-та втори катализатора и колата действително пощуря, след това махнахме и първите 2 след пайповете и колата тотално се промени и нито смърди нито пуши. Питите вътре бяха тотален цимент, като на снимката на момчето автор на темата. Както писах и преди..........никой не убеждавам да прави каквото и да било, всеки си има глава на раменете, но проблема със смрадта на колегата според мен е от НЕоптимална смес /както точно отбеляза и robobug/ и препоръчах да се провери с широкобандова сонда /с ваг-ком няма да стане/!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че катализаторите на 2.7 са доста по-различни, защото преди време ги изкупуваха на двойни цени. Може и да греша, 2.7 до скоро не беше масов мотор:).

Вие за колко ги предадохте?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Но тук не говорим за тунингован автомобил, а за стоков. Катализатора в случая не е проблем. 

Същото съм казал в мнението си

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че катализаторите на 2.7 са доста по-различни, защото преди време ги изкупуваха на двойни цени. Може и да греша, 2.7 до скоро не беше масов мотор :).

Вие за колко ги предадохте?

Ами незнам дали са специални, но в ЕМ Компект даваха нещо смешно  за вторите и момчето си ги взе и май още му стоят, а тези първите ги сменихме с целите пайпове на 63 мм. и те май се търкалят некъде из сервиза, но колата стана огън ти казвам :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярвам ти, защото и от други места се потвърждава. Само че при 2.7 има и друга особеност - моторът е с ЕГТ-та, който много зависят от пре-катовете и могат да убият всякаква динамика, ако решат, че е опасно за мотора.

Колко струват двата даунпайпа и от какво желязо са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EGT-тата не са давали грешки и колата си вървеше перфектно /с мтм софт е/, но след ДЕ-КАТ и олекна много. За даунпайпите питай ghostdog, бяха негови!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е при мен целия даунпайп е сменен - диаметъра на тръбата след турбото е по-голям от оригиналния, там е и гайката за ламдба сондата. След това е меката връзка и след нея тръбата намалява диаметъра си към оригиналния, 55мм беше ако не се лъжа.

Още един въпрос - на оригиналния даунпайп с КАТ-а оплетката на меката връзка е скъсана. Нещо като на тази снимка - http://i.imgur.com/NBW9U82.jpg

Оплетката е доста тънка де, реално меката връзка вътре си е здрава и не изпуска. Значи ли това, че даунпайпа е тръгнал да заминава?

На новия меката връзка представлява само една масивна оплетка и това е, нищо общо с оригиналното. Възможно ли тази конфигурация (по-голям диаметър даунпайп след турбото и тръба вместо каталазатор) да бърка работата на сондата по някакъв начин? :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, след известно каране, вече колата не смърди чак толкова много. Разбира се, пак се усеща миризмата на бензин, но не е каквото беше преди 2 седмици.

Иначе правих опита с фенерчето - понеже оригиналния даунпайп и каталазиатора са една част се наложи една доста гъвкава тръба с закачено на нея малко фенерче MAGLITE, което прави ден в тъмна стая. :hilezh:  Резултата - след катализатора не се вижда и помен от някаква светлина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Пиша с уговорката, че става дума само за бензинови двигатели.
Катализаторът може да се провери от всеки кадърен диагностик с подходяща апаратура. Едва след това се сменя, ако е задръстен и не работи правилно. Ако един автомобил е поддръжан добре , не гори масло, редовно се сменят свещи и филтри, катализаторът може да изкара 250-300 000 км. без проблеми. Колегата дето е имал там 10-12 коли и първо махал катализатора, вероятно е взимал лошо поддържани коли на много километри. При Аудита с по 2 ламбди сонди ( преди и след катализатора) втората има една единствена роля да следи работата на катализатора и когато той тръгне да заминава се записва грешка и може да се установи. Да се сменя просто така "на око" е голяма глупост.

На еските на Ауди примерно катализаторите са фабрично "спортни" водят се METALCAT - питите им не са от керамика, а от неръждаема стомана и са усукани като спирала. Те са 2 до 3 пъти по скъпи от керамичните защото са HI-flow, но тези дето "правят ауспуси" нищо не разбират от тази материя и разбира се предпочитат да махат катализатори на поразия, за да имат работа все пак. :hilezh:

На 2.7 битурбото, щом сте махнали катализаторите и колата е тръгнала, мога да се подпиша, че е колата е масларка или дълго време е карана с прекъсващи бобини, и катализаторите са били задръстени с масло/бензин, която смес става в един момент като силикон и полека-лека отворите в катализатора намаляват и намаляват докато .... абе колата не върви, а харчи 25 на 100.

 

Колега, ако ти мирише много на бензин иди до накоя морга и си вземи един катализатор от С3 ( разгледай го добре дали  няма следи от масло и отлагания по предната част ( откъм мотора) и слагай. Колата ще върви прекрасно, няма да мирише, а и звука ще е екстра :top:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз бях писал по горе, вече я няма тази убийствената миризма, нищо общо с това, което беше първите 1-2 седмици. Защо е така, нямам никаква идея. :D

Сега единствено се усеща сутрин като е по-студено, когато я запаля, докато позагрее малко. Но и преди да махна катализатора пак се усещаше, вярно че миризмата на бензин беше по-притъпена, но за сметка на това смърдеше  и на сяра/амоняк (не мога да определеня точно). 

Друго, което ми прави впечатление, е че в тези студени дни отзад започва да пуши (конденз) доста повече и по-бързо от преди. 

И не на последно място - може би има лека положителна разлика във вървежа, а и турбото се чува доста по-отчетливо и приятно. Но това е може би от по-големия даунпайп, който сложих. :hilezh:

Редактирано от lowforce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Когато катализатора се премахва не е ли добре да се сложи някакво заместително гърне на негово място,защото ако е права тръба няма да има съпротивлението,което е създавал катализатора /дори и когато е бил нов/,не се ли бърка работата на турбото така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...