Jump to content

Турбината не надува достатъчно...


Recommended Posts

Имам няколко въпроса, които ме мъчат напоследък.

До преди известно време колата надуваше на 1,5 бара, измерени с барометър. На 3000 оборота се усещаше значително увеличение на тягата. Няколко месеца карах без барометъра, стоеше много грозно на таблото. И наскоро, воден от съмнение, че не върви колата като хората, пак закачих барометъра. Оказа се, че турбината вдига макс. 1,2 бара и доста бързо след това налягането пада на 0,8-0,9...

Записах си час в Проспийд да я погледнат и се оказа, че клапана от към студената страна (блоу-оф ли е, уейстгейт ли, така и не ги научих) изпуска и е за смяна. Зарадвах се, че проблема е толкова малък и им казах да го сменят. На другия ден отивам и гледам някаква пластмасова чикийка, закупена от Юнитрейд. А им казах, че турбината трябва да надува на 1,5 бара, този клапан ще издържи ли? Пружината му се натиска прекалено лесно... Твърдят (и съм склонен да им вярвам де), че този клапан е и за турбини, които надуват на 2 бара, не се избирали по налягане.

Както и да е. Оказа се, че имам и един леко цепнат маркуч, който го скъсих и се оправи за момента. Но колата пак си надува на 1,2 макс...

Въпросите са:

1. Стария ми клапан беше метален, със значително по-твърда пружина. Възможно ли е новия, пластмасов, да ебава положението?

и 2. Какви са причините една турбина да не надува като хората? Имам някакви подозрения за изпускане на въздух от интеркулера, но в Проспийд ми казаха, че било пренебрежително малко. Та ако не е пробив, какво друго може да е? Как се проверява клапана от топлата страна?

Доста дълго и объркано се получи, моля да ме извините. Ама ми се прис*а, и на момчето от Проспийд също...

Едит: Турбината не харчи грам масло, буквално. Не би следвало да е сдухана...

Редактирано от Audi V6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

вариантите са изпускане на налягане,вакуума на турбото да се ебава и да не дуе,или куп причини и от свещи може да е! ако няма достатъчно газове и скорост на тях се ебава работата :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ИДИ и другаде

както знаеш проспиид не са панацея

тошо маи разбира и тои

ама да не надува или соленоида отваря гейта и излизат газовете оттам а не през перката

или блоу-оффа изпуска 6тото е с мека пружина

земи 4итав блоу офф

примерно 710N го дават да е наи твърд

но мен ако питаш си земи спортен некав

http://www.topspeed.bg/catalogue.php?cid=67

виж ги тия

Редактирано от SLAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце немам соленоид, гейта е един ръждясал такъв, с пружина вътре, без никви вакууми или соленоиди... Ама не знам как да го пробвам кога отваря?

За блоу-офа ми обясниха, че е един клапан с пружина. Докато надува турбината и от двете му страни имало налягане и пружината нямала никаква роля. От едната страна турбината надува клапана, от другата получава същото налягане по една тънинка тръбичка от колектора. И кат пусна газта и се затвори клапата, у колектора се получава подналягане и дърпало клапана на блоу-офа ИЛИ И АЗ НЕ ЗНАМ КАКВО...

Ти баща, ти майка, кажи отде да си земем един спортен, че тоя пластмасовия само го мисля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebu...category=Engine

виж е тва алуминиевия forge е истината

пласмасите от ауди са боклуци

vij javor nemoe da nema skatan

samo za proba

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такъв ми беше стария. Мембраната е сдала багажа...

Явор... И гейта ме съмнява, ама не знам как да го проверя. Де да го намеря Тошко?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блоуофа може да го пробваш като го махнеш и запушиш тръбите към него, ама внимавай след това да вдигаш и сваляш налягането плавно, за да не сцепиш някой маркуч. Wastegate-a е малко вероятно да се развали, обаче е добре да провериш клапанчето което го управлява - изваждаш му маркучето което отива към пружината на гейта и запушваш отвора на клапана. Ако и така не стигаш 1.5 бара значи изпуска някъде от маркучите, интеркулера или нямаш достатъчно газове за турбината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такъв ми беше стария. Мембраната е сдала багажа...

Явор... И гейта ме съмнява, ама не знам как да го проверя. Де да го намеря Тошко?

http://tsunamituning.com/

това са цунами

тодор василев

според мен разбира най много от турбини

виж го

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гейта се оказа наред. Запуших тръбичката и пак нъцки... Тази нощ разглобявам цялата предница, надувам с компресора на 2 бара и почвам да слухтя.

Ако нема пробив, значи е дошло време Любчо да си купи камьонска турбина... И тогава яко му дупе на Слаф, с едни въпроси...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак може да е гейта. Ти като откачиш маркучлето, спираш да подаваш налягане към мембраната, която от своя страна ти задвижда клапата в охлюва. Ако не ти изпуска нито от колекторите, нито от тръбите, нито от кулера, нито от предпазния клапан, твърде е вероятно да е някоя от следните причини:

1. Умора на материала, от който е изработена пружината в корпуса на мембраната на гейта ... съответно омеква и не може да държи клапата затворена. В този случай и да си откачил маркуча, и да не си, пружината не си върши работата;

2. Самата клапа в охлюва не затваря добре - нагоряла е, счупена е, спукана е, заяла е оста на клапата ... При това положение част от изгорелите газове се прошмугват през клапата и турбината не може да се развърти като хората. За съжаление за да се провери ще ти се наложи да се демонтира турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

една нова голуема турбилка с един нов натегнат GATE ич нема да и е лошо

на таа S4-ка

некой гарет

http://www.kineticmotorsport.com/products/...rger-222-0.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема баце турбинка засега. Оказа се, че в Проспийд са надули системата на 0,5 бара и изтичане почти не се установи. Ама аз нали съм си тома неверни, направих си установка и надух всичко на 1,5 бара, както си е от турбината. Е от скапания кулер така духа, ще ме отвее...

Както и да е, купих си нов кулер, скълцах бронята и го наврях. Изхвърлих и бошовия блоу-офф и си турих железен.

Иии утре се надявам като запаля да не си прережа вените...

Бичам ви всичките, бира ще има на корем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

споко бре.. ако не е от уплатнена система ще е я от смес, я от предварение... то друго неостана май де :)

тоз стария кулер, оригиналния ли беше? ако да.. не барзай го изфърляш :)

btw.. за това налягане си е препоръчително да е с метални казанчета кулера.

Редактирано от M
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми... ко стана...

Кулера много хубаво стана, тръби силикони ала-бала...

Турбината си е екстра, ама нема кой да фърля въглища у цилиндрите, дюзите му идват малки. Сега на газ не ще да се изреже над 3000 оборота, бедна му идва сместа :D Демек, осигурили сме въздух в особено големи размери :o Утре газаджията да му мисли... Мислим, дека съм на верен път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на бензин неще като хората, но понадува до 1,3-1,4. Бях цял ден при газаджията, оказа се преебан компютъра на газовия инжекцион. В понеделник ще го смениме и да видиме...

Все още се съмнявам в пружината на гейта. Като вдигне 1,2-1,3 и понякога стрелката започва да трепери много яко с малка амплитуда.

Си зема аз едно яйце 1.8 S се возя и аз в кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама нема такъв кеф!

Мойто кола отново е на пистата, оказа се преебан гейт. Леглото на пружината се беше строшило и клапана имаше страхотен радиален луфт. Намерих си гейт с целия клапан от една жена, която съм убеден, че не знаеше какво ми продаде, за 50 (петдесет) лева.

Разглобих, сглобих и гаааааааааааааааааааз. Допуснах една малка грешка. Турих една шайба в повече без да искам, под пружината, и сега надува на 1,7 вместо на 1,5... А пък с новия кулер е направо лудница. Ма бензина не стига, беднее яко. Та утре съм при газаджията да пусне повечко газчица. Дано успее, защото последния път спомена, че вместо газта от бутилката да ходи към двигателя, турбината ще започне да надува бутилката...

Турбината е голем човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност го купих от един сервиз за турбини. Но ако ти трябват някакви чаркове, има 2 С4 и една С6 в една морга в началото на Горна баня. Доста са опоскани, с моя помощ, но има още чаркове.

И аз събрах бая скрап, ако ти трябва нещо конкретно питай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в момента сещам за задна седалка с подгряване ( + някои кори по салона ) и спирачни апарати/дискове/опори от S6 и последните S4. Имаш ли представа дали са останали?

Иначе сигурно ще мина да ги видя дали няма да си харесам нещо друго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, имаше 2 комплекта от тези дискове и апарати, ама мистър М го е купил единия, а аз взех другия. Ама за дискове си взех от размазаната А8, че са по-дебели. За колко ти ги даде? Мене ми взе 300 лв за апарати, опори и 2 диска.

Между другото, момчето, което държи моргата, е адски свестно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...