Jump to content

Audi A3 1.4 TFSI - проблем с верига


sm35

Recommended Posts

Не можеш софтуерно да видиш стойностите на веригата, не и на TFSI :) Това, което си чел e за 3.2 ;) 

Може да се види чрез физическа инспекция на кой зъб е обтегача, но и това не се прави принципно.

 

Маслото е ок. Би могъл и 5W30, но в никакъв случай LongLife.

Можеш да минеш и на 0W40. 

 

Колата от ден 1 ли е на нормален интервал (15 000 / 1 година) за смяна на масло или е била първоначално на LongLife (2 години / до 30 000км)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз съм чел, че за да се предпазиш (да забавиш процеса на разтягане) не трябва да паркираш колата под наклон и да я оставаш на скорост (препоръчително е паркиране на ръчна). На мен ми звучи логично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е с продължение... Протече от ангренажния капак, най-вероятно са прищипали семеринга на вала... Да се смее ли човек, да плаче ли... Имаха тест около 30км.... (Засичам километража)

Сега я дооправят :)

Дано после не протече от силикона.... Кой знае от бързане какви ще ги сътворят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също и факта, че веригите при 1.4 TFSI не са безизвестни с този си проблем. Ако например гаранцията му бе изтекла преди 3 години и от тогава не я е поддържал в оторизиран сервиз - нямаше да види и стотинка. 

 

Толкова на тема "права", но самия факт, че има шанс за кулантност (ако колата е поддържана както и където трябва) е достатъчен за това в такива ситуации да съветвам да се иде в официалния сервиз, бил той и по-скъп. 

 

П.с. Все пак в горната история колегата има едно "право", което е полезно да се назове - сега има 2 годишна гаранция върху сложените части и труда.... (която обаче отново с известно право може да бъде оспорвана заради несмененото масло, което е задължително спрямо сервизните инструкции при смяна на верига/обтегач)

Бях се засилил за един такъв дребосък в гаранция. Хубаво, че съм се отказал. Щях да гризна и аз дръвчето сигурно. Благодаря колега за темата. Наистина е полезна.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер си е мотора. Купувате такава кола, сменяте веригата и обтегача превантивно и се радвате на хубав, добре вървящ и малко харчещ мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма за какво да се оплакваш. При положение че влизаш по "тънката лайсна", ми се струва странно да очакваш друго. Работя в сервиз (не авто, а компютърен). И при нас имаме подобни след гаранционни казуси. Като влезнеш на нож, получаваш нож. Имал съм подобни казуси и повярвай ми, качеството на " ремонта" е коренно различно. Когато си плащаш, не се претупва. Но, решиш ли да минаваш "тънко", получаваш и същия " тънък" ремонт. 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега със сервиза , аз управлявам сервиз за офис техника и всеки гаранционен или платен ремонт извършваме еднакво внимателно и качествено. Ти явно не си наясно че труда на сервиза ЩЕ бъде платен от порше.бг по ценоразпис/час. Ако Вие така си реагирате с рекламациите... по добре да затваряте!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гафът те (Порше) ще си го поемат и ще се научат вече да те правят реверанс на "скандалджии".

 

А относно нашето " затваряне", едни от големите сме вече 20 години. Научили сме се да правиме разлика мужду гаранционен сервиз (по търговска гаранция) и извънгаранционен сервиз (платен) и претенции на "гащници" за едва ли не доживотна гаранция. 

 

P.S.

А относно качеството ми на работа (било то платено или "приятелски"), мисля няма колега тук с негативни отзиви.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като съм платил 55хил за кола и 5 г съм плащал масла гуми и чистачки имам "права". Явно и Порше мислят така и си ценят клиентите.

А Вие като някой дето Ви е платил една торба с пари и после е плащал профилактики и т.н. дойде да пита защо стоката му която е маркова изкарва по малко от китайчето го изгоните... Се чудя някой връща ли се при Вас???!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом сме над 20 години на пазара и работим с клиенти като "ДАНС",  " Министерство на транспорта", "Телерик", " Кодикс", " БАН" и т.н., има защо да сме на пазарът. Но да не правиме офф. 

Мисълта ми е, че Порше не са ти длъжни. Твойте 55 хиляди да теб са много, но за тях са капка в морето. 

Пример: Приятел, на всеки 3 години изкарва нова А8-ца. Всяка първа събота от месеца, вкарва колата за обслужване (масло, дискове и т.н.). Тази седмица вкара старата си А8-ца за проблеми с тока. Тя от миналата година е извън гаранция. Обявиха си му 1200 лева за смяна на окислили кабели и модул. Мислиш ли, че каза:  Аз съм ви клиент, направете го по "по милост".

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спора е безсмислен, явно за това си само служител и отговоря за последен път. Когато един проблем е признат като производствен дефект от производителя то ВСЕКИ клиент на дадена стока има право на ПРЕТЕНЦИИ.

Ето ти пример: Мерцедес 10г предлагаше ремонт и смяна на СБЦ модула на спирачките си напълно безплатно. И така прави всеки който си цени клиентите.

П.С.

Ще ти спестя моите клиенти за да не се отчаяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ще ви помоля да не залитате в оффтопик и състезания кой е по-по-най.

 

13 hours ago, Krasi.Martinov said:

Спора е безсмислен, явно за това си само служител и отговоря за последен път. Когато един проблем е признат като производствен дефект от производителя то ВСЕКИ клиент на дадена стока има право на ПРЕТЕНЦИИ.

 

Краси, напълно прави си. Има само един проблем - VAG НИКОГА не са признавала веригата като производствен дефект!! Официалното становище винаги е било, че става дума за цитирам "единични случаи" на проблеми с веригата и "сериен проблем няма"!

 

v06koTG.jpg

 

За това и Ауди никога не е поемала пълна отговорност за тези случки (извън в рамките на гаранция разбира се). Следователно и правото ти на претенции е доста ограничено и съвсем не по линия "това е признато за производствен дефект", защото такова изказване няма да намериш никъде. Което обаче не значи, че не можеш и не бива да очакваш абсолютно същото качество на проведения ремонт, без значение кой го плаща. Сервизът и в двата случая не работи за тяхна сметка (освен в момента, когато коригират собствените си грешки и това време няма да им бъде платено от никой, тъй като носят 2 години гаранция за проведения труд). Сега вече си в пълното си право да удряш с чука, докато не получиш напълно изряден в това отношение автомобил.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

По повод изписаното в тази тема, реших и аз да сменя превантивно ангренажен комплект на 1,4 тфси, въпреки че е сменяна на 80 хил. 

Колата вече е на 160 хил и се чува леко претракване при студен старт за около 3-5сек. Ако не бях чел за проблема, може би никога не бих предприел подмяна, но сега като знам, ме човърка някак си.. В оторизирания сервиз Аутотехника Плевен ми дадоха цена 220 лв за части и 200лв труд. Понеже ми се струва малко тънка цената, съмнявам се да не са пропуснали някоя част. Предвиждат верига, обтегачи и някакъв силикон. Това дали е достатъчно за смяната или може да се смени още нещо превантивно? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, цената е твърде тънка ;) вероятно са свели нещата до абсолютния минимум, но ти си този, който трябва да реши обема. Минималното смислено е основната верига, обтегач, бананите (шините) и капка (+ разни дреболии като уплътняваща паста, винтчета и т.н.). Ако искаш да направиш пълна профилактика, трябва да добавиш и другата верига с нейния обтегач, шини, зъбните колела и прилежащи дреболии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко ъпдейт от мен, за колегите които се интересуват.

Миналата седмица минах през смяна на ангренажната верига в Аутотехника Плевен /официален сервиз на ВАГ в региона/.

Сменени са:

Верига основна

Обтегач верига

Семеринг на вала

Силикон /за капака/

Масло и маслен филтър /аз си ги носех, така че само труд е калкулиран/

Крайна цена /части+труд/: 510 лв

Цялата операция отне около 7часа и вечерта си взех колата.

Като цяло почти никаква разлика от преди, не че преди е имало някакъв проблем, просто го направих превантивно. Казаха, че са огледали и според тях почти не е имало износване. Факт е, че преди като, че ли чувах някакво претракване за около 2-3 сек на първо палене сутрин, сега това изчезна.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Offtopic:

Малко развитие след няколко годинки, някакъв човек от Youtube ми е гледал видеото и се връза с мен за да ме пита как съм се справил с проблема, и той има същият проблем, ето и неговото съобщение:

 

Hi Mihaylov! I have seen your youtube video about audi a3 chain problem. Not sure what type of engine you have, but mine is 1.4 tfsi and have some type of sound... Have you managed to fix this problem? Can I ask finally, what you did? (service says it's normal, but I don't think so)

 

Явно доста хора имат този проблем, обясних му вежливо че съм писал e-mail и т.н. всичките простотии, дано се оправи и той както и аз успях да се размина и други колеги.

 

Ето и линк към видео-то което съм качил преди ремонта, на студен двигател не пален от 7 дни.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички дивгатели с вериги може да се случи, така както при тези с ремъци той може да се скъса....

Просто при 1.4 TFSI е хронично. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...