Jump to content

АГУ за Ауди Б4 2.0 ел.инжекция


Recommended Posts

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега, ще се опитам да отговоря на въпросите ти.

 

За делкото - тези сантиметри ми се струват много. Предваренито, което трябва да дадеш на газ е около 5 градуса - няма и сантиметър. Най-добре се усеща, когато на лек баир, около 3000 оборота смачкаш газта до долу. Няма проблем да върви и на фабрична настройка, но в ниските обороти е по-мудна.

 

Правилото е пътя на газта да бъде възможно най-къс. Това е за да имаш добър респонс на мотора. При по-дълъг път, трябва да развиеш кранчетата повече, за да имаш същия респонс. Ако трябва да правиш компромис - оставяш дебелия маркуч възможно най-дълъг, за сметка на по-тънките маркучи след тройника. Правилно си се ориентирал.

Дали плочката е с един или два входа мисля, че не е толкова от значение. Нали говорим за плочка преди дебитомера?

 

Помпата е сама на бушон. Аз моята я прекъснах от инсталацията под волана. Незнам при Б4 кой е кабела за помпата. Не каза какъв ти е ключа за газ-бензин. Прекъсваш кабела на помпата с едно реле, което се захранва от кабела на ключа за положение бензин - обикновено е жълт. От същия жълт кабел захранваш друго реле, което ти прекъсва инжекторите. Няма значение дали ще прекъснеш "+" или масата на инжекторите - търси кой е общият им кабел.

 

От синия кабел на ключа захранваш газовия клапан и клапана на изпарителя. Кафевия кабел от ключа го навиваш  8-10 пъти около високоволтовия кабел между делкото и бобината (после го облепяш с тиксо за да не се развие). Червеният кабел на ключа го захранваш с +12 волта след контакт, черният го вързваш на маса.

 

Ламбда сондата - виж я какво отчита на диагностика. Сигурно отдавна е умряла. Моята даваше винаги бедна смес и просто я изключих.

 

По-напред в темата питаше за ламбда емулатор и симулатор на дюзите. Останах с впечатление, че не правиш разлика между двете. Симулатор не ти трябва, защото АВК_то не следи инжекторите дали работят - просто ги прекъсваш с едно реле. За емулатора на ламбдата не мога да дам мнение, но мотора върви перфектно без него с разкачена сонда. Вярно записва грешка, но това не е голям проблем си мисля.

 

Най-важното си мисля е да развиеш кранчето на газта повечко. Върви перфектно и няма гърмежи. Е може да гори 0.5-1 литър повече, ама то зависи и колко я натискаш.

 

Радвам се, ако съм ти бил полезен поне малко.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Здравей колега и благодаря за отговора.

   Ключето ми е с един бутон и диоди за нивото....но му няма буксата и най-вероятно ще си купя ново и по-обикновено.С три положения(газ,бензин и междинно) добре ли е?

   За плочка преди дебитомера ставаше въпрос.Ще търся с един вход.

   Относно това с лабда сондата...всичко стана след махана на катализатора.Ако разкача кабелите на тая сонда дали ще е по-добра работата и вървенето,че така те разбрах....

   И последно-при работа на  газ тая лабда има ли значение,че много съм питал по тоя въпрос и така и не разбрах със сигурност...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключа, както го обясняваш най-вероятно е за газов инжекцион, а не за обикновена АГУ.

Моят ключ е най-обикновен - с три положения. Превключването е ръчно - без значение на оборти или температура. Разбира се ключа трябва да е за електрически изпарител. То не знам има ли още вакуумни изпарители и ключове за тях, но правим уточнението - обикновен ключ за електрически изпарител.

 

Слагай плочка каквато намериш - дали с един или два входа - мисля че няма да има голямо значение.

 

За ламбдата - зависи какво отчита сондата. При висички положения си мисля, че е по-добре без нея, отколкото да подава грешни показания. Моята отчиташе постоянно бедна смес. При работа на безнзин колата пушеше черно, прекалено богата смес. С откачена сонда на бензин е по-добре, на газ няма никаква разлика. Ламбда емулатора лъже ЕКУ_то, че сместа е О.К. Нямам представа, как би се държал мотора при такива сигнали, но едва ли ще има разлика при положение, че сме с обикновена АГУ.

 

То при обикновена АГУ реално нищо не остава от инжекциона. Все едно караш карбураторен мотор или моноинжекцион. Това му е предимството на АГУ_то. Мотора работи без повечето датчици. Пали и работи дори без дебитомер и стъпков мотор, само където няма празен ход - в смисъл като върнеш газта и гасне. ТПС_а ми също е проблемен - след средата отчита затваряне на дросела, но на газ няма проблем.

 

Спор няма, че най-добре е всички датчици да с в изправност и ГИ, ама нали все гледаме по-тънко да минем. АГУ е по-проста, но и по-надеждна система според мен. Че някой датчик не работил коректно - не е проблем. Кеф ти да палиш на газ, кеф ти на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,един спешен въпрос!!!

Понеже опуснах гайка и падна във долната пластмасова кора на ангренажа -има ли начин да я извадя,за да махна гайката.Отгоре отвих един болт с гедоре 14 и встрани болт с гайка 6чка.Но отдолу нещо я държи.Помагайте...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен имаше един болт за шестограм, който за да го достигнеш трябва да се свалят ремъчните шайби от коляновия вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай с магнит дали няма да се залепи гайката за него. Има и специални отвертки такива с магнит накрая.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно.....ще видя първо с някакъв чупещ магнит да видим ще я хване ли....

Да..тясно е разстоянието.Пробвах с един магнит,но ми трябва нещо по тънко и чупещо се.

Междувременно....оня ден вадих малко дюзите за да смрня гарнитура на капака....и след това работата на двигателя стана мн лоша...гаснеше.Един добър майстор го чу и каза че смуче въздух покрай гарнитурите на колекторите.Та да питам-има ли вариант да не съм набутал плътно дюза...едната май не беше щракнала добре в горния край(към рейката..ако така се казва) и евентуално от тук да е смучело въздух...

Редактирано от камен каменов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гарнитурата на капака на клапаните ли иде реч? Капака се сваля без да вадиш дюзите. Размърдай ги дюзите една по една на работещ мотор и то ще си каже коя е проблемна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.За тоя капак.Пречеха ми едни тръби за бензина и затова само рейката разхлабих...сега съм взел нови о-пръстени за дюзите,но пък прокапа масло през новата гарнитура.Тепърва ще я зачиствам и слагам със силикон

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капака има отдушник. По спомен се намираше в задния край на мотора. Та като свалиш капака, обърни го с вътрешната част нагоре, затапи му дупката от долу и напълни с бензин отдушника (не целия капак). Може да го повториш 2-3 пъти. Вътре има нещо като намачкан тел и там се събират много мизерии. Ако е запушен отдушника може затова да избива през новата гарнитура.

На Б4 имаше и един клапан като гъба. Не знам каква му е функцията точно, но си мисля, че ако този клапан не ти разтоварва налягането под капака също може да е причина за теч от гарнитурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм..да.Ще измия отдушника.Аз само го търках и видимо имаше отвори....колкото до гъбата незнам как да разбера дали е наред.Освен като запаля да извадя маркучите и и да видя минават ли пари...

Редактирано от камен каменов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващ въпрос. :) .... като предположим че ламбдата може да не е наред и да прави богата смес както каза някой да взема ли да покарам без нея?Преди малко като пробвах колата на бензин със подвързана ламда не ми хареса как върви.Беше мудна...при настъпване на газта не поемаше хубаво и равномерно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента поема и върви добре,но на тихи работи неспокойно като на три цилиндъра.Ако подам мн малко газ на педала и го задържа така тръгва да гасне....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах колата подкара ли я на газ?

За ламбдата може да предполагаме много - най-добре да я закачиш на Вагкома и ще си каже всичко. Хубаво е да видиш има ли записани грешки. Имаше там едни "живи данни". Там се виждаше ламбдата. Вижда се и ТПС_а. Аз лично си мисля, че ламбдата е повече с екологична функция. Разбира се без ламбда разхода на бензин ще е по-голям, а с неизправна ламбда много по-голям.

 

Това, че работи като на три цилиндъра на газ или на бензин? Ако говорим за бензин и ако си убеден, че свещите и кабелите са О.К., обърни внимание на  инжекторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега...спречквам се с още неща напоследък и ако не ти е проблем въе фейсбук.скайп или телефон там ще е по-бързо и лесно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е по-добре да споделиш проблемите си тук във форума - все пак това му е идеята. Така и повече колеги ще могат да се включат. Ще събереш повече мнения, а истината е някъде там. Ако е необходимо пусни друга тема в правилния раздел.

Не знам защо си решил, че мога да отговоря правилно на всичките ти въпроси. Аз съм един обикновен потребител на АВК мотор, който гледа да си прави ремонтите сам. Когато нещо не ми е ясно питам тук във форума.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок..така е :)

   Днес,след като си отворих капака който не можех да отворя 2 дена заради скъсано жило видях че гъбата за пари от двигателя се е извадила.След като си е сложих на мястото свигателя работи вече доста по-спокойно.

   Другото което забелязах-след като  разкачих ламбда сондата стрелката на бензина вече не пада както падаще тия дни надолу :) И отзад не изкарва черен дим а светъл...както и върви доста по-добре.

   Относно газта остава ми в сряда че е работен ден да взема буренца,за да стегна тръбите и да подвържа токовете.Реших да оставя бензиновата помпа да си работи,като ще гледам да има достатъчно бензин,а да прекъсна само дюзите с реле.А на газ подавам ток едновременно на трите клапана,нали?Евроклапана на бутилката,тоя на изпарителя и тоя преди него...

   Утре ще сменя тампони на макферсони и тампоните на кормилните накрайници от към рейката.Относно тях(на кормилните накрайници) не могат да ми ги намерят по каталог.На тях дали има номер,по който да ги намерят като ги разглобя?

   Друго...като съм тръгнал да питам-централното ми се задвижва само от дясната врата.А лявата отваря само нея си-какво да търся?Че може да имам време и за това утре.

   Това за сега.Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия тампони оригинално се продават с щангите и ги няма отделноо ..нооо някаква българска фирма ги правеше..само че как се казваше ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах и аз проблеми с тези тампони , но ми казаха че от москвич тампоните пак на накрайниците стават и взех такива. Малко е крива смяната че много ми се гънеше гумата ама стават .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера почнах....но не можах да избия накрайника от макферсона,ядосах се и се отказах.Ще потърся помощ от сервиз:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...