Jump to content

Audi A4 Avant 2.0TDI multitronic - странен звук в задната част на мотора.


eracer

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Колата е A4 2.0TDI 143 к.с. multitronic от 2009-та на доказани 156000км.

От известно време се чува много странен металически звук от задната част на мотора, сякаш е някакво почукване метал в метал.

Диагностиката не показва активни грешки, освен някаква за капачката на резервоара. Нямам и  активни контролни лампи или съобщения на таблото.

 

Прикачвам видео, в което отчетливо се чува въпросния звук в задната част на мотора.

Моля някой който има идея от какво може да е да пише!

 

https://drive.google.com/file/d/0B_MIF6gV1ATAdmFQSGE3dTZrVWc/view?usp=sharing

 

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

В сряда съм резервирал час в Ауди Центрум Дюселдорф да видим какво/колко ще излезе...

Някой с мнение по темата от какво може да е този звук?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Забравих да кажа, звука го има само когато е на P и на N, когато е на D, R или S, не се чува това дрънчене, но двигателя става по-шумен.

При даване на гас, също не се чува.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от eracer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях в Ауди, казаха ми че на 99% без да разглабят нищо, проблема е в двумасовия маховик (Zweimassenschwungrad)!

Обявиха цена от 800 евро за маховика и около 1000 евро за работа, около 7 часа работа по 150 евро на час без ДДС!!!!

Общо около 2300 със смяна на съединител (Kupplung - 330 евро).

 

Моля ориентирайте ме колко би ми излязъл тоя ремонт в БГ. Заслужава ли си да си дойда и да си оправя колата в България (и без това планирам 3 седмици отпуска около юни.)?

Казаха ми че мога да си карам така известно време, но задължително трябва да се направи тоя ремонт. 

Райно, колко струват тези части при теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Raino - Имаш ЛС.

 

Ще има ли последствия за скоростната кутия (мултитроник) ако се кара така известно време? Разбира се не става въпрос за месеци, а за период от 2-3 седмици.

Защото съм сигурен, че от Ауди с радост биха ми сменили и скоростната кутия за още 4-5000 евро :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като имаш диагноза, защо не потърсиш алтернативен сервиз?

За справка при нас севрвиза бачка с 100€ на час ohne Mehrwertsteuer (за официален хедлър става въпрос)

Има и други които взимат около 60-80€ ,естествено частни сервизи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами търся колега. Досега съм намерил едни дето изглеждат надеждни и взимат 95 евро на час.

Казаха че за 9 работни часа ще сменят маховик, съединител, че даже и комплект ангренажен ремък плюс водна помпа.

Собственикът вика "момчетата работят с бели ръкавици", което всъщност малко ме плаши :)

 

Кажи къде е това "при вас"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега предлагам ти да намериш телефона на Мишо ,тук във форума го има .Той се занимава с ремонти на мултитроник и ще ти даде цена и най добър съвет 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Бих те посъветвал да си сигурен в проблема преди да правиш ремонт. Ако в Германия диагнозата е евтина или без пари иди на поне 3 различни сервиза. След като си сигурен какъв е проблема купи си скъпите части от там, защото тук е пълно с ментета. Ако ще си идваш в БГ си я отправи тук – има много добри сервизи а труда е много по-евтин.

 

Ако тракането не се чува на D, значи не е проблем да я караш така известно време. Просто не я дръж дълго време на P и на N запалена. И аз карам CVT (а.k.а. Multitronic, a.k.a. вариаторна кутия) и почти никога не я слагам на N, а на P само когато я паля или гася за не повече от две секунди.

 

И този Мишо много го хвалят като супер експерт по вариаторните кутии, така че говори и с него.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте Колеги,

 

Ходих в 2 отделни сервиза, единия от които е официален.

И на двете места диагнозата бе една и съща, демпферен маховик! Също така се свързах и с Мишо, който само по описание на симптомите също набеди бедния маховик :) Посъветва ме при смяната му да сменя и болтовете на кутията с нови. Също така ми изпрати и парт номерата на частите, за което съм му много благодарен.

Интересното е, че и в двата сервиза цената на маховика е около 800 евро, докато в ebay се намира за около 300.

 

http://www.ebay.de/itm/SACHS-Original-2295-000-325-Zwei-Massen-Schwungrad-ZMS-Kupplung-2295000325-/251857105068?pt=DE_Autoteile&hash=item3aa3da70ac

 

Някой може ли да каже къде е уловката?

 

@Raino Благодаря за съдействието, ако намеря сервиз, който да се съгласи да извърши ремонта с мой части и същевременно да имам гаранция, ще се свържа с теб.

 

@CVT Колега, страх ме е да карам 2000 км. до България с този проблем. Даже от 2 дни дори на работа не ходя с нея :(

Редактирано от eracer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

 

Благодаря на всички колеги отзовали се в тази тема!

 

И така, вече имам потвърден час в Ауди Германия за смяна на тъпия маховик.

Имах планове да сменям и комплект ангренажен ремък, въпреки че сервизния интервал за него е 180 000км, но по обясними причини се чудя дали да не го отложа за следващия път :)

Дали е безопасно да изкара още 20-тина хиляди?

 

В момента съм на 157 000 (доказано реални).

Редактирано от eracer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, след смяна на маховика, проблемът е решен!

Благодаря на всички отзовали се в тази тема!

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
On 3/20/2015 at 6:49 AM, CVT said:

Колега,

 

Бих те посъветвал да си сигурен в проблема преди да правиш ремонт. Ако в Германия диагнозата е евтина или без пари иди на поне 3 различни сервиза. След като си сигурен какъв е проблема купи си скъпите части от там, защото тук е пълно с ментета. Ако ще си идваш в БГ си я отправи тук – има много добри сервизи а труда е много по-евтин.

 

Ако тракането не се чува на D, значи не е проблем да я караш така известно време. Просто не я дръж дълго време на P и на N запалена. И аз карам CVT (а.k.а. Multitronic, a.k.a. вариаторна кутия) и почти никога не я слагам на N, а на P само когато я паля или гася за не повече от две секунди.

 

И този Мишо много го хвалят като супер експерт по вариаторните кутии, така че говори и с него.

 

гледам че разбираш от тези скоростни кутии..от 10дни карам такава и съм много доволен...(преди бях със ДСГ) би ли ми дал линк от някъде да прочета малко за МУЛТИТРОНИК-А

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте! Колеги имам абсолютно същия проблем! Кажете към кого да се обърна и колко ще ми струва ремонта?

Редактирано от slayer4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...