OkObOkO Публикувано 27 Март 2015 Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 Здравейте, Имам следния проблем, който най-вероятно е свързан със това, че К-линията е дадена на +12v, а именно при диагностика VCDS не може да се свържи с модула на двигателя, със всички останали модули няма проблем. Софтуера и лаптопа са ОК, със всяка друга кола на която съм пробвал си комуникира с модула на двигателя. Прегледах следния линк от сайта на Ross-Tech http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html Съответно, при замерване между 4 и 7 пин показваше стойност от порядъка на 12.2-12.4v Извадих сд-то, да видя каква е ситуацията с кабелите - рязано и запоявано. Плеъра е сравнително нов модел на Alpine ако има някакво значение. Прикачам няколко снимки, дано се добие представа от тях. Нещо се омотах и не си играх по жиците само ги разгледах.Пробвах VCDS при премахнат плеър, да видя как е - резултата беше същия.Същото така преглеждах и бушоните на колата и съответно премахване един по един и проверка на напрежението между пин 4 и 7 на диагностичната букса, но напрежението винаги се въртеше около +12v. Сега въпроса е коя точно жица е проблемната, защото явно проблема е при инсталацията на плеъра ?! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 27 Март 2015 Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 Няма такова свързване!Свалям снимките и започвам разбора! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OkObOkO Публикувано 27 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 Мерси !Да добавя, плеъра е свързан да работи, когато ключа е в таблото. Когато се изключи двигателя, плеъра работи докато не се извади ключа или не го спра. Когато влезна в автомобила, мога да го пусна при завъртане на ключа до първо положение и после мога да върна ключа пак на нула, плеъра си тръгва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 27 Март 2015 Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 Така е при аудитата (е не само). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 27 Март 2015 Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 При мен е свързано да работи и без ключ, без подаване на контакт. Проблем може да създаде при лош акумулатор. Точно заради излишното даване на контакт ми беше променена инсталацията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OkObOkO Публикувано 27 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 При първо положение на ключа не е контакт, а при второ. И да при мен в момента без ключ в таблото не мога да стартирам музика. Сетих се още нещо, при премахване на бушона на таблото напрежението между пин 4 и 7 падна но не под 9v. Но без този бушон не може да се запали колата, заради имобилайзера явно. Утре имам време ще извадя плеъра и ще огледам по-добре. Идеи от къде да почерпя информация кой кабел какъв е?! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 27 Март 2015 Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 Аз ги знам. Подготвям ти разбор. Но не виждам от кабелите за радиото да ти е проблема с K-line. Иначе, към момента с радиото трябва да имаш следните проблеми:1. Много влошен радио прием. Не би трябвало да хващаш чисто станции, различни от Хоризонт и Христо Ботев. 2. При увеличено по-силно радио, CD или MP3, задните колони трябва да ти гъгнат.3. Невъзможност да си пуснеш радиото без ключ. Но, единствено проблеми с диагностичната шина от снимките не виждам!Сетих си, че в тема на колега извадих кабелите по цветове, ще ги потърся.Ето ти 8 пиновата черна букса.Пинове: 1 - - speed signal 3 - - K- line 4 - - Switched positive (Terminal 86s) 6 - - illumination (Terminal 58b) 7 - - Permanent positive (Terminal 30) 8 - - Permanent ground (Terminal 31) В кафявата букса е превръзвано криво, но за съжаление от снимките виждам частично нещата. Ето и още една част от кабелите отзад:Тези НЕ мога да ги видя хубаво на снимките, но ето за какво са фабрично: - Dimming illumination (подсветка с регулирана вече сила на светенето) (Terminal 58d) - Rear Left към усилвателя в багажника - Rear Right към усилвателя в багажника - GND Audio (на RL и RR) към усилвателя в багажника Това ми направи впечатление, че е свързано правилно към синия кабел от радиото - Управляващ плюс към усилвателя в багажника И ако имаш и тези кабели, значи си с FIS и трябва да седят изолирани: - CLOCK сигнал към DIS - Data сигнал към DIS - Enable сигнал към DIS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OkObOkO Публикувано 27 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 (Редактирано) ... Редактирано 27 Март 2015 от OkObOkO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OkObOkO Публикувано 27 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 Както си написал:1. Да, радиото е с леко влошено качество, но хваща всички станции.2. Не, задните колони не гъгнат.3. Да, без ключ не мога да го пусна Още нещо, към момента баса в багажника е изолиран и буксата там също е преправена, утре ще кача снимки от там. Ако следваме информацията от сайта на Ross-Tech не трябва ли този кабел да е изолиран от буксата и този който е ограден трябва да е К-линията ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 27 Март 2015 Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 K-line не ти е свързана с нищо. Точно този кабел, който си оградил е. От другата страна, от към афтърмаркет радиото не продължава кабел. Значи, няма проблем.1. Радио-приема ще ти стане нормален за Ауди (Ауди винаги са се славели с великолепен такъв), след като си сложиш едно фантомно захранване на фабричния антенен усилвател:ACV 1500-03 Antena VW/Audi Phantom Power2. Явно, за да не отива сигналът за задните колони първо през усилвателя в буфера, както е фабрично, за това са го изолирали и са ти преправили ел. инсталацията. Но по този начин са те лишили от баса. А закарването на звука до баса и усилвателя в него, е щяло да оскъпи с 2-3 лева процедурата, а да не говорим, че е щяло да им спести часове работа па преработката на кабели. 3. Не ти работи без ключ, защото са обърнати кабелите на постоянен плюс и плюс на контакт. Този, който го е връзвал, не е знаел че при евро-буксата и оригиналната на ауди са кръстосани. Тоест, в прехода на афтърмаркет радиото, трябва да се разменят местата на жълтия и червения кабел. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 27 Март 2015 Доклад Share Публикувано 27 Март 2015 Ще трябва да размениш местата на червения и жълтия кабел в прехода: или, като ги проследиш как продължават по оригиналната букса, цветовете трябва за продължат мислено така: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OkObOkO Публикувано 28 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 28 Март 2015 (Редактирано) Здравей не ме притеснява, че плеъра не работи без ключа, така че няма да им сменям местата на двата кабела. Това фантомно захранване на фабричния антенен усилвател ще го направя просто искам да отстраня някои други проблеми и ще стигна до него, Благодаря ! Къде е най-удачно да закрепя щипката на синия кабел? И идеи къде да търся проблема щом не е К-линията на 8 пиновия конектор? В момента много вали, като спре ще снимам при баса каква е ситуацията.Не мога да прочета какви грешки има записани и не знам от къде да тръгна да решавам проблема с мудното вървене, което се получи отскоро на колата, нито логове мога да направя. Редактирано 28 Март 2015 от OkObOkO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grishitu Публикувано 14 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2016 Гледам, че темата не е толкова стара и ако колегата няма нищо против ще пиша и аз. При мен също са махнали ОЕМ радиото с дъвкане на кабели и НЕ изолирането им. В един момент спря, с един приятел оправихме нещата до степен да работи. Като забелязахме, че са разменени местата на + при контакт и постоянен, но спорихме относно кабела на позиция 3 в черната букса, защото и аз немога да се свържа с ЕКУ-то. Сега гледам по снимките и обясненията по горе, че на тази позиция за която спорихме има свързан бял/сив кабел(К-линия). Според обясненията в РОСТЕК разбирам че трябва този кабел да е изваден от буксата на афтърмаркет радиото, при мен несъм сигурен как остана и за цвета му. Колата е Ауди А6ц5 авант с налични само предни говорители, според книжката е било в Хорус. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mu4MaHa Публикувано 17 Август 2018 Доклад Share Публикувано 17 Август 2018 Здравейте, bsdnikolov ще можете ли да подновите снимките си на горните постове, че се мъча да си оправя радиото сам, а в момента съм малко на никъде (Контакният плюс за субуфера от къде трябва да го взема? Като цяло не знам каква му е ролята - само управляващ сигнал ли дава или е захранване за субуфера/усилвателя в него)? Поздрави, Колев! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 17 Август 2018 Доклад Share Публикувано 17 Август 2018 Здравей. Не е нужно да подновявам снимките (сървъра си смени домейна). Просто си купи нужните преходи, зада ти тръгне всичко на 6. Трябват ти преходите за захранване и задни колони: http://tony-sjd.com/product_info.php?cPath=141_91&products_id=72184&products_name=Adapter+za+aktivni+sistemi%3B+Audi%2C+Seat%2C+%26%23352%3Bkoda%2C+VW+ASA.01 и захранване на антенния усилвател, за да хващаш радиостанции: http://tony-sjd.com/product_info.php?cPath=141_91&products_id=72186&products_name=Antenen+adapter%3B+DIN+shtepsel%2C+ISO+gnezdo%3B+Audi%2C+Seat%2C+VW Това е всичко нужно, за да преминеш от оригинално радио към афтърмаркет, без да режеш и преправяш. Но да вметна, преходът за захранването важи, ако колата е преди 2001-ва. Ако е след, има и малко хадуерна работа, за да се пали и гаси радиото при ключ в контактото гнездо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mu4MaHa Публикувано 18 Август 2018 Доклад Share Публикувано 18 Август 2018 Благодаря за съвета, но ние все още не сме се предали Точно 12-ти месец 2001 година е първата регистрация на колата, а ако съдя по часовника като остане без захранване се връща на 6.6.2001г. След като купих колата от джамбазите, разбрах че са сменили радиото и нищо не са вързали като хората. Само предните високоговорители работят, а радиото не може да се пусне, когато не си на контакт. Вчера такава плетеница направихме с 8-пиновата черна букса, че само ние си знаем какво сме сътворили. С това което хората са дали като снимки на схемите за свъзване на оригиналните радиа и моето разбрахме, че контактният + и постоянния + са разменени и разбира се веднага ги разменихме, но уви радиото отново не проработи... И сега просто сме направили мостче от постоянния + на двете места(типично по български). Отделно има един + който се появява, само когато е пуснато радиото и разбира се е изрязан и не е вързан никъде(за какво се ползва само предполагаме, за момента си мислим, че тоя контактен + от радиото трябва да се свърже с контактния + на буфера, но все още имам нотки на съмнение дали е така). Отделно под/над него(зависи как го погледнеш) има един кабел, който е свързан, но самото радио по схемата му е празен пин(и какъв е точно тоя кабел и защо са го вързали там си остава мистерия). Още едно въпросче, като направя задните високоговорители на чинчове трябва ли и предните да ги преправя и тях на чинчове, за да работят всичките? Това за антената липсва при мен и ще си го купя, няма как да не мина без пари (това българите сме странни хора, викаме си да не се минем да даваме 20-30 лева за преходници или за майстор, а същевременно губим два дена в четене, разучаване и запояване на кабели). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 18 Август 2018 Доклад Share Публикувано 18 Август 2018 Ако си в София, ела да видя какво сте сътворили и ще ти кажа какво трябва да се направи. Щом сте рябали и преправяли, на живо ще мога да се ориентирам какво трябва дасе направи, за да стане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mu4MaHa Публикувано 18 Август 2018 Доклад Share Публикувано 18 Август 2018 От Горна Оряховица съм. Имам САМО няколко запитвания и може ми ще го бъде. Първият е, от къде да взема контактния + за буфера(от радиото или от колата, отделно разбрах, че на съседа Шкодата била с два контактни +, единия се подава само когато ти е вкаран ключа, а другия когато завъртиш на контакт, вярно ли е това)? Дригият ми въпрос е ако задните високоговорители да са на чинчове, а предните на евро букса/кафявата(май така се казвало) дали радиото ще може да възпроизведе звук от всичките високоговорители? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mu4MaHa Публикувано 19 Август 2018 Доклад Share Публикувано 19 Август 2018 Оправих се. Сега всички свири Изкарах задните колони на чинчове, а тоя контактния + го свързах към радиото. Продължавам с реставрацията на колата, надявам се до края на отпуската ми да съм оправил 3-тия стоп, едната електронна дръжка на багажника, къп холдъра, френското табло с кухите спойки и т.н. и т.н. Дърта кола, много дреболийки не работят, ама няма как, ще се правим на майстори. Да не забравя, благодаря за инфото! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KT-A4 Публикувано 8 Август 2021 Доклад Share Публикувано 8 Август 2021 On 8/17/2018 at 9:21 PM, bsdnikolov said: Здравей. Не е нужно да подновявам снимките (сървъра си смени домейна). Просто си купи нужните преходи, зада ти тръгне всичко на 6. Трябват ти преходите за захранване и задни колони: http://tony-sjd.com/product_info.php?cPath=141_91&products_id=72184&products_name=Adapter+za+aktivni+sistemi%3B+Audi%2C+Seat%2C+%26%23352%3Bkoda%2C+VW+ASA.01 и захранване на антенния усилвател, за да хващаш радиостанции: http://tony-sjd.com/product_info.php?cPath=141_91&products_id=72186&products_name=Antenen+adapter%3B+DIN+shtepsel%2C+ISO+gnezdo%3B+Audi%2C+Seat%2C+VW Това е всичко нужно, за да преминеш от оригинално радио към афтърмаркет, без да режеш и преправяш. Но да вметна, преходът за захранването важи, ако колата е преди 2001-ва. Ако е след, има и малко хадуерна работа, за да се пали и гаси радиото при ключ в контактото гнездо. А как стои въпросът с управление от бутоните на волана? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Август 2021 Доклад Share Публикувано 13 Август 2021 Ако афтърмаркет радиото поддържа мулти-волан, няма проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KT-A4 Публикувано 13 Август 2021 Доклад Share Публикувано 13 Август 2021 (Редактирано) На 13.08.2021 г. at 7:55, bsdnikolov написа: Моят 20-пинов mini-iso конектор е с пин 7 (вероятно Can bus H) и пин 12 (вероятно Can bus L), а като гледам снимките на предлаганите адаптери за активни системи, има кабели само на пиновете за назад (1,2,3 и 5)... И тук видни теоретици като мен засичаме Отделно, изглежда че някои кабели също ще трябва да се пренареждат... Редактирано 17 Август 2021 от VBI Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KT-A4 Публикувано 14 Август 2021 Доклад Share Публикувано 14 Август 2021 On 8/13/2021 at 7:55 AM, bsdnikolov said: Ако афтърмаркет радиото поддържа мулти-волан, няма проблеми. Да, афтърмаркет радиото поддържа мулти волан (три кабелчета) и CAN bus (две кабелчета). Кабелчетата за волана в афтърмаркета са : Steering wheel control KB1, Steering wheel control KB2 и Steering wheel control Ground... А Can кабелчетата на афтърмаркета са обозначени по два различни начина в двете налични схеми: - в схемата от хартиеното ръководство: като Can TXD (brown) и Can RXD (brown/black), a в оригиналното са обозначени като Can L и Can H.... (Как ги свързваме?) - в схемата, залепена на самото радио: като Reverse (brown) и Brake detection (brown/black) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване