Jump to content

Проблем със спирачните апарати А4 Б5


sweetlioo

Recommended Posts

Колеги имам някакъв проблем със спирачната система или всичките 4 апарата. Преди 2 месеца се наложи смяна на преден десен апарат, защото беше блокирал. След смяната последва едно много трудно и невъзможно обезвъздушаване, което така и не стана като хората. Малко след това колата прецака двигателя, и не съм обръщал внимание на спирачките. Но забелязах, след тези два проблема, не знаейки от кой от двата може да е, че колата не върви както преди, няма мощ, набира бавно и харчи много. Мислех, че е от проблем в двигателя и нещо не е направено както трябва. Но днес, след като тръгнах да сменям гумите установих, че всички апарати задържат, и то стабилно. Интересното в случая е, че задните гуми са много трудни за въртене и нямат никаква интерция. Предните също се въртят много трудно и нямат инерция, но ако запаля двигателя и включаа на първа, да повъртят колелата малко, апаратите отпускат и колелетата имат инерция. Така докато не загася двигателя. Ако натисна спирачка, апаратите пак блокират. 

Моля запознатите, да ме насочат към причина? Пак споменавам, задните задържат много, предните не толкова. Направих си експеримент по лек наклон дали ще тръгне, не тръгва, ако колата е била паркирана и угасена. Ако съм карал и спра на светофар примерно, изключена от скорост, отпускам спирачката и колата понякога тръгва, съвсем леко, а понякога и не помръдва. Някакви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а сигурно ли е това, защото колата си спира добре иначе, даже много добре? Извинявай, че те питам, знам, че разбираш, но все пак. Дали е възможно друго да е проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кое е сигурно в тоя живот? сменяй помпа,фермани няма дя пиша,ако не искаш да сменяш,твоя воля,похарчи едни пари и загуби едиколко си време,накрая пак ще стигнеш до помпа,нали питаш имал ли е някой такъв приблем,поне три подобни случая съм имал

пп и спри да караш с 10w40 тая кола,зорлем си трошиш мотора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок, благодаря, трябва да се науча да слушам :D 


А иначе помпата нова или втора ръка? Щото тая помпа я сменях няколко пъти, все втора ръка, ама все невървеж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи а да те питам, или който е запознат, има ли начин да се диагностицират един по един компонентите, за да се разбере кой създава проблем, апарат, маркучи, АБС, помпа, и какъв е метода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го знам "Метода". Смени си спирачния педал или поне регулирай (скъси) стержена към сервото. Или смени помпата с оригинална за модела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи! Аз лично не съм срещал проблем с помпата, но мои познати са споделяли техните дерзания. При смяна на апарати, от липса на опит, изтърват спирачната течност значително, направо източват казанчето. Помпата гълта въздух и ако не се обезвъздуши правилно (каквото и да значи това), я прецакваш. Това същото съм го и чел някъде, но не разбрах как трябва да се обезвъздуши помпата правилно. А когато правиш ремонт по спирачките търсиш начин да спреш течността към ремонтирания апарат. Аз ползвам стягащи клещи, други вадят маркуча и го прегъват на две, за да не изтече течността.

Иначе апаратите се обезвъждушават елементарно.

1 - Разхлабваш леко пробката за обезвъздушаване и я почистваш. В моите имаше сложена грес да не се зацапват. Като сложиш маркуч доразвиваш още пробката.

2 - Поставяш силиконов маркуч с подходящ диаметър, около 40-50 см. Силиконов, защото е прозрачен.

3 - Свободния край на маркуча потапяш в някакъв съд (буркан, чаша, шише от течност за спирачки и т.н.) с известно количество течност за спирачки вътре и гледаш да не излиза маркуча от течността. Целта е да не се връща въздух след като отпуснеш педала.

4 - Помпиш педала на спирачките докато излезнат мехурчетата от маркуча.

5 - Затягаш пробката, махаш мархуча и си готов.

Аз така се справих сам с предно ляво колело, за другите ти трябва още някой да гледа маркуча.

Това е за апаратите, а за помпата незнам правилния начин.

Уапех!

П.П.: Какво иска да каже колегата с това да не ползваш масло 10W40?

Редактирано от pifbull
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслата с индекс 5w40 и по ниски при ниски температури мн бързо стигат навсякъде по мотора,освен имат по висока издръжливост при високо натоварване.като ровите по спирачки ,намерете стари маркучи с резба 10по 1,срежете затапете с рапидка,,навийте и нняма да губите течност,стискането на стари маркучи не е оферта

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...намерете стари маркучи с резба 10по 1,срежете затапете с рапидка,,навийте и нняма да губите течност..

Да! И това е идея.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя ремонт го правих след като блокирваше едното предно колело, след известно време ремонтирах и другото предно. Проблема беше в корозирали те бутала на апаратите. Смених гумено уплътнение и маншон, почистих буталото от ръжда и раздвижих направляващите цилиндри (незна как им е имет), които държат апаратите.

При теб блокират и четирите колела, затова си мислим, че помпата е виновна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Апаратите се оказаха. Не е помпа или ABS, а 4 блокирали водача, ужас. Вчера оправих задните, утре ще подхвана предните. В петък направо спря колата, остави ме отново на паркинга и се реших да я разчекна. Оказа се, че водачите така са спекли, че ги избивах с чук. На единия апарат, водача беше получил язви от корозия. Едно хубаво почистване със шкурка и WD40, подсушаване и проверка дали всичко е ОК. Гресиране и ремонтен комплект за водачите и буталото, и задните апарати са като нови. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе мани, а 2 месеца си мисля, че проблема е в двигател, турбина, дебитомер или някоя друга такава щуротия, защото колата не върви, набира едва и харчи 11-12л/100км. Ама дано скоро няма ядове де, че не знам вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D да бе ама не. Днес оправих всички апарати, и тръгнах да обезвъздушавам и проблем. Колкото и да обезвъздушавам, педала си потъва и се чува едно издишане. Преди 2 месеца беше по същият начин, докато не се оправиха сами, карайки и натискайки педала рязко. Може и помпата да е заминала верно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Светльо той Пепи ти беше казал че рано или късно ще стигнеш до смяна на помпа ама ти не слушаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига за днес ,остави колата ,пий ракии или бири и утре пробвай пак,това с дишането от долу не го мисли толкова,като се оправи педала ако се оправи,няма да го чуваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ще се смени де :D едно по едно. Ма покрай тая помпа намерих и други проблеми, дето ги отстранявам :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, проблема е оправен, ЗА МОМЕНТА! :D Обезвъздушаване чрез машина и повече от литър източена течност - втвърден педал и спира добре :) Ще го видим в последствие какво ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами както преди е, за мен си е добре. На този етап мисля, че няма какво повече да направя. Ще видим в последствие. Спирачната система на моята кола е доста непредвидима, току виж ме изненада в скоро време с нещо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...