Jump to content

A3 1.8 AGN - придърпва и има хлабина във волана


Recommended Posts

Здравейте!

От едно известно време имам 2 проблема на който досега не бях обръщал внимание, но вече взеха да ме дразнят. Ситуацията е следната:

Между 1500 и 2500 оборота се получава едно придърпване/присяцване в случаите на ускорение или при задържане на постоянна скорост. Няма значение от предавката, но най силно е изразена на 2-ра, 3-та и 4-та. След 2500 оборота колата почва да се наема и проблема изчезва. Във Ваг-Ком нищо нередно не се наблюдава, няма записани грешки в компютъра и всички датчици си работят коректно. Най силно се наблюдава, когато съм на баир, без значение колко процента е наклона. Има ли и малко нагорнище става дразнещо. Чувството е все едно яздя кон. Ако на някой му идва нещо наум нека да сподели.

 

А сега за втория проблем:

Карайки със скорост между 10 и 30-40 километра в час в неравни улици се получава тракане във волана. Примерно: Минавам по улица със шахта или дребни камъчета и волана ми почва да трака като стара брава на врата. Ако съм с по висока скорост се губи тоя ефект/дефект. Сменени са доста консумативи по окачването:

1. тампони на носачите - всички

2. тампони на стабилизираща щанга

3. биалети

4. кормилни накрайници - външни

5. кормилни накрайници - вътрешни

6. каре външно - дясно

7. шарнир - десен

 

И още нещо: Когато съм засилен примерно със 100км/ч и чукна спирачката (само я чуквам и пак я пускам-нямам за цел да спра и не я задържам) пак изтраква волана и мърда да кажем с 4-5 милиметра. Карал съм още 2 А3-ки на приятели, но там воланите се чувстват стегнати, а при моя е все едно съм му развил централната гайка дето го захваща за кормилния прът. 

Ами това са ми дребните дразнещи проблемчета. Придърпването е от скоро, а това с волана може би от 2 години.

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери карето на волана или както се оказа при един приятел пак с А3(износване на шлиците на кормилния прът)и от там въпросното чукане и усещане за нестабилно поведение.

За придърпването смени за проба свещите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За да ги проверя май ще се наложи доста разглобяване. Карето доколкото знам е набутано дълбоко под таблото. Има ли по лесен начин за неговата проверка или смяна?

А що става дума за свещите в момента съм с NGK Iridium IX BKR6EIX-11 на 12 000 километра. Не ми се вярва да е от тях проблема. А ако беше от тях защо ще го прави само в малкия диапазон от обороти?

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваля се само кората под волана.

 

На една А4 1.8т имаше същото прекъсване и доста майстори обиколи и не разбраха защо прекъсва,докато не реших да му дам от мойта кола части за проба.След няколко теста се оказа проблем  в единия щекер на бубината,който на вид беше  абсолютно перфектен ,но явно пробиваше напрежението през него, след смяната му всичко е Ок.

Съветвам те да провериш кабели и свещи,най-добре с проба от кола на приятел без проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато взех колата имаше абсолютно същото придърпване. При мен се оказа дебитомер. След смяната му всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сменен е. Не е от него.

 

ПС: Чудя се защо го прави само в ниските обороти? Като има придърпване защо няма постоянно. И другото интересно е че на 5-та скорост мисля, че не го забелязвам. Също така и на 1-ва, но тя е много пъргава и затова може би. Но на 2-ра 3-та и 4-та е много отчетливо.

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колега аз имам А3 1.6-101 к.с.Относно този проблем с придърпването и при мен се оказа дебитомер. Точно както ти го обясняваш по-горе колата след 2500 оборота   придърпваше и на 2-ра и 3-та скорост се усещаше по-силно и на 4-та по-слабо, на 5-та нямаше проблеми. Аз обаче смених и бобината, защото имаше пукнатина по нея и от там при подаване на малко повечко газ видимо се забелязваха искри. Сега вече нямам проблеми, но този проблем с волана и аз го имам, но много по-слабо и трябва да го видя.

Редактирано от Ауди-А3-1.6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам придърпване в ниските обороти.Набедил съм дебитомера, но се чудя какъв да взема.Бихте ли споделили каква марка сложихте. :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С откачен и със закачен дебитомер все същата. Смених свещите въпреки че предните бяха иридиеви на 12 000 км и сега не съм сигурен, но имам усещането че има съвсем малко подобрение или просто се заблуждавам. Към момента съм се насочил кум кабели и бобина вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Имах подобен проблем - при рязко подаване на газ колата придърпва и се чува пукане от двигателя някъде. Това се получваше само под 2200-2300 оборота. Оказа се гарнитура на капака на двигателя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчал съм кабели за свещичките и в четвъртък ще ги сложа. Малко ме съмнява да се случи някакво чудо, но все пак ще съм с нови кабели имайки в предвид че тея са 16 годишни. Ако не се окаже от тях ще търся другаде проблема. А някой да може да ми каже симптомите на заминаваща си бобина?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери все пак дали по свещите няма масло. И аз сменях тая гарнитура и проблема се оправи, но след време пак се появи.... оказа се, че не са ми я залепили като хората и пак е изтървала, и пак има масло по свещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

По свещите няма масло и кабелите са сухи. Вчера смених кабелите, но пак остана част от придърпването. Има промяна в положителна посока, но може и една идея по добре. Свещи ОК, кабели ОК и вече не се сещам от какво друго може да е освен да дърпа въздух някъде по системата, въпреки че съм проверил уж. Не е болка за умиране, но се надявах да изчезне това :)

 

ПС: Сега с новите кабели се реже по добре и по агресивно във високите обороти.

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Относно хлабината във волана днес си направих една проба. Аз по принцип постоянно карам със максимално свален и максимално издърпан към мен волан. Прибрах го от настройката към таблото доколкото позволяваше (то си е около 10-на сантиметра ход) и покарах из неравности и дупки. Тая хлабина за която приказвах по рано изчезна. Мисля си, че вероятно шлиците на кормилния прът са се износили или както каза колегата по горе проблем в каре, въпреки че ме съмнява да е то. Има ли според вас какво да се направи още или смяна на кормилен прът е решението на проблема?

 

ПС: Всъщност изобщо не съм сигурен, че тая настройка на волана върви на шлици или има някаква друга схема...

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше подобно придърпване, което частично се оправи със смяната на свещите с иридиеви, същият модел като твоите, и окончателно  изчезна при смяната на кабелите за свещите с нови на Beru. Бобината ми обаче е сравнително нова (на около 2 години, пак Beru), та ако не си я сменил вече, може да пробваш и с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига за сега толкова разходи че вчера се ръснах 180лв за ремонт на компресора на климатика и ще ми дойде в повече :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...