Jump to content

A3 8L 1.8 AGN Работи на 3 цилиндъра, гърми през ауспуха, мирише на бензин


BlessedOne

Recommended Posts

Колата е А3 1.8 AGN кара се само на бензин. Проблема се появи след като карах из града и спрях за 5 минути. След като пробвах да запаля, колата запали доста трудно и тресеше, като държеше обороти около 400-500. След като поработи малко оборотите се оправиха, но прекъсва, гърми през ауспуха, мирише силно на бензин. Няма мощността, която имаше преди. До тук съм сменил свещи, кабели и бобина. На някои от старите свещи (аз карах около 50 000км с тях, не знам преди това колко още е карано с тях) имаше наслоена черна мизерия от сорта на масла по керамиката на свещите. Резултата е нулев почти, единствено оборотите станаха малко по-стабилни от преди. На ВАГ КОМ показваше тази грешка:

17916 - idle control sys upper regulation limit reached

Преди това съм я закачал и показваше Lambda sensor No activity, но колата си вървеше нормално единствено разхода беше завишен с около1-2 л/100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери като вдигнеш лулите на свещите дали не са пълни с масло...При мен ги пълнеше от гарнитурата на капака на клапаните и колата работеше неравномерно, тресеше мотора и нямаше мощност. След смяната на гарнитурата и след като спря да ги пълни с масло нещата се оправиха и повече не съм имал такива проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като смених кабелите не бяха пълни с масло старите. Новите ги сложих чисти и още като запалих си беше същото. Четох, че това е възможен проблем, но при положение, че нямаше прясно и мокро масло, а само стари наслоени мизерии го отписах като вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17916/P1508/005384 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached

Possible Symptoms:

Power Loss

Possible Causes:

Air Intake System blocked (Air Filter OR Air Intake)

Possible Solutions:

Check Air Intake System

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбрах грешката от какво е, явно трябва да се чисти дросела (филтъра и пътищата са ок).

Идеята беше, че и преди я имаше тази грешка и колата си вървеше нормално, а не на 3 цилиндъра с експлозии в ауспуха. Искам да я оправя да работи нормално и да се движи нормално, след това ще отида да изчистят дросела и да го адаптират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имах същия проблем с моята. Миришеше на много богата смес, поради което се съмнявах, че дебитомер и ламбда е дал/а фира.
При рязко подаване на газ се чуваха "гърмежи" и при мен.
След замерване на дебитомера се оказа, че всичко е ок.

Смених кабели и свещи + чистене на дросел и заспа.
Предполагам, че и при теб дросела е за чистене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще хвана да изчистя дросела. Просто проблема се появи изведнъж, след като беше изгасен мотора и колата си вървеше нормално. Това ме навежда на мисълта, че е нещо по електрониката, а не е механичен проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да съм свалил дросела, сетих се, че когато го направи проблема таблото полудя - при даване на контакт ми заигра оборотомера на изгасен двигател и започнаха да мигат лампи, при предвижването на колата до вкъщи лампи мигаха по таблото - АБС-а премигваше с много слаба светлина и доста често. Това ме навежда на мисълта, че проблема е по-скоро по електрониката отколкото при механиката, но ме няма никакъв с токовете..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е сух Магнет Марели на 3 години - окото свети зелено, никога не е падал и не съм имал проблеми откакто съм с него. Това за отечките не можах да го разбера.

А иначе, като махнах маркучето на дросела щуцера беше запушен с нещо черно като сажди, изпарения, масло и тем подобни мизерии.. С махане на лулите една по една на работещ двигател нищо не се подобрява, а напротив - колата гасне. Мирише на бензин докато работи, около колекторите. Педала на газта реагира нормално, оборотите са що годе стабилни (играят в диапазон от 50-100 оборота разлика, но това го имаше и преди). Симптомите са: странен в откъм ауспуха (двигателя определено се дави и не работи добре), при палене първите 1-2 секунди държи 400-500 оборота и колата претриса докато закрепи 900 оборота, при настъпване на педала на газта след 3000 оборота се чуват гърмежи, но не мога да кажа от къде точно. Стигам до извода, че колата се дави - много гориво, малко въздух (дросел, дебитомер?).. Утре ще я закарам на сервиз за чистене на дросела и откриване на проблема. Надявам се скоро да има развитие и да се отремонтира. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата днес беше в сервиза, майстора ми звънна следобяд и ми каза, че ЕКУ-то е изгоряло и не подава ток към бобината на 2 от цилиндрите, оттам цилиндрите се давят и се получава проблема.. Сега търся работещо ЕКУ с номер 06A 906 018 AK

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен - смяна на компютър + обучение. :)

Изчистиха и дросела и го адаптираха. След тези интервенции колата в момента е по-пъргава, работи нормално, не играят оборотите.. Като цяло е кеф да се кара! :) Благодаря на всички, които помогнаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак, същата работа.. Вчера карам всичко нормално. Днес слизам, паля и колата тресе и държи 200 оборота.. Направо не знам вече какво да правя... :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замериха го, че не подава ток към бобината за 2 от цилиндрите..

 

Ново 20. Отидох да запаля колата отново, държи 300 оборота и тресе.. Изнервих се, дадох газ и я държах на около 3000 оборота за няколко секунди. Пускам газта - държи 500-600 оборота и тресе много по-малко. Пак и подадох и закрепих на около 3000. Върнах газта, о чудо - колата закрепи 900 оборота и спря да тресе. Направих пробен кръг и всичко беше перфектно. :stupid:

 

Сега да търся ли проблем някъде или.. :nixweiss:

Ламбда сондата ми е за смяна от доста време насам, вчера откриха, че термостата не работи (загрява много бавно до 90 градуса..) В момента си мисля, че нещо лъже ЕКУ-то и то подава грешна информация съответно за сместа.. Или просто трябва да мина някакви километри (въпреки, че адаптираха и дросела и ЕКУ-то) за да се адаптира и настрои от самосебе си? :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...