Jump to content

Помощ при закупуване на амортесъори и пружини


r.s.m.f.

Recommended Posts

Тъй - като спортното окачване /1BE/ ми идва много ниско реших да купя нови амортесъори за стандартно окачване 1BA, като се колебая между билщайн и каяба. Продавача ме убеждава, че билщайн са по - сполучливи за Audi, докато майстора ми който прави предимно таксита ме убеждава за каяба. Дайте съвет кои да взема.

Пружини ще се опитам да намеря втора употреба, но тук става голяма чуденка. Оказва се, че има доста видове пружини според тегловия индекс. 

По лепенката в колата моето окачване е OJG, като по тази таблица:

http://www.manualslib.com/manual/807466/Audi-A6-242.html?page=11

 

 

OJG е с теглови индекс от 861 - 899кг., като най - близко стандартното /1BA/ е OJJ или 886 - 918кг., или пружините които търся трябва да имат една жълта и две кафяви маркировки. 

До тук добре, но не мога да открия връзката със задното окачване. На моята е OYR по лепенката в колата но не мога да намеря таблица на задното окачване. т.е. 

както на OJG отговаря OYR, какво отговаря на OJJ и съответно с какви маркировки трябва да са задните пружини.

някой ако е минавал по този път моля да сподели, то не че има за куатро кой знае какъв избор от пружини по моргите но все пак да се ориентирам какво взимам.

 

Също така да кажем, че намеря пружини OJM или една зелена и две кафяви маркировки които са с най голям теглови индекс, ако и задните съответстват на предните дали има опасност да щръкне предницата на колата?

Всяка помощ е добре дошла. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ок, ще се понапъна, предните ще са 1BA OJJ, ами задните?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко оф-топик... как да разбера с какво окачване съм? Колата е А6 С5 1.8Т куатро АЕБ 97г седан... по ВИН мога ли да проверя някъде?

Благодаря

Редактирано от v1per
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Аз преди 2 годи помня че си поръчах нови пружини от Евро 07. След смяната колата напаво грейна. Не слагай пружини 2ра употреба

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се радвам, че моята бангия не е със спортно окачване :) Иначе за височината на колата пружината май играе главната роля. Ако пружините ти са стари, то е ясно, че ще са "уморени" и височината няма да е както при нови пружини. Та и аз бих те посъветвал да си купиш нови. Ако не е тайна колко пари ти искат за амортисьорите, че и аз след зимата май ще подменям моите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих нови пружини KYB и пълна греда, предницата се вдигна може би 5мм. може би си внушавам. Въобще не си играх да слагам задните, направо ги върнах.   Показах старата пружина на продавача и ми каза, че според него е стандартна, а не спортна. Амортесъорите са закс, червени, бяха по - къси от новите и малко по - тънки. Маркировката на предната пружина е синъо и жълто/оранжево. Никъде не намерих тази кодировка. Като видя по улицата други 6тици които имат по 3 пръста клиренс между гумата и калника и полудявам. Каква е аджеба тази маркировка на пружината:  2utgqqc.jpg

 

Моята я измерих 29,5см. , някой има ли идея колко трябва да е висока на стандартното окачване???

Ето колата преди да сменя пружините и амортесъорите:

a2zrwn.jpg

 

След:

 

29bztyw.jpg

 

 

Тази работа се оказа еб..си сложния проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да ти снимам маркировката на моята а6-ца, но пък е по-тежка и не знам какво ще се получи на твоето купе. Аз съм си доволно височък  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звънях на поне 15 обяви, всички викат нормално е окачването, като питам какви са амортесъорите и викат ами червени и работата приключва до там. Хич не ми се даваха 280 лева за пружини, е дадох ги и ефекта пак никакъв. Накрая ще играят втулки под тарелките усещам. 

Редактирано от r.s.m.f.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава ли искаш да е  :hilezh:

33pentv.jpg

 

Мисълта ми е че височината се определя не само от пружината. Най-добре ако имаш познат със същото ауди(година двигател...) и височината му ти харесва, то виж какви са пружините и амортисьорите. Един приятел и той се беше впуснал в смени на окачване и накрая така направи... Като отидеш в магазина трябва да знаеш какво точно търсиш, че магазинерите бяха докарали до там моя приятел, че предницата му стоеше вирната нагоре  :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааааааа, стига, че ще ревна, не вярваме вече на пружини от магазина, ще пробвам още някоя друга морга и минавам на варианта с втулки.

Ето тези взех, като разбира се задните амортесъори са объркани и не са за куатро. Мислих си, че за магазинна цена около хилядарка няма да имам  проблеми, но уви. По улиците всички дизели стърчат като щъркели, като отида по моргите само червени амортесъори, куатрото само със спортно окачване ли е да го ева. Има ли разлика предното окачване на куатро и обикновено, за задното е ясно?

 

2znwidk.jpg

 

30igs5d.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е кажи какви са де, само дразниш :lupe:

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се ровихме с Данко/пловдивчани го познават според мен  :hilezh: / по каталозите и се оказа, че на всички бензинки са с еднакви пружинте, на 2,5 TDI са 1мм. по - дебели, като на куатрото дори още по - дебели. Та явно ще трябва да търся от 2.5 тди пружини. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...