Jump to content

Въпрос към компететните за 2.5 TDI BFC


Recommended Posts

Колеги , здравейте,

почти съм се навил за Ауди C5 2.5 TDi(да знам, душегуб и т.н.) и доста поизчетох за него.Колата за съжаление е със BFC мотор , а се бях заблудил, че е с BCZ(т.е. с подобрените глави,валове и т.н.)

Обаче колата е слънце, тайминги на помпа, корекции на дюзи, всичко е ОК, работи супер тихо и равномерно(не мога засега да я пробвам в движение защото е в автокъща).През капачката на маслото това, което се вижда от вала е съвсем незабележима сянка по-средата, едва доловима.Драскотини и т.н не се виждат.Колата е и на добра цена(разбира се заради 2.5 мотора)

Та тъй като се настройвам психически за евентуални ремонти - въпроса ми е:

Дори да се окаже, че валовете трябва да се сменят , дали като се вземе сега колата,дали по-нататък(аз въртя 10000-13000км на година), само със смяна на валове, кобилици, повдигачи и там кавото е друго, оправя ли се мотора за следващи да речем 100000-на хил.км, или не подлежи на ремонт.Тъй като чета, че проблема е затова, че повдигача получава хлабина в главата и оттам не минава достатъчно масло през него.

В смисъл и главите ли трябва да се подменят или само горе-изброените части.

Защото ако са само те се преглъща този ремонт и съм готов да рискувам.Обаче ако проблема е в главите основно тогава става тегава работа :( и това направо ще ме откаже

Много ще съм благодарен, който знае нещо по въпроса да сподели.

По принцип не се плаша от поддръжка, имам си ваг-ком, ползвам си етка, елса, знам кое къде да гледам, но ако се сменят глави забрави..... 

 

Благодаря предварително

Редактирано от wasteland_TD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти сам си отговаряш на повечето въпроси,знаеш какви са проблемите на този мотор но искаш да се набутваш в последствие със скъпи ремонти.Колегите са изписали доста страници с проблемите и ремонтите на този бирник .Щом имаш лев за подръжка качествена тогава не трябва да имаш притеснения за нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, да предположим че я вземеш за 5000лв. Обслужванията си ги предвидил и да гисметнем около 1500лв с качествени консумативи + нещо дребно. Стават 6500лв. Проблема с валовете и кобилиците не става изведнъж. Ако заведеш човек, който е имал 2.5тди и знае как трябва да ускорява и т.н. когато е здрав можеш да направиш доста добра оценка на тях. При съмнения винаги можеш да смениш превантивно кобилиците и повдигачите, преди те да са надрали вала(който е скъпата част тук). Така си гарантираш нови 100-тина хил.км без проблем(при качествени масла и смяна навреме). Така че ако те кефи колата я взимай и се вози с кеф :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако още не си, потърси инфо за хубавата нафтова помпа Bosch VP44. Май обикновено може да се ремонтира, но ако не стане, цената като нова е съизмерима с тази на колата (поне беше преди 2-3 години). По моргите я има, я няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въх, направо ми убивате всякакви надежди

 

Ами все дизел съм карал и си ги харесвам :)

Няма проблем да сменя валове и т.н. стига да не се сменят главите, та затова ми е и питането..Главите прецакват ли се нещо или с подмяната на валове, повдигачи...си гарантирам още живот по маторя?

Редактирано от wasteland_TD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смениш ли валове и кобилици си О.к, Въпроса е че 100К км.са обидно малко ,за да се чувстваш спокоен след такъв ремонт.Обикновенно той е единствен в живота на едно 2.5 ТДИ,щото да сменяш 2- пъти валове си е извращение

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...