Jump to content

Настройка на аванса на 2.3 NG и смяна на консумативи


ChevyGunn

Recommended Posts

Преди няколко месеца, заедно с пълното обслужване на колата, реших и свещи да сменя. За съжаление, ключът за свещи, който става на всекидневката, на Аудито не става - друг размер! Заради това реших, че е по-добре да си оставя колата на сервиз, където да ги сменят. И идвам аз по-късно вечерта да си взема колата от сервиза и какво да видя - кабриото ми се тресе на 3 цилиндъра, а монтьорчето си играе с аванса, върти дистрибутора и ме пита "абе, принципно тя така ли трябва да работи?" :steinigung: След това се усети, че бил разменил кабелите на първи и втори цилиндър и колата взе, че замърка. Е да, ама не баш. Сега на ниски обороти нямам толкова тяга колкото преди и като карам под ~2000 оборота, чувам някакво странно заглъхване и сякаш двигателя не работи идеално равномерно.

 

Принципно, не бързам точно сега да го оправям това, но ми се ще все пак до края на зимата да съм го отметнал, че на пролет (когато колата пак ще се кара) да имам с едно по-малко неща за преглед и оправяне.

 

Първият ми въпрос е, как най-добре да си настроя аванса и на колко точно градуса преди ГМТ, имайки предвид, че колата се кара само на 95-октанов бензин (все още не съм се престрашавал да сипя 100 октана)? Доколкото знам, на петаците никъде няма маркировка с градуси, а само някакво означение с "0" на маховика. Друго което знам е, че аванса трябва да е на 15 градуса преди ГМТ, но когато са го правили този двигател, все още се е карало на 87-90 октанови горива. Това ме кара да си мисля, че имайки предвид сегашните октанови числа, е хубаво аванса да се "бутне" напред, но с колко?

 

Другото което е, какви кабели за свещи можете да ми препоръчате? Единият ми кабел е тръгнал да се напуква на сгъвката преди свещта и е желателно да го сменя, а барабар с него и останалите.

 

А дали заедно с кабелите, да не сменя и дистрибуторната капачка и палеца? По какво мога да разбера дали са за смяна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стробоскопа е ясно. Тъй като не ми се занимава за едната настройка да ходя по сервизи, ще търся от познати някой да ми даде на заем. Въпросът ми беше, има ли някаква тънкост при настройката на аванса при тези двигатели и към колко градуса да се стремя?

 

Проверих си кабелите на свещите - не прехвърлят искри. Но все пак, както единия е тръгнал да се напуква, е хубаво да помисля за смяна. Видях по онлайн магазините, че на Бош и Беру комплектите струват между 170-180лв. Заслужават ли си на тези цени? За по-евтините марки като Tesla и SMPE някой има ли мнение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Означението на маховика"0" означава,че първи цилиндър е в ГМТ(горна мъртва точка).При това положение палеца трябва да сочи първи цилиндър на делкото.Палиш мотора,даваш малко предварение,пробваш и така докато ти хареса как върви колата.Не зная къде си прочел,че предварението трябва да е 15 градуса.По-скоро 5-7 гр.И няма проблем със 100 октана бензин.Относно кабелите на свещите Беру и Тесла са добър избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При НГ е така както казва колегата, аз когато го имах ходих на настройка и заспа на 17 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата. Като си сменях ангренажния ремък , започна да ми държи високи обороти около 1200 на загрял двигател - но пък вървеше доволно :hilezh:  После майстора врътна делкото и заспа на 800 , ама нещо имам чувството , че не върви как си требва. Къде в София има читав сервиз със въпросната джаджа, да ми направят центровката като хората :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На руски език е , но може да помогне!

Двигатель Буквенное
обозначение
Опережение зажигания Вакуумный шланг
на распределителе
Контрольная метка
Проверяемое Регулируемое
Четырехцилиндровые
карбюраторные двигатели
PP.RN/RNA*,
SF.NE
16-20˚ до в.м.т. 18±1˚ дов.м.т. подсоединен Риска на маховике
Исключение:
карбюраторный двигатель
для Швейцарии
JV 4-8˚ до в. м. т. 6±1˚до в.м.т. снят Риска на маховике
Четырехцилиндровые
двигатели с системой
впрыска топлива
JN, DZ/MU*,
PM.SD, 3A.AAD
4-8˚ до в. м. т. 6±1˚до в.м.т. снят (если имеется) Риска на маховике
Пятицилиндровые
двигатели
PS с и без
катализатора, KV
16-20˚ до в.м.т. 18±1˚ дов.м.т. снят (если имеется) Цифра на маховике
Пятицилиндровые
двигатели
NG 16-20˚ до в.м.т. 15±1˚ дов.м.т. - Цифра на маховике

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мненията. Тази седмица ще поръчвам части и ще сменям.

А относно точните числа ;) ето един PDF, който вярвам ще е полезен:

https://drive.google.com/file/d/0B5Y_HY1i68QUczZVaGJISnZMWmM/view?usp=sharing

Съдържа информация относно обслужване и настройки по 3A, NG и 7A двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...