Jump to content

Проблем с дебитомер/инсталация


malkoto jivotno

Recommended Posts

Здравейте,тъкмо да се наканя да закарам колата за газифициране и вчера започнаха въпросните ядове.В преден пост съм писал че имам проблем с ландсондата но тя е поръчана и имах уговорка с газаджията да я смени.Проблема е че от вчера колата започна да мени оборотите като я пусна по инерция и като тръгвам на моменти(най-вече като е по-загряла) сякаш прекъсва-едвам едвам потегля.Закачих и ми даде следната грешка:

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal Too Low

            P0102 - 35-00

След консултация с приятели ми дадоха съвет да почистя дебитомера.Изчетох доста теми как да го почистя и днес купих спрей за почистване на нови спирачни дискове(не можех да намеря точно за МАФ сензори,а четох че и този вършел работа).Почистих старателно от разстояние около 4-5 см само със струята на спрея изчаках да изсъхне и пробвах,но отново нищо.Чистя грешката,паля и пак се появява.Намерих набързо дебитомер от 3,7 мотор(на един познат който до скоро караше колата,но след инцидент е вече за части) за който знам,че до последно колата си работеше без проблеми.Сложих и него но пак никаква разлика.отново търкам грешката и отново се появява.Не успях само да проверя дали номерата на двата дебитомера са еднакви защото стана доста тъмно пред блока,но приятел който се занимава с авточасти ги провери по програмата им и на него му дава че трябва да са еднакви.Дайте идеи къде да търся проблема-в самия дебитомер(да търся от 4,2 мотор) или може да е нещо по инсталацията на дебитомера.Утре след работа съм се разбрал с газаджията да му я оставям да я прави,но без да е изрядна на бензин няма как да се прави газта.Добрата новина е,че газаджията има същата кола(4,2 мотор) и ще можем да пробваме с неговия който е на 100% работещ дали дебитомера е за смяна или по инсталацията нещо.Ще пиша като има развитие по темата,но се надявам и вие да се включите с възможни насоки за решение на проблема.Благодаря предварително на отзовалите се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно се надявам,колега.Както казах поръчана е едната и утре оставям колата да я правят хем на бензин хем на газ.Ще пиша какво е станало за да е полезно и за останалите хора във форума.Благодаря ти за поредното полезно включване по моя тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не съм много запознат с ваг-кома и не знам как да гледам живи данни за даден елемент реших утре да оставя колата при майстора и той да ги погледне всеки един по отделно-сонди,дебитомер и там каквото още трябва.Сондата която съм взел е 2 употреба с уговорка за смяна-моля не ме упреквайте,защото съм се напатил с нови немаркови части,а пари за оригинални нямам.Все пак взимам сондата на 20 лв и мога да я сменям и 100 пъти докато си харесам някоя.Както казах ако майстора каже че и двете сонди са зле естествено че ще ги сменя.Силно се надявам да е в тях проблема,защото иначе ми се струва ще стане доста по-сериозна работата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам,колега,ама нали може да се закачат сондите и да се видят как работят,какви стойности дават и да се избере дето се вика най-добрата от 5-6.Пак казвам че съм играл филма с неоригиналните нови части и не ми се играе пак.От 2-3 години предпочитам да слагам само 2 употреба но оригинални и проблем съм имал един единствен път с горна помпа на съединител на старата ми кола.Ще пиша какво става като разбера.че сън не ме лови цяла нощ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа,да внеса малко информация по темата.Днес оставих колата на момчето и набързо сменихме дебитомерите с неговия(на 100 % работещ) и промяна нямаше.При закачане с "бошов уред" даде че и двете сонди са умрели(нз защо на мен с китайския кабел ми даваше само едната).Оставих му колата с едната сонда която бях взел(2 употреба) с идеята да я смени и да видим ако има резултат да поръчвам две нови направо(че ми направиха много добра цена за някакви универсални бошовски).Сега тъкмо се чух с момчето и новините не са добри.Оказва се че няма захранване на дебитомера,който по думите му бил заедно със сондите(на една верига).По думите му м/у 1 и 4 пин на буксата на дебитомера трябва да има 11-13 волта,а нямало.Обясни ми,че захранването на дебитомера и сондите минавало през някакво реле,което сега проверявал,но най-вероятно му е дошло до гуша защото каза че след малко я оставял за утре.Давайте някакви идеи,че ми се струва че проблема че е по-сериозен от една проста смяна на сонди или дебитомер(вече си мечтая да бяха сондите и да сложа едни новички и колата да заспи).Ако някой се е сблъксвал с подобен проблем или е запознат с инсталацията на въпросната верига да дава съвети къде и как да се замерва и т.н.Благодаря и лека вечер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова информация-ИЗГОРЯЛ ПРЕДПАЗИТЕЛ.Можете ли да си представите.Сега ми се обади и се смее вика:"Пий една ракия и спи спокойно".Не една а 5-6 мисля да изпия.Още по-радостната новина е че и двете сонди са здрави и дебитомера е здрав-следователно няма да се купува нищо допълнително и утре преминаваме на така чаканото газифициране.Само мисля да се информира къде се намира въпросния предпазител,да знам ако пак нещо стане някога.Благодаря ви колеги и най-вече на колегата Tvard за оказаната помощ.Обещавам като си взема колата да пиша как е.Сега вече с кеф и лекота мога да кажа-ЛЕКА ВЕЧЕР

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова е хубаво винаги да се преглежда колата от човек които разбира. По едни пуснати грешки дистанционно може само да се гадае кое какво.

Браво на колегата, са споделената информация с решаването на проблема.

 

пп Китайският ти кабел може в пъти повече от така наречения бошовски уред(КТС). Само да умееш да го ползваш  :lupe:

Редактирано от tvard
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е друга тема-не мога да правя друго освен да закачам и търся и трия грешки.Иска ми се да се науча да гледам живи данни,да настроя примерно да се заключва колата при определена скорост и още много други неща,но нямам много време да седна и да почета кое как става.Благодаря ви,колеги,дано има все повече хора като вас чрез които хора като нас да се справят с подобни "смешни" или по-сериозни проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста често се случва големи проблеми да са от някое такова нещо, Браво на майстора че е намерил какво е. Представяш ли си да смениш  2 сонди и др. Дебитомер. И накрая да се оправа проблема за 30ст.  с бушон. Аз имах подобен проблем на др вид кола (гаснеше без предизвестие и не пали). за което ми казаха че трябва да сменя "свещи, бобини,кабели,дебитомер, ламб.сонда, датчик колянов вал" и какви ли още не предложения. Накрая сам си открих проблема оказа се  точно едно реле. Със 15 лв.  за ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак за да изгори предпазителя значи е имало някакво „късо” по инсталацията. Прочети съвсем точно какво още се захранва от този предпазител за да не изгори пак. Примерно може на някоя от л-сондите да има проблем с нарушена изолация на отоплението й и затова от време на време да дава накъсо и от това да гори предпазителя. Просто го имай впредвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм напълно и с двама ви,колеги.И на мен ми се е случвало големи мъки от едно реле или предпазител,но (дръжте се сега става смешното) не можах да намеря къде живеят предпазителите на тая кола(имам я от скоро все пак и не се е налагало) за да ги проверя всеки един обстойно.Сега вече ми е ясно кое къде е и ако се наложи ще го имам в предвид.Прав си,колега VBI  за това да се разгледа кое захранване минава през тоя предпазител и да се огледа веригата за неизправности.Сондите са проверени и не е в тях проблема-момчето се е сетило за този вариант който споменаваш ти.Дебитомера поне до колкото му се виждат кабелаците са наред,остава да има още нещо по веригата което да е проблемното звено.Или пък му дошло времето знам ли и аз.За мен по-важното е че в момента колата работи и днес минах да взема резервната сонда да я върна-вече имаше бутилка и зареждачка а моя човек ровеше нещо отдолу.Ще пиша като има развитие,благодаря ви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятели,днес взех колата и всичко е супер.Мотора работи повече от добре,пред мен я закачи момчето и няма никакви грешки по мотора.Върви си както преди,че да не кажа и малко по-добре.Газовото е перфектно,лично на мен много ми харесва като изпълнение и работа.Дето се вика-щастлив край на  сагата.Благодаря ви още веднъж за оказаното съдействие и ако някой има път насам да свирка за по кафенце(водичка) че избягвам алкохола напоследък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...