Jump to content

Слабо парно АУДИ ОЛРОУД Ц5 2.5ТДИ 2001


tseco

Recommended Posts

АУДИ ОЛРОУД Ц5 2.5ТДИ 2001
От както застудя забелязвам че парното ми е слабо,духа топло но не достатъчно,особено като е по студено и вентилатора надуе повече.
Сякаш взема въздух и отвън и го смесва с топлия въздух от радиаторчето.
Излизаше ми грешка на 2-3 пъти.


01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Но след адаптиране на клапите грешката не се появи повече.
Разглобих жабката и наблюдавах движението на клапите при адаптирането и си работят добре.
Доколкото знам при А6 клапите не са с дунапрен за това не търся проблем там,може и да бъркам
Теч от към радиаторчето няма,а във влажните времена бързо и доста се запотяват стъклата,което също ме кара да си мисля че има въздушен поток и отвън.Дали самото радиаторче не е запушено и как мога да разбера.

Колата си загрява нормално но парното е слабо-от какво може да е и къде да търся ТОПЛАТА ВОДА.
 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Без да е натиснато копчето за рецирколация, винаги взима въздух от вън. Когато работи компресора от конденза който се получава може да ти изпотява стъклата, при рецирколация на въздуха стъклата винаги се изпотяват. Друга причина за изпотяване само когато вали е прецакана пласмаса под стъклото и от там през филтъра за купето влиза вода. За слабото парно според мен първо провери нивото на антифриза, наличие на въздух в радиатора на парното и последно за запушване на радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на антифриза е в нормата от както имам колата,слабото парно също от както имам колата,загрява си нормално.
Ако проблема е в радиаторчето,как да процедирам по отпушване и обезвъздушаването му.

Клапата за топло студено къде се намира,днес като разглобих под жабката видях общо 4 клапи които си работят,както споменах,грешки няма но парното е слабо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай от маркучита ,които отиват към парното. Разкачаш и с маркуч пускаш вода обратно на движението на водата в радиатора. Тръбичките на радиатора са сравнително големи но вътре в тях има спирали ,които може да са запушени със сякакви отлагания в системата. За това трябва да пробваш по обратния път да ги изкараш. Това е най- безболезния начин, другото вече е сваляне на цялото табло за да се стигне до парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За смяна на радиаторче мисля, че не е необходимо да се маха таблото. Би трябвало да се разкача от тръбите и да излиза от към шофьора.

Да няма проблем с клапите топло студено - те са две.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде са проклетите клапи,все си мисля че е от тях,понеже когато степента на вентилатора е по ниска лъха топло,на по високи степени обаче сякаш взема и студен въздух и не смогва.
Клапите при моя модел с дунапрен ли са или са пластмасови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро през радиаторчето минава малко флуид и изстива от скоростта на въздуха...

Може да е запушено радиаторчето.

За да не го разглобяваш. откачи двата маркуча към него и ги надуй с маркуч от чешмата със силна струя..

Редактирано от Schnura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шанса и двете клапи да са заминали е малко вероятен. При повреда в едната то от едната страна ще духа топло от другата студено. След вентилатора първите клапи са за топло и студено. Те насочват въздуха дали да мине през радиатора да се затопли или минава дитекно вътре. Дори въздуха да е -20 през радиатора пак трябва да излиза горещ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи стигаме до извода-запушено радиаторче.
Някъде четох за промивка с кислол.
Имам също и водоструй и компресор под ръка.
И още един въпрос,след въпросната промивка трябва ли обезвъздушаване на системата по някакъв начин,или промивам закачам маркучите,доливам антифриз и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2,5тди се обезвъздушава само. Стига да отвориш и долееш като загрее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи стигаме до извода-запушено радиаторче.

Някъде четох за промивка с кислол.

Имам също и водоструй и компресор под ръка.

И още един въпрос,след въпросната промивка трябва ли обезвъздушаване на системата по някакъв начин,или промивам закачам маркучите,доливам антифриз и готово.

Винен оцет промива охладителната система добре, кислола също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен.
За съжаление не снимах процедурата.
Промих радиаторчето,първо в обратна посока като преди водата му сипах пакетче каналин и 100мл обезмаслител.
Оставих го 4-5мин и със силна струя промивка,излезна доста гняс,след това в обратна посока и продухване с компресора.
Промих си и казанчето за антифриза и в крайна сметка имам парно на което не се издържа при зададена максимална температура.

Извод-промивайте радиаторчето периодично за да няма ядове.

Благодаря на отзовалите се колеги.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че колата е карана само с вода или с кофти антифриз. Моята система е чиста, няма бъркочи вътре. Смених антифриза и новия си стои чист. Другото което е при смяна на охладителната течбост винаги ползвам дестилирана вода, че тука видата ни е страшно варовита и ще трябва да слагам калгон ако ползвам чешняна :D Та досега не съм имал проблеми със запушени радиаторчета, но винаги след като купя кола и сменям антифриза, някой път са протичали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да духа топло сравнително бързо, за тази цел има подгряващи свещи на антифриза (водата) преди парното. Мисля ,че са 3бр работят ли топлото идва бързо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това с ел.парното и на мен ми направи впечатление от обява за радиаторче за ел.парно.
Интересно ми е къде се намира това радиаторче,предполагам до другото,и дали всички го имат.
Сигурно то сработва докато загрее антифриза оптимално за другото радиаторче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би рябвало според мен всички 2.5 тди да го имат, въпроса за включването му обаче не е така лесен.

Включва се  автоматично през климатика и ако алтернатора не е натоварен повече от 40%. Тоест ако е слаб акумулатора и алтернатора го зарежда веднага след  паленето....няма да ти работи ел. парното.

 Ако ECON свети пак няма да ти се включи ел. парното дори да е зададена висока темп.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...