Jump to content

Ауди а3 8P 2.0TDI (140hp)


EmilDyulgerov

Recommended Posts

Здравейте колеги, преди два дена се сдобих с първата си кола - 8P 2.0TDI 140hp 2005 година, сив металик и без почти никакви забележки - било то по двигателя, ходовата част или външния вид (поне засега). Скоро бях писал тема за Ауди а4 1.9 тди след 2001, но тази ми изпадна на добра цена, а и е наистина добра като за младеж и начинаещ шофьор. 

С колата ми дадоха разни листи от Ауди, на които пише какво е сменяно и т.н. - доста неща са подменени от сервиза и общо взето не смятам, че има нещо за смяна в момента. Маслото ми е сменено преди 2000км и смятам след още 6-7 да го сменя заедно с горивния, въздушния и масления филтър. Доколкото разбрах от прочетеното тук, BKD двигателите имат често срещан проблем с маховика, турбото и водната помпа (ако съм разбрал грешно, моля да ме извините), та исках да ви попитам, понеже смятам да отида тези дни до някой сервиз за диагностика и да я огледат цялостно, какво трябва да следя внимателно конкретно при този двигател? За какво да внимавам и какво да очаквам от него? За два дена ми направи много добро впечатление вървежа и возията на колата, но искам да чуя мнението на по-възрастни и по-запознати от мен хора за колата.
Снимки ще кача тези дни да ми видите красавицата :lol:  :lol: ! Силно се надявам да съм попаднал на добър екземпляр и също така силно се надявам да я опазя! Благодаря ви предварително за мненията :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,честито за придобивката и добре дошъл сред нас!Първото което ми направи впечатление,че си се доверил прекалено много на това какво пише в книжката!Задължителните неща си ги смени-масло,филтри,ремъци...!Направи и една диагностика!Предполагам тепърва ще откриеш доста нередности,както повечето от нас!Като за начало-свети ли ти плафона в жабката:)?

Редактирано от krasko7878
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и добре дошъл!

 

Най-популярния проблем при BKD дори не е в списъка ти. Прочети общата тема за модела, където той е обяснен в детайли. 

Маховикът е често срещан проблем при всеки дизел над 200-250 000км ... просто идва края на живота му, нищо ненормално.

Турбото също не е нещо специфично за BKD - при кола над 150-200 000 и неговото време идва полека лека. 

Водната помпа попринцип в A3 8P от определени моделгодини нерядко показва слабости, но това важи и за клима-компресора... Не е нещо, което трябва да мислиш предварително. 

 

В допълнение - има редица теми за този двигател в раздела, моля те използвай търсачката в бъдеще и по възможност подбирай вече съществуващи (подходящи) теми за въпросите си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че питам задавани въпроси, просто все още не съм запознат нацяло с устройството на форума:)! Мисля, че не свети нищо в жабката, но не съм абсолютно сигурен. Четвъртък съм запазил час за диагностика за да видя какви нередности има по колата. Надявам се да е читава и да се размина само със смяна на консумативи... Иначе, на вратата има лепенка, която показва, че маслото е сменено преди 2к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави лепенките. Бих се доверил единствено ако имаш фактура от офиц. представителство. В противен случай - сменяй! Това е лишена от смисъл икономия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях на диагностика, на 160к км реални, дюзите са идеални, а грешки нямаше никакви:)! Следва да ударя едно око на ремъците и филтрите, но смятам че няма ядове, защото нито пуши, нито мирише на неизгоряла нафта и тн. Още нещо да ме посъветвате в проверките по колата, колеги?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В диагностиката можеш да намериш единствено евентуално пропуск при връщанто на км, т.е. да откриеш евентуално реалните, но не и обратното - няма как да си сигурен в пробега ако не е документиран чрез поддръжката с фактури и записи в офиц. представителство. 

 

Иначе извън смяната на консумативите - карай си колата, ако има нещо ще си проличи във времето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за новата придобивка.
Но както вече ти каза колегата, СМЕНЯЙ! А за останалото стига си чел за проблеми, карай си колицата ! :dance:

Остави лепенките. Бих се доверил единствено ако имаш фактура от офиц. представителство. В противен случай - сменяй! Това е лишена от смисъл икономия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диагностиката е показала дали и колко пъти е влизано в мастър комп-а за ремап или дейности като връщане на километраж. Това дали километрите реално са тези на таблото, не може да излезе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробегът е документиран във фактури от Ауди:). Благодаря ви, колеги! Остава само да седна на компа за да кача малко снимки на зверчето хахаха:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...