Jump to content

Непостоянно 4х4 и за надлъжни мотори?


ole

Recommended Posts

Има две важни подробности:

- влизат на пазара на 4x4 с топ технология, която все още не е постигната в нито един конвенционален автомобил (т.е. изключвам спортни коли, хибриди, специални куатро версии в S/RS моделите);

- слагат турбо компресори на двигатели с директно впръскване, които като поведение нямат нищо общо със стар турбо мотор.

 

....а поредното предложение на Ауди е вече превърнала се в традиция опит за измама на потребителя.

 

Признавам, че нямам никаква идея за космическите им 4х4 технологии и ще се радвам, ако можеш да обясниш поне накратко с това как ни превъзходстват 

 

Ще слагат турбо на двигатели с директно впръскване най-вече защото започнаха да го правят достатъчно скоро, че да беше друго :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 126
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Значи, можеш да се успокоиш и да не си бесен, като ти кажа, че на Валтер Рьол куатрото няма нищо общо с твоето и не е с торсен :hilezh:

 

Пак ли се изяваваш като специалист по всичко и се изказваш по теми, които са ти непонятни?

Бах мастера разбирач от самолети, коли, компютри, смартфони, телевизори, политика, молекулярна биология и безграничния космос...

 

Само да те светна, че точно в на Валтер Рьол куатрото дебютира торсена. 84то лето. След това почват да го слагат и на сериините модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако можеш да обясниш поне накратко с това как ни превъзходстват 

 

Не знам кои сме тези "ние" - аз имам Ауди с торсен. И от 15 години винаги имам по едно ауди с торсен.

Ти какво караш?

 

А накратко - преди два поста съм написал на какви типове се делят системите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да те светна, че точно в на Валтер Рьол куатрото дебютира торсена. 84то лето. След това почват да го слагат и на сериините модели.

Добре, поправям се, проверих, от края на сезона 85та го слагат, след Финландия. Имат една победа с него. Срещу 22 без торсен преди това... Та пак, не ревете за "традициите".

Ще слагат турбо на двигатели с директно впръскване най-вече защото започнаха да го правят достатъчно скоро, че да беше друго :)

Анди, сигурно забравяш или просто не знаеш, че първата европейска турбо кола и втората изобщо е БМВ 2002 още 73 година. След това имат турбо и в 745i. За съзтезателните през това време, да не говорим. Почнаха масово да минават на турбо, след като технологията се разви достатъчно, че лага да е минимален и да се въртят лесно до 7К оборота, но главната причина е ниския разход.

За хдрайв, може да се прочете, защо е най-добрата система в цивилни коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валтер Рьол има повече успехи с опел, фиат и ланча, отколкото с ауди. Не смятам, че ауди ще сложат по лоша 4 х 4 система, от сегашната си в новите  автомобили. И халдекса го плюехме много, но колите си вървят с него и 99% от потребителите не усещат липсата на торсен.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, с тая нова система, 100% от потребителите няма да усетят разликата с торсен. Направят ли я да държи по-големи НМ ще минат всички на ултра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кои сме тези "ние" - аз имам Ауди с торсен. И от 15 години винаги имам по едно ауди с торсен.

Ти какво караш?

 

А накратко - преди два поста съм написал на какви типове се делят системите.

 

Отворен си кат среден диф, карача на торсен   :) Напрао ме удари в земята! Ох. 

 

Написал си точно нищо преди не два ами повече поста. Питах се съвсем нормално да кажеш какво им е толкова нестандартното на xdrive, но предпочете да се направиш на турбо тарикат. Седи грей се, по-добре не обяснявай нищо. 

 

Спънки, да, забравих го това БМВ. Мисълта ми беше, че както знаем то е единичен случай и след него до преди година-две ли колко беше нямаха нито един бензинов двигател с турбо, а сега е точно обратното. И според мен къртят мивки с тази си трансформация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще къртят, след като маркетинговия им отдел успява да се ориентира по-добре от този на Ауди с безмислените атмосферки като 2.4, 2.8, 3.2 и т.н. и ултра иновационните 4х4 системи, които реално са тотален даунгрейд.

Оправданията от сорта, че обикновения потребител, не прави разлика м/у предно и задно и за това нямало значение, дали е торсен,халдекс ,виско-муфа или каквото там бюджетна шитня измислят, облечена в комерсиална и маркетингова опаковка е пълна демагогия и няма нищо общо с иновативното мото "прогрес чрез технологии" .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворен си кат среден диф, карача на торсен   :) Напрао ме удари в земята! Ох. 

 

Написал си точно нищо преди не два ами повече поста. 

Ето какво съм написал преди два поста:

Системите по начина си на реакция се делят на proactive и reactive (ще използвам чуждици, защото ми е по-лесно, а и ако някой търси повече информация ще му е по-лесно с гугъла).

Просто казано "on demand" системата е тип "reactive". Тя чака нещо да се случи, за да задейства нещо (обикновено и с ръчното управление е така, освен ако....)

Торсен и x-drive работят така, че "нещото" да не се случи.

Торсен-ът не е идеален диф, но е изумително прост, надежден, лек и компактен.

 

Така и не разбрах каква кола караш. Аз съм останал с впечатлението, че имаш Шкода и че никога не си имал Ауди с торсен и съвсем резонно питам какво караш, за да напишеш "да обясниш поне накратко с това как ни превъзходстват ".

Ако ме караш да сравнявам xdrive с халдекс, монтиран на напречен мотор - просто няма смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам отново, че нямам никаква идея в детайли как работи xdrive. Знам със сигурност, че е reactive и че разчита повече на електроника от чиста механика. До там. За това и се надявах, ако си запознат да споделиш, но най-вероятно не съм останал правилно разбран. 

 

Карам Шкода с Халдекс. Имах преди около 4 години за около година и половина старо Audi S6 2.2 turbo което си е с торсен. Под това как "ни" превъзхождат имах предвид изцяло Ауди vw БМВ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тая статия четох докато чаках пред зъболекарския кабинет.

С няколко думи- добра система, която по нищо не се различава

от нормалното куаттро, или поне не са го усетили по никакъв

начин.За разхода казват, че ще трябва да се почака, за да се види

колко, но ще тестват.

 

От линка, който си дал излиза, че при новото А4 2.0TFSI quattro ultra всички показатели (разходи, ускорение,въртящ момент) са по-добри от тези на прекия конкурент БМВ F30 330i Xdrive, при идентична мощност 252кс, може би това оправда внедряването на подобна система.

 

И понеже много сте се превъзбудили по БМВ, на всички тестове, които съм чел А6 4G превъзхожда като динамика (управляемост) 5-та серия F10, платформата, на което е доста по-тежка. 

 

В момента, ако търся кола от рода на 3-та серия, винаги бих предпочел пред нея новото А4, или МБ C-клас W205, при по-горния клас пак А6 4G и новата Е-класа W213 са доста по-добри предложения, в Германия C-клас и A6 се продават много по-добре от 3-та и 5-та серия. 

 

F30 колкото и добра кола да е, не мога да и преглътна ужасния интериор, който не може се мери с този в W205 и А4, има шанс за подобрение донякъде само срещу допълнитено доплащане за кожено табло и спортни седалки с правилната тапицерия. 

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм казвал няколко пъти, че А6 е най-добра в класа си, като динамика и ако търсех кола в тоя клас щях да избера нея. F10 е лодка.

 

При малките нещата са обратно и Ф30 все още е най-добрия пакет, макар че е доста по-стара и от W205 и от новата А4. Същото нещо за интериора, важи и за W205, при която освен ако не вземеш коженото табло и правилната дървения и кожа, се усеща, като китайско менте на S класата. При Ф30 интериора е светове по-добър от на Е90 и новото А4 всъщност изглежда много подобно. С правилната комбинация е много хубаво място. Ауди, с това ултра куатро просто изоставиха идеята да са конкурентни, като динамика с БМВ и Кадилак. Със сигурност ще е чудесна кола, но ако искаш най-добрата, пак избираш Ф30. 

Редактирано от Spunky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но ако искаш най-добрата, пак избираш Ф30. 

С 3 цилиндъра 1.5 ли?

http://www.ams.bg/content/audi-a4-bmw-318i-mercedes-c-180-bazovi-germanski-sedani-018999

Бнв отново се доказаха като най-големите паляци в автоиндустрията, с най-заклетия си фен спунки разбирача от всичко... и още няколко селски тъпанари с е36. :hilezh:

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така тези двигатели са основно за fleet клиентите, където се гледат емисии и разход на гориво.

 

Като сме почнали за 3цилиндровите мотори,

всички медии доста го хвалят новия модулен 1.5литров 3цил.мотор и е най-икономичния по тестовете. Отделно в 1ва и 2ра серия си има и повече от добра динамика - 8.5сек от 0-100км/ч, 210км/ч максимална скорост с доста приличен разход, а и звучи по-добре от 4цилиндров мотор  :nixweiss:.

От БМВ казва да се гледа на него не като 4цил. мотор без един цилиндър, а като на половин редови 6-так ( :hilezh: ех този маркетинг)  , поне и на звук го докарва. А и стратегията с модулните двигатели (B58, B48, B47, B38, B37) с общи компоненти и обем по 0.5л. на цилиндър е доста хитра.

 

За в бъдеще ще стават все по-популярни 3цил. турбо бензинови мотори, никак не са лоши, Форд го доказаха 1.0Екобууст (има вече доста такива с пробег над 100хил.км и нямат драми), а 1.5l B37/B38 на БМВ/Мини и новия 1.0ТСИ на VAG са с още по-добри показали.

За недостатъците с вибрациите има решения, при Форд в купето на празен ход изобщо не се усещат вибрации и не се рабира какво работи под капака.

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi S6 2.2 turbo което си е с торсен. Под това как "ни" превъзхождат имах предвид изцяло Ауди vw БМВ.

Съвсем умишлено не съм писал подробно - първо защото темата е дъвкана много пъти (а и в нета изобилства с информация) и второ, защото съвсем ще се отклоним от темата....но това така или иначе стана :).

 

Коментарът ми за петак с куатро е - това е най-неуправляемата кола, която съм имал. Не съм карал такава на предно, но си представям, че там нещата съвсем излизат от контрол. Същевременно - това е и най-проходимата лека кола, която съм имал. А съм я тествал наистина екстремно. Висока, къса, с топуз отпред, въртящ момент още на празен ход, с ръчен блокаж - все предпоставки за проходимост. В комплект с четири good year (не мога тая марка да пиша на кирилица :)) си е машина за запаса :hilezh:

 

Не мисля, че е правилно да се обобщава БМВ, Ауди, 4x4, бензин, дизел.....всичко е до конкретни модели и технологии.
Преди време имаше статия в Аутобилд за ползата от 4по4. Една от ситуациите (често срещани в Германия) беше излизане от магистрала и намаляване на високата скорост в отбивката. 
Оказва се, че кола с постоянно 4по4 спира по-добре в завой - четирите колела са двигателни и в ситуация съответно "спирателни". Халдекса си се държи като кола с предно - динамичния център на тежестта се мести по-напред - волана натежава и всичко отива на предния мост. (другата особеност на халдекса, за която обаче не съм сигурен е, че има ЕДЛ само на "основния" мост)
Един от плюсовете на торсена при модели с цял заден мост беше, че въвежда независимо окачване. От А4/Б6 и А6/Ц6 всички модели са с независимо окачване - т.е. едно от предимствата на куатрото отпада.
Аз винаги съм недоволствал от торсена заради непредсказуемото му поведение. Не карам на писта, а по пътищата на България, където има всевъзможни комбинации от настилки и температури. Торсена не се интересува от ситуацията - той гледа да докопа здрава настилка, за да прати въртящ момент към този мост. В един завой колата може да си смени няколко пъти природата - от автомобил на предно, през автомобил с 4по4, до автомобил на задно.
При xdrive вече имаме и електроника, която следи страничното ускорение и положението на волана. За съжаление не съм тествал еднакви като клас и тегло автомобили с xdrive и торсен.
DTC е интересна опция, която преди БМВ да влязат сериозно на 4по4 пазар е била достъпна в спортни автомобили.
 
Ако трябва да сравнявам надежността на хикс и торсен - торсена на практика няма чупене. Хикса (най-вече раздатката за леките коли, при джипките е усилена версия) не е толкова здрав.
Но (както веднъж коментира) - при счупан раздатка колата продължава на заден мост. При счупен торсен оставаш безпомощно на пътя. А аз съм чупил торсен с над 200км/ч - не е приятно:(
И понеже тези системи не стоят във въздуха, а трябва да се монтират някъде по колата - имаме и различно поведение, спрямо това, къде е монтиран даден диф.
При хикс се получава едно безумно усложняване на предницата. Системата е: ск.кутия - раздатка - кардан напред - преден диф, залепен за картера -  полуоски през картера.
Всичко е наред, докато не се наложи ремонт:) Тази система утежнява и предницата - тройка (при която заради икономия няма олекотяване, за разлика от 5-ца) с хикс има баланс на А4-ка.
Има и други подробности (за баланса), но няма да се отплесвам.
Другата хубава "черта" на хикса е, че реално скоростната кутия винаги е еднаква и не е усложнена с диференциал(и).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/27127-audi-pusna-pyrviia-model-s-novoto-quattro/

 

Audi пусна първия модел с новото quattro

Технологията ще бъде достъпна само за версията с 2,0-литров бензинов мотор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

Любопитното е, че технологията quattro ultra ще се предлага единствено на модификацията с 2,0-литров бензинов мотор, докато дизелите са оборудвани със стандартното quattro.

 

Интересно защо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вече няколко нови А6 и А3 виждам, имат отзад емблемка Ultra. 

Трябва да прескоча до Алди центъра да ги запитам, за какво става въпрос. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак са минали тънката лайсна и новата система не държи на торк. Ще следват рационализации, ще изредят по 5-6 буквички в номерата на частите......докато не маркетинга не наложи следващата "система".....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Joro Irl написа:

Абе вече няколко нови А6 и А3 виждам, имат отзад емблемка Ultra. 

Трябва да прескоча до Алди центъра да ги запитам, за какво става въпрос. 

 

Доколкото съм запознат това ултра означава, че харчат по-малко, . Обикновенно са с малките дизелови мотори. Предполагам са със специални гуми за по-малко триене. Със сигурност има и други пинизи.

Редактирано от gafcata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...