Jump to content

Ауди а6 ц5 2.5 тди трудно палене


nestle_2o1o

Recommended Posts

Здравейте колеги , проблема е следния, първото палене ми е много трудно.. Вчера се върнах от работа , паркирах колата ,всичко както трябва, вечерта се качвам въртя ключа около 3-4 секунди ама нъцки ... Чак на второто въртене на 4-5 секунда запали и изпуши сив пушек с мириз на нафта. Срам ме хвана чак. До ония ден палеше докато и покажа ключа , а сега с 300 зора. Погледнах прозрачния мъркуч и оппа - въздуух , едно балонче на ръба на прозрачния маркуч, как и защо си нямам и на идея. Както и да е си викам. Ще го преживея някак си , все пак другата седмица ще се сменят масла и филтри , следователно и обезвъздушаване, НО ми направи впечатление едно нещо: преди като подам на контакт при първо палене стрелката на волтажа първо показваше около 10в , символите по таблото постепенно изгасват(също и на подгревните свещи) и чак след около 3-4 секунди се чува едно "тък" и волтажа е на 12в и колата пали от ряз , а сега докато дам на контакт директно залепя на 12в и върти като гламава и така докато запали. После нямам проблеми с паленето в близките може би 30-40 мин. Това "тък" не знам от къде е обаче.. Чудно ми е дали някой се е сблъсквал с подобен проблем и моля за помощ. Колата е а6 ц5 2.5 тди в6 аке 2001 година..

IMG_20160425_060214.jpg

Link to comment
Share on other sites

Здравей колега само мога да ти кажа че това "тък" е релето за подгревните свещи :) но има едно тък и след него което вече не го знам какво е трябва да каже някой по запознат.

Link to comment
Share on other sites

Мерси колега днес го останових понеже сутринта беше малко студено. Остановихме един проблем , че дърпа въздух от резервоара : когато работи на място има съвсем малки балончета въздух там ,където се съединяват прозрачния маркуч и този след филтъра, но след подаване на газ засмуква от някъде солидна доза въздух.Проблема с трудното палене остана до днес сутринта, запали много бързо и се възползвах от възможността да я закарам в сервиз за смяна на филтри и масло. Към 14:30 ми се обадиха ,че е готова. Отивам ,плащам и майстора ми вика, че все още трудно пали , придружено с бели пушеци. Качвам се и започвам да въртя ама "Ирак" , втори път -ама не. Отварям капака и какво да видя, прозрачния мъркуч празен!! Идва майстора ,почва да се чуди, влиза пак в сервиза идва с една туба нафта , отваря филтъра да види колко има, ама той пък взе , че се оказа леко празен. Напълни го набързо и вика да ходя да въртя. Въртя и "всевишният" ми вика " не подкачва нафта от резервоара до филтъра, най-вероятно помпата е сдала багажа" да съм я бил оставил утре да я прегледали.. Аз съм наясно (поне от всичко четено в интернет ,че точно тези двигатели нямат гориво подкачваща помпа в резервоара, а само изравнителна , но какво да се обяснявам утре сами ще разберат. Въпросът ми е сега аджеба , от къде взема такова голямо количество въздух? 

Link to comment
Share on other sites

При мен имаше подобен проблем.Оказа се сцепени маркучи под скобите от филтъра посока помпата и гарнитура на помпата под плочката с електрониката.Проблема беше установен след надуване на системата на 2 бара.Сумата по ремонта излезна около 50 лева.

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

След като този майстор е толкова компетентен.... очаквай да ти изгори електрониката.

Вариантите с въздуха са оттренирани много пъти...

Решението е в две части:

Първата е смяна на всички маркучи....ама не само тези около помпата. Всички означава и на дюзите, на сондата към тръбите, и обратната нафта също, в комплект със смяна клапан филтър. И ако не се оправи.... помпата на ремонт за смяна на гарнитури и проверка на клапани за дебит и аванс.

Може и да се надува... ама треа да ти пиша две страници за да разбереш кое как да стане, а дали ще се навиеш да чоплиш....или само ще си пиша и накрая ще я закараш на майстор. И язък само за писмото.

Edited by loshdancho
Link to comment
Share on other sites

Днес звънях в сервиза и слава Богу са били затрупани от работа и са нямали много време да се занимават с моя Удю ( и да прецакат помпата) Оговорихме се , че утре ще отида сутринта при тях да гледаме кво ще я правим, но да ми приготвят нови маркучи и ръчна помпичка за подкачване на горивото. Успях да уплаша управителя , като му казах ,че ако въртят като луди на сухо ще прецакат помпата, която тука в Чехия струва около 50 000 крони или в наши пари около 3500 лева. За утре съм си приготвил една туба 5 литра с нафта , фунийка и надявам се новите маркучи и помпичка, която поръчах. Писна ми от майстори , принуден съм да се уча сам да си оправям колата, много кофти чувство. Толкова ли е сложен тоя двигател ,че дори и на 15-16 години , никой не умее да го поправи като хората?:wall:

Link to comment
Share on other sites

Умеят ама взимат скъпо.Аз моята само в оторизирани сервизи.Цифра излиза ама поне знаят какво правят.Предполагам,че има и такива които се водят само оторизирани а в тях майсторите не стават за нищо.Аз просто имам късмет собственика на сервиза да ми е приятел и ядове намам,но си плащам като поп.Това е истината.Ако си беше в ДЧ щях да те пратя в Варна при него но ти си далече. :)

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Благодаря колега за отделеното време, утре ще пиша дали има развитие по проблема. Лятото ще се прибера за един месец и може и да ми потрябва помощ в намирането на сервиз, който разбира от този мотор, надявам се офертата все още да важи. 

Link to comment
Share on other sites

Няма проблем.Обади се и ще ти кажа къде да я закараш.Моята само там се обслужва.Проблеми нямам-да чукна на дърво.Като гледам колегите какви неща пишат на моменти чак ми настръхва косата :))))

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Днес отидах да си взема ключовете за колата от сервиза и да я избутаме пред него. След работа отидах с приятели  да се пробваме да я запалим. Извадих маркуча от филтъра към помпата , набучих му една фуния , налях нафта обезвъздушихме ,така че да се напълни и почнах да въртя. Не се получи , но видяхме че маркуча за обратната нафта е сцепен. Отрязахме го от сцепеното място и го нанизахме и пак се метнахме, но не иска и не иска да запали. Не знам вече какво да я правя, не мога всеки ден да ходя да я мъча и то пред сервиза баш. Поръчани са нови маркучи и ръчна помпичка, но така и не пристигнаха днес. Не знам от къде да я подхващам вече , закачих я с моя смотан кабел и някаква орязана версия на вагком от замунда и единственото което ми показа е това на снимката. Такава хубава кола беше и от майстори и се *** майката. Само едно не знам ... какво да направя ,че да запали? Нафта има в маркучите и помпата , върти , но не пали. Възможно ли е от изходящия маркуч да не пали? ... 

IMG_20160526_202301.jpg

Link to comment
Share on other sites

Доколкото си спомням грешките с номер 00550 са за помпата.дано не съм прав но май е заминала електрониката http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00550 

Edited by PLAMEN_79
Link to comment
Share on other sites

И според мен е електрониката.За съжаление ВП 44 дават фира просто ей така без да показват симптоми.Електрониката дава фира обаче поради някаква причина,която за съжаление в повечето случаи се оказва задрало авансаторно бутало.В БГ този проблем се отстранява за около 400 лв без свалянето и качването на помпата.Там има едни 200-300 лв за труд в зависимост от избрания сервиз.Моята като я купувах този проблем е бил отстранен 5-6 месеца преди покупката в сервиза на моя приятел.Той ми даде разпечатка на извършените ремонти преди покупката тъй като откакто е внесена е отремонтирвана само при него.Сега подръжката също е в неговия сервиз.Профилактично я карам там на диагностика и проверка при него,защото живея в Бургас но мн често пътувам до Варна,и когато съм във Варна задължително е там за отстраняване на дребни забележки.Да чукна на дърво но явно съм от малкото доволни от този автомобил с въпросния проблемен 2.5 ТДИ мотор.Радва ме тоз автомобил и имам намерение още доста време да си го карам. :)

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

На 21.05.2016 г. at 9:25, nestle_2o1o написа:

Здравейте колеги , проблема е следния, първото палене ми е много трудно.. Вчера се върнах от работа , паркирах колата ,всичко както трябва, вечерта се качвам въртя ключа около 3-4 секунди ама нъцки ... Чак на второто въртене на 4-5 секунда запали и изпуши сив пушек с мириз на нафта. Срам ме хвана чак. До ония ден палеше докато и покажа ключа , а сега с 300 зора. Погледнах прозрачния мъркуч и оппа - въздуух , едно балонче на ръба на прозрачния маркуч, как и защо си нямам и на идея. Както и да е си викам. Ще го преживея някак си , все пак другата седмица ще се сменят масла и филтри , следователно и обезвъздушаване, НО ми направи впечатление едно нещо: преди като подам на контакт при първо палене стрелката на волтажа първо показваше около 10в , символите по таблото постепенно изгасват(също и на подгревните свещи) и чак след около 3-4 секунди се чува едно "тък" и волтажа е на 12в и колата пали от ряз , а сега докато дам на контакт директно залепя на 12в и върти като гламава и така докато запали. После нямам проблеми с паленето в близките може би 30-40 мин. Това "тък" не знам от къде е обаче.. Чудно ми е дали някой се е сблъсквал с подобен проблем и моля за помощ. Колата е а6 ц5 2.5 тди в6 аке 2001 година..

IMG_20160425_060214.jpg

Колега имах абсолютно същият проблем оказа се че са ми сипали бензин а не нафта.... същите симптоми провери или я напални до горе с Дизел :)

Link to comment
Share on other sites

Да подновя темата малко... след неуспешните ми опит да запали , намерих платформа и я закарахме до сервиза , в който ми правиха обслужването , но понеже беше петък в 23:00 и сервиза беше затворен и япаркирахме пред него... естествено сервиз ,който да работи събота и неделя поне за 2 години и половина в държава не съм виждал . Имах път към сервиза във вторник и им я оставих , казаха че ще могат да я погледнат чак другия вторник.. нищо не ми оставаше освен да чакам, НО на следващия ден ми съобщиха ,че е готова (но бях зает , все пак съм на работа) и вчера отидах да я взема. Запали само с 3-4 секунди закъснение, Но запали и газ за вкъщи. Накефих и се максимално и я паркирах пред блока. След обед отивам да паля и пак старата история с трудното палене, изтощих акумулатора ,извиках един приятел подадахме ток и пак аха да запали и всякаш не  достига нафта. Една бърза диагностига и 2 грешки (датчик колянов вал и сенсора за педала на газта), изтрих ги и от втория път запали. Веднага се изтрелях в сервиза докато не са затворили и хората стигнаха до заключението , че проблема е в помпата или на дълго: когато изгася колата някакъв клапан в помпата се затварял и оставал една доза нафта за следващото палене, но когато колата престои за повече време , понеже клапана не се затварял плътно и нафтата изтичала и от там докато подкачи на ново нафта, се появява трудното палене не знаят колко пари ще е ремонта казаха ,че ще звънят в някакъв сервиз в Пилзен където имат апаратура за такива помпи за цена на евентуалния ремонт и ще ми кажат днес. Предупредиха ме , че ремонта може да срува от 2000 до 30 000 крони (150-2100 лева) и ако ми кажат нещо над 13000 , вече съм намерил рециклирана за 12 500 и ще сменяме. За сега толкова , като има развитие ще пиша. Благодаря на отзовалите се и поздрави!

Link to comment
Share on other sites

Грешка 00550 обикновено е свързана с помпата. Трудното палене идва от задрало авансаторно бутало, което обикновено и причина за изгаряне на електрониката на помпата. :nixweiss:

Link to comment
Share on other sites

От задрало авансаторно бутало не пали студена. От клапан за дебит отказва топла  влиза в авариен режим(заради температурата)и гори електрониката.

 

Лошият вариант е когато се съчетаят въздух за да прегрее и изгори електрониката и блокирало ававсаторно бутало за да откаже да пали студена... 

Още в вачалото написах, че след смяната на маркучите и клапан филтър, следващото нещо е директно помпата на ремонт. Няма смисъл да се мъчите. Не сте първите,  които VP44 ще направи монтьори.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Малко да обновя темата.. ето го и развитието.. В топло време колата дълго въртеше на стартер докато запали , а в студените сутрини от първото палене . Посъветваха ме да изключа датчика за температурата , колата взе да пали всеки път ,но чаках да подгрява свещите 20 сек. Реших ,че е датчика и го смених , но уви , същата работа. Реших ,че проблема ще се решава в България , докато един ден както карах към работа угасна докато намалях преди един стоп. Тръгнах да въртя и започна да дрънчи нещо в двигатела. Махнах корите на ремъците и видях , че ролката по която се движи ремъка от гнп-то към десния вал , се държи на един болт и като въртя на стартер прави яйцевидни движения .. издърпахме я пред гаража и в последствие на два дни свалихме предницата ,за да имаме достъп до ремъците . Сложих нови болтове , без да обърна внимание , че новите са малко по дълги и чудото стана , взеха ,че се удариха в друг болт (който не бях видял понеже беше скрит зад ролката) и зъбното колело на вала се напука стабилно , но все още беше цяла и агренажния ремък не се беше разхлабил. С много зор успях да намеря платформа и да закарам колата до сервиза, но преди това си бях купил чисто ново зъбно колело. След няколко дни ми се обадиха ,че има усложнение и че не иска да запали... помпата не пускала никакво гориво .. намерих си помпа (пълен рециклаж) и има я занесох да я монтират и вече имах палеща кола , но сега проблема е друг .. колата е в авариен режим и на свободна скорост повече от 3000 об.  не иска да вдигне , а на скорост повече от 2100 об. Закачихме я с моя умрелия кабел и ми показва грешка : 01318 - Control Module for Injection Pump (J399): No Elaboration Available ... от сервиза ми казаха , че е от електронния блок на помпата или понеже не са я адаптирали ... и сега дойде времето да попитам възможно ли е да влиза в авариен режим защото не е адаптирана? Благодаря ви колеги за отделеното време! Приятен и безавариен ден..

20160621_193405.jpg

Link to comment
Share on other sites

Задължително влиза в авариен режим защото не е адаптирана помпата.Трябва адаптация или да се гледа последната буква на номера на помпата да съвпада с твоята.другият вариант е да вземеш твоята електроника и ако имаш късмет да не е изгоряла да пробваш 

Link to comment
Share on other sites

Рециклираната помпа е със същия номер (0470506016--106Е) като старата,за това не знам дали е нужна адаптация . Колкото до моята (старата) май проблема и е механичен И електронен, но нямам време за експерименти понеже след три дни ще пътувам към България. Изниква друг въпрос: Нужна ли е адаптация ако е със същия номер или не? И как така ще запали след като не е адаптирана? Благодаря отново за помоща!

Edited by nestle_2o1o
Грешки
Link to comment
Share on other sites

Адаптацията е задължитена.

А блокировката за палене е при имобилайзера.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

В чешките сервизи ми казват че платката на помпата била изгоряла, за това била в авариен режим. Искам да ви попитам ще пали ли отряз всеки път при първото въртене на ключа ако електрониката е изпушила. Колата все още е в авариен режим и с малко премеждия, по живо по здраво се прибрах в България. Сега е момента да ви помоля ако има някой колега от Добрич, Варна и околноста,който работи с ваг-ком и знае как се адпатира горепосочената помпа ако има време да помогне със знания аз ще си платя щото на сервизи се нагледах ,всеки път когато посетя сервиз става и по-зле и по-зле. мерси колеги.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря за предположенията колеги , и аз така си помислих... довечера ще пробвам да изтегля някой читав ваг-ком и ще се пробвам. Ако не стане се надявам поне сервиз да намеря.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...