Jump to content

Ауди а6 ц5 2.5 тди трудно палене


nestle_2o1o

Recommended Posts

Здравейте колеги , проблема е следния, първото палене ми е много трудно.. Вчера се върнах от работа , паркирах колата ,всичко както трябва, вечерта се качвам въртя ключа около 3-4 секунди ама нъцки ... Чак на второто въртене на 4-5 секунда запали и изпуши сив пушек с мириз на нафта. Срам ме хвана чак. До ония ден палеше докато и покажа ключа , а сега с 300 зора. Погледнах прозрачния мъркуч и оппа - въздуух , едно балонче на ръба на прозрачния маркуч, как и защо си нямам и на идея. Както и да е си викам. Ще го преживея някак си , все пак другата седмица ще се сменят масла и филтри , следователно и обезвъздушаване, НО ми направи впечатление едно нещо: преди като подам на контакт при първо палене стрелката на волтажа първо показваше около 10в , символите по таблото постепенно изгасват(също и на подгревните свещи) и чак след около 3-4 секунди се чува едно "тък" и волтажа е на 12в и колата пали от ряз , а сега докато дам на контакт директно залепя на 12в и върти като гламава и така докато запали. После нямам проблеми с паленето в близките може би 30-40 мин. Това "тък" не знам от къде е обаче.. Чудно ми е дали някой се е сблъсквал с подобен проблем и моля за помощ. Колата е а6 ц5 2.5 тди в6 аке 2001 година..

IMG_20160425_060214.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега само мога да ти кажа че това "тък" е релето за подгревните свещи :) но има едно тък и след него което вече не го знам какво е трябва да каже някой по запознат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега днес го останових понеже сутринта беше малко студено. Остановихме един проблем , че дърпа въздух от резервоара : когато работи на място има съвсем малки балончета въздух там ,където се съединяват прозрачния маркуч и този след филтъра, но след подаване на газ засмуква от някъде солидна доза въздух.Проблема с трудното палене остана до днес сутринта, запали много бързо и се възползвах от възможността да я закарам в сервиз за смяна на филтри и масло. Към 14:30 ми се обадиха ,че е готова. Отивам ,плащам и майстора ми вика, че все още трудно пали , придружено с бели пушеци. Качвам се и започвам да въртя ама "Ирак" , втори път -ама не. Отварям капака и какво да видя, прозрачния мъркуч празен!! Идва майстора ,почва да се чуди, влиза пак в сервиза идва с една туба нафта , отваря филтъра да види колко има, ама той пък взе , че се оказа леко празен. Напълни го набързо и вика да ходя да въртя. Въртя и "всевишният" ми вика " не подкачва нафта от резервоара до филтъра, най-вероятно помпата е сдала багажа" да съм я бил оставил утре да я прегледали.. Аз съм наясно (поне от всичко четено в интернет ,че точно тези двигатели нямат гориво подкачваща помпа в резервоара, а само изравнителна , но какво да се обяснявам утре сами ще разберат. Въпросът ми е сега аджеба , от къде взема такова голямо количество въздух? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше подобен проблем.Оказа се сцепени маркучи под скобите от филтъра посока помпата и гарнитура на помпата под плочката с електрониката.Проблема беше установен след надуване на системата на 2 бара.Сумата по ремонта излезна около 50 лева.

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като този майстор е толкова компетентен.... очаквай да ти изгори електрониката.

Вариантите с въздуха са оттренирани много пъти...

Решението е в две части:

Първата е смяна на всички маркучи....ама не само тези около помпата. Всички означава и на дюзите, на сондата към тръбите, и обратната нафта също, в комплект със смяна клапан филтър. И ако не се оправи.... помпата на ремонт за смяна на гарнитури и проверка на клапани за дебит и аванс.

Може и да се надува... ама треа да ти пиша две страници за да разбереш кое как да стане, а дали ще се навиеш да чоплиш....или само ще си пиша и накрая ще я закараш на майстор. И язък само за писмото.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес звънях в сервиза и слава Богу са били затрупани от работа и са нямали много време да се занимават с моя Удю ( и да прецакат помпата) Оговорихме се , че утре ще отида сутринта при тях да гледаме кво ще я правим, но да ми приготвят нови маркучи и ръчна помпичка за подкачване на горивото. Успях да уплаша управителя , като му казах ,че ако въртят като луди на сухо ще прецакат помпата, която тука в Чехия струва около 50 000 крони или в наши пари около 3500 лева. За утре съм си приготвил една туба 5 литра с нафта , фунийка и надявам се новите маркучи и помпичка, която поръчах. Писна ми от майстори , принуден съм да се уча сам да си оправям колата, много кофти чувство. Толкова ли е сложен тоя двигател ,че дори и на 15-16 години , никой не умее да го поправи като хората?:wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умеят ама взимат скъпо.Аз моята само в оторизирани сервизи.Цифра излиза ама поне знаят какво правят.Предполагам,че има и такива които се водят само оторизирани а в тях майсторите не стават за нищо.Аз просто имам късмет собственика на сервиза да ми е приятел и ядове намам,но си плащам като поп.Това е истината.Ако си беше в ДЧ щях да те пратя в Варна при него но ти си далече. :)

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за отделеното време, утре ще пиша дали има развитие по проблема. Лятото ще се прибера за един месец и може и да ми потрябва помощ в намирането на сервиз, който разбира от този мотор, надявам се офертата все още да важи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем.Обади се и ще ти кажа къде да я закараш.Моята само там се обслужва.Проблеми нямам-да чукна на дърво.Като гледам колегите какви неща пишат на моменти чак ми настръхва косата :))))

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отидах да си взема ключовете за колата от сервиза и да я избутаме пред него. След работа отидах с приятели  да се пробваме да я запалим. Извадих маркуча от филтъра към помпата , набучих му една фуния , налях нафта обезвъздушихме ,така че да се напълни и почнах да въртя. Не се получи , но видяхме че маркуча за обратната нафта е сцепен. Отрязахме го от сцепеното място и го нанизахме и пак се метнахме, но не иска и не иска да запали. Не знам вече какво да я правя, не мога всеки ден да ходя да я мъча и то пред сервиза баш. Поръчани са нови маркучи и ръчна помпичка, но така и не пристигнаха днес. Не знам от къде да я подхващам вече , закачих я с моя смотан кабел и някаква орязана версия на вагком от замунда и единственото което ми показа е това на снимката. Такава хубава кола беше и от майстори и се *** майката. Само едно не знам ... какво да направя ,че да запали? Нафта има в маркучите и помпата , върти , но не пали. Възможно ли е от изходящия маркуч да не пали? ... 

IMG_20160526_202301.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото си спомням грешките с номер 00550 са за помпата.дано не съм прав но май е заминала електрониката http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00550 

Редактирано от PLAMEN_79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е електрониката.За съжаление ВП 44 дават фира просто ей така без да показват симптоми.Електрониката дава фира обаче поради някаква причина,която за съжаление в повечето случаи се оказва задрало авансаторно бутало.В БГ този проблем се отстранява за около 400 лв без свалянето и качването на помпата.Там има едни 200-300 лв за труд в зависимост от избрания сервиз.Моята като я купувах този проблем е бил отстранен 5-6 месеца преди покупката в сервиза на моя приятел.Той ми даде разпечатка на извършените ремонти преди покупката тъй като откакто е внесена е отремонтирвана само при него.Сега подръжката също е в неговия сервиз.Профилактично я карам там на диагностика и проверка при него,защото живея в Бургас но мн често пътувам до Варна,и когато съм във Варна задължително е там за отстраняване на дребни забележки.Да чукна на дърво но явно съм от малкото доволни от този автомобил с въпросния проблемен 2.5 ТДИ мотор.Радва ме тоз автомобил и имам намерение още доста време да си го карам. :)

Sent from my HTC One mini 2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.05.2016 г. at 9:25, nestle_2o1o написа:

Здравейте колеги , проблема е следния, първото палене ми е много трудно.. Вчера се върнах от работа , паркирах колата ,всичко както трябва, вечерта се качвам въртя ключа около 3-4 секунди ама нъцки ... Чак на второто въртене на 4-5 секунда запали и изпуши сив пушек с мириз на нафта. Срам ме хвана чак. До ония ден палеше докато и покажа ключа , а сега с 300 зора. Погледнах прозрачния мъркуч и оппа - въздуух , едно балонче на ръба на прозрачния маркуч, как и защо си нямам и на идея. Както и да е си викам. Ще го преживея някак си , все пак другата седмица ще се сменят масла и филтри , следователно и обезвъздушаване, НО ми направи впечатление едно нещо: преди като подам на контакт при първо палене стрелката на волтажа първо показваше около 10в , символите по таблото постепенно изгасват(също и на подгревните свещи) и чак след около 3-4 секунди се чува едно "тък" и волтажа е на 12в и колата пали от ряз , а сега докато дам на контакт директно залепя на 12в и върти като гламава и така докато запали. После нямам проблеми с паленето в близките може би 30-40 мин. Това "тък" не знам от къде е обаче.. Чудно ми е дали някой се е сблъсквал с подобен проблем и моля за помощ. Колата е а6 ц5 2.5 тди в6 аке 2001 година..

IMG_20160425_060214.jpg

Колега имах абсолютно същият проблем оказа се че са ми сипали бензин а не нафта.... същите симптоми провери или я напални до горе с Дизел :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да подновя темата малко... след неуспешните ми опит да запали , намерих платформа и я закарахме до сервиза , в който ми правиха обслужването , но понеже беше петък в 23:00 и сервиза беше затворен и япаркирахме пред него... естествено сервиз ,който да работи събота и неделя поне за 2 години и половина в държава не съм виждал . Имах път към сервиза във вторник и им я оставих , казаха че ще могат да я погледнат чак другия вторник.. нищо не ми оставаше освен да чакам, НО на следващия ден ми съобщиха ,че е готова (но бях зает , все пак съм на работа) и вчера отидах да я взема. Запали само с 3-4 секунди закъснение, Но запали и газ за вкъщи. Накефих и се максимално и я паркирах пред блока. След обед отивам да паля и пак старата история с трудното палене, изтощих акумулатора ,извиках един приятел подадахме ток и пак аха да запали и всякаш не  достига нафта. Една бърза диагностига и 2 грешки (датчик колянов вал и сенсора за педала на газта), изтрих ги и от втория път запали. Веднага се изтрелях в сервиза докато не са затворили и хората стигнаха до заключението , че проблема е в помпата или на дълго: когато изгася колата някакъв клапан в помпата се затварял и оставал една доза нафта за следващото палене, но когато колата престои за повече време , понеже клапана не се затварял плътно и нафтата изтичала и от там докато подкачи на ново нафта, се появява трудното палене не знаят колко пари ще е ремонта казаха ,че ще звънят в някакъв сервиз в Пилзен където имат апаратура за такива помпи за цена на евентуалния ремонт и ще ми кажат днес. Предупредиха ме , че ремонта може да срува от 2000 до 30 000 крони (150-2100 лева) и ако ми кажат нещо над 13000 , вече съм намерил рециклирана за 12 500 и ще сменяме. За сега толкова , като има развитие ще пиша. Благодаря на отзовалите се и поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка 00550 обикновено е свързана с помпата. Трудното палене идва от задрало авансаторно бутало, което обикновено и причина за изгаряне на електрониката на помпата. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От задрало авансаторно бутало не пали студена. От клапан за дебит отказва топла  влиза в авариен режим(заради температурата)и гори електрониката.

 

Лошият вариант е когато се съчетаят въздух за да прегрее и изгори електрониката и блокирало ававсаторно бутало за да откаже да пали студена... 

Още в вачалото написах, че след смяната на маркучите и клапан филтър, следващото нещо е директно помпата на ремонт. Няма смисъл да се мъчите. Не сте първите,  които VP44 ще направи монтьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко да обновя темата.. ето го и развитието.. В топло време колата дълго въртеше на стартер докато запали , а в студените сутрини от първото палене . Посъветваха ме да изключа датчика за температурата , колата взе да пали всеки път ,но чаках да подгрява свещите 20 сек. Реших ,че е датчика и го смених , но уви , същата работа. Реших ,че проблема ще се решава в България , докато един ден както карах към работа угасна докато намалях преди един стоп. Тръгнах да въртя и започна да дрънчи нещо в двигатела. Махнах корите на ремъците и видях , че ролката по която се движи ремъка от гнп-то към десния вал , се държи на един болт и като въртя на стартер прави яйцевидни движения .. издърпахме я пред гаража и в последствие на два дни свалихме предницата ,за да имаме достъп до ремъците . Сложих нови болтове , без да обърна внимание , че новите са малко по дълги и чудото стана , взеха ,че се удариха в друг болт (който не бях видял понеже беше скрит зад ролката) и зъбното колело на вала се напука стабилно , но все още беше цяла и агренажния ремък не се беше разхлабил. С много зор успях да намеря платформа и да закарам колата до сервиза, но преди това си бях купил чисто ново зъбно колело. След няколко дни ми се обадиха ,че има усложнение и че не иска да запали... помпата не пускала никакво гориво .. намерих си помпа (пълен рециклаж) и има я занесох да я монтират и вече имах палеща кола , но сега проблема е друг .. колата е в авариен режим и на свободна скорост повече от 3000 об.  не иска да вдигне , а на скорост повече от 2100 об. Закачихме я с моя умрелия кабел и ми показва грешка : 01318 - Control Module for Injection Pump (J399): No Elaboration Available ... от сервиза ми казаха , че е от електронния блок на помпата или понеже не са я адаптирали ... и сега дойде времето да попитам възможно ли е да влиза в авариен режим защото не е адаптирана? Благодаря ви колеги за отделеното време! Приятен и безавариен ден..

20160621_193405.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително влиза в авариен режим защото не е адаптирана помпата.Трябва адаптация или да се гледа последната буква на номера на помпата да съвпада с твоята.другият вариант е да вземеш твоята електроника и ако имаш късмет да не е изгоряла да пробваш 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Рециклираната помпа е със същия номер (0470506016--106Е) като старата,за това не знам дали е нужна адаптация . Колкото до моята (старата) май проблема и е механичен И електронен, но нямам време за експерименти понеже след три дни ще пътувам към България. Изниква друг въпрос: Нужна ли е адаптация ако е със същия номер или не? И как така ще запали след като не е адаптирана? Благодаря отново за помоща!

Редактирано от nestle_2o1o
Грешки
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

В чешките сервизи ми казват че платката на помпата била изгоряла, за това била в авариен режим. Искам да ви попитам ще пали ли отряз всеки път при първото въртене на ключа ако електрониката е изпушила. Колата все още е в авариен режим и с малко премеждия, по живо по здраво се прибрах в България. Сега е момента да ви помоля ако има някой колега от Добрич, Варна и околноста,който работи с ваг-ком и знае как се адпатира горепосочената помпа ако има време да помогне със знания аз ще си платя щото на сервизи се нагледах ,всеки път когато посетя сервиз става и по-зле и по-зле. мерси колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предположенията колеги , и аз така си помислих... довечера ще пробвам да изтегля някой читав ваг-ком и ще се пробвам. Ако не стане се надявам поне сервиз да намеря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...