Jump to content

Изпушва при палене - нормално ли е?


audibluesky

Recommended Posts

Здравейте колеги,забелязах,че при палене виждам за момент черен пушек в страничното ляво огледало.Още не съм я закачал на диагностика колата.В движение и при форсиране няма,но почти винаги при палене за секунда изпушва черно.Дали горивото му идва в повече или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизеларка, каква друга да е (с изпушването). Audi A3 8P, 1.9 TDI 105hp. (BKC), 2004-та. :eusa_whistle:

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи колко е изпушването. Ако е малко при самото палене, което се вижда само ако съблюдаваш ауспуха седейки зад колата не е ненормално.... особено за кола на повечко км. 

Щом го виждаш в огледалото обаче никак не е малко и не е нормално. 

 

Как е с масълцето? Гори ли и колко?

Има ли катализатор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е Audi A3 8p 1.9/105 2004 година.

Свалих му катализатора преди седмица.

За маслото съм чул,че ако е в син цвят пушека е от него,а за черен повече гориво.

Значи изпушването е със самото развъртане на мотора(1 секунда)

Все едно има сажди в генерацията и ги изкарва през ауспуха.

Маслото го смених преди 2 седмици и ще погледна утре какво е нивото му.

Иначе преди да сваля катализатора не чувах въобще турбината и нямаше веднага поемането като се натисне газта.След свалянето му турбинката леееко се чува вече и си поема(реагира) веднага.Сложиха ми свалена генерация с изваден вече катализатор без да е резонаторно гърне,защото трябва да е извито някакво,а те нямат и така.Но съм доволен и само с избушен катализатор.Явно трябва да я закача на диагностика да видя дюзите какви стойности дават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Днес намерих време да прегледам файлът с горивните ти карти (този, който свалих от компютъра на двигателя ти). Проблемът с изпушването е ясен. Променени са ти само две горивни карти и това са точно тези, отговарящи за поддаваното гориво при палене. За мое учудване, не само бяха "напълнени" нулевите стойности при топлия старт, но и са променени на горе абсолютно всички стойности на поддаваното гориво при палете. За първи път виждам нещо подобно. Стойностите са завишени с от 5 до 10 mg/str. и по двете стартови карти. Скрийншотите на горивните карти (съпоставката на оригиналните и твоите) останаха в компа в работата, но ако ти е интересно, в понеделник ще ги кача. Явно, колата ти е имала проблем с паленето (най-вероятно заради стартера) и проблемът е "решен" по маперски (със скриване на проблемът, а не с отстраняването му). 

Та за мен, при стойностите на горивните ти карти при палете, изпушването е абсолютно нормално (и логично).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 21 часа, bsdnikolov написа:

Цитиране на предходно мнение!

Благодаря,че си прегледал,сравнил и открил причината.

С една дума колата не е "чипосвана" щом са променени само тези неща и те влияят само при стартиране на мотора,а не в движение?

По какъв начин може да се върнат стойностите към нормалните -> заводския файл или корекция на този?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@venomcorp, широко известен е фактът, че проблемите с топлия старт са причинени от "затегнал" стартер. Според мен, някой се е престарал при ремапването.

 

@audibluesky, правилно си разбрал, че нямаш "чип" за увеличаване на мощността. Най-лесно би било да отидеш да ти "налеят" оригинален файл. Така няма да се налага и преизчисляване на чексумата. Но бих ти препоръчал и да си свалиш стартера и да го занесеш за проверка. Рециклирането му струва около 60-тина лева, но ефекта е невероятен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам кабел MPPS за да изтегля файлът на engine компютъра и после с WinOLS го сравнявам с оригиналния файл за компютъра. Но трябва да познаваш картите, защото иначе файлът е просто една безкрайност от цифри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.07.2016 г. at 22:20, bsdnikolov написа:

Стойностите са завишени с от 5 до 10 mg/str. и по двете стартови карти. Скрийншотите на горивните карти (съпоставката на оригиналните и твоите) останаха в компа в работата, но ако ти е интересно, в понеделник ще ги кача.

Благодаря ти предварително.

Когато намериш време ги качи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам горивните карти на автоматика дали са същите като "мапнатите"(в смисъл дали не е прекодирана директно от ръчни на автоматични) или просто и е зададено автоматично с 10 мг да се променят нагоре стойностите,защото като гледам горе долу с толкова са променени.И защо всичките са пипани.....явно за по-сигурно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 04/07/2016 at 20:13, audibluesky написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Първата таблица е при кодировка "ръчни" скорости, а втора е при кодировка "автомат". Тоест, променени са ти и двата варианта с много, за "по-сигурно". Сравних таблиците ти и с тези на моята кола. Когато преналивах софтуера при мен, сложих файл за източна Европа (оргиналдъ от Ауди), за страни където горивото не отговаря на немските стандарти. Стойностите при мен са завишени с 1-2 mg/str, спрямо софтуер (за мойта кола 2.0 TDI - BKD) за западна Европа. А и при мен е променян и "ъгълът на запалване" спрямо значително по-ниско качественото гориво тук. Но, при теб някой много се е престарал и просто е вдигнал с много горивото при палене.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От цялата история излиза,че някой неграмотен италиянец понеже незнае къде точно да "пипне" е пипнал навсякъде да има доволно гориво.Значи ли това при празен ход(изключена от скорост или по инерция) на обороти(около 800) ще харчи малко повече от нормалното или само при палене за момент ще е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се знае дали е някой неграмотен или някой тарикат е скрил по-сериозен проблем. 

И не, няма да ти харчи повече гориво на празен ход. Тези две карти се ползват само и единствено когато колата е на стартер (тоест, когато палиш). После няма причина компютърът да се обръща към тях. Нямат нищо общо с поддаваното гориво на празен ход. А и ти сам си написал още в заглавието, че "изпушваш" само при палене. 

 

Гледам си споменал и "инерция". Нали знаеш, че тези коли харчат повече, когато спускаш нанадолнище по инерция, отколкото когато спускаш нанадолнище на скорост без "газ" ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подсети ме :)

Забелязал съм го този момент и е доста практичен.

Ами сега вече след като нещата се изясниха(благодарение на bsdnikolov ;) ) или трябва да чакам окончателното скапване на стартера или акумулатора и поправка/подмяната им след  което да се налее оргиналния файл с "0" или да не чакам,а да действам.

Кофти ми е малко,че е "барано" по софта и то не малко и ме човърка,но от друга страна да не се вкарам в някой финансов филм без край и положителен резултат накрая.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...