Jump to content

Съединител - ту буксува, ту не


krasi0264

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

 

Днес при изпреварване на 4-та предавка ми пробуксува съединителя. Бях изминал 300 км и ми оставаха около 5 до пристигане на дестинацията. Тествах я още веднъж и отново пробуксува.

 Зарязах я и се зарових из нета, за да видя какви разходи ме чакат за смяна на съединител. След като ми попремина яда (след около 3ч) излязох да я тествам. Ами....не буксуваше. Изтормозих я малко, съединителя загря и отново пробуксува на 4та и 5та предавка.

Малко след това спрях на място, дръпнах ръчната и с около 2500 оборота на 3та скорост изгаси двигателя.

Започнах отново да я тормозя. Изключих ESP-то и се опитах да превътя гуми при старт – не се получи. Ускоряваше без да буксува съединителя. Аз и не знам, дали въобще може да превърти на асфалт – до днес не съм опитвал никога. Колата е quattro.  Стъпих на сипица, тогава превъртя гумите и отново се изстреля без да приплъзва съединител на нито една предавка до 5та. На 6та не съм пробвал.

Та, въпросите са ми:

Четох за тук-там за саморегулиращ се съединител. Възможно ли е, след като е пробуксувал, да се е напаснал? Ако Да, това сигнал за смяна ли е и колко може да ме изкара още?

Може ли да не е съединител?

Има ли още някакъв начин за тестване?

След 2 седмици ми предстои да се прибирам в Германия. Мога ли така да тръгна на път или дори и да има още „живот” в този съединител да го сменя преди да тръгна?

Колата е AVF 1,9 quattro 2004 година на 200 000 км. Това нормален живот на съединител ли е? С изключение на пътуванията до България, пътувам кажи-речи повече градско.

Моля Ви за мнения, че с това ту ще приплъзва, ту няма да приплъзва, съм се забъркал и не знам какво да правя.

 

ПС: Нищо не открих във форума за аналогичен случай. Ако все пак съм пропуснал, се извинявам и моля за линк.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че преплъзва? Кога го прави, при отпускане на съединителя и даване на газ, или при пуснат съединител и само газ даване!? Ако е първото, има вроятност някоя помпа /горна или долна/ да смуче от някъде въздух и от там да се получава това "Преплъзване" както му казваш. Съединителя го тествам при мен, примерно на 100км/ч съм на 3000обр. а на 140км/ч съм на 4000обр. при теб не знам как е, но по оборотомера ще го усетиш. Не трябва да качва оборотите при стъпкане на газта а скоростта да не се увеличава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изцяло пуснат съединител (и махнат крак от съединителя). На 4та предавка ускорява до около 2300 оборота и се фурсира след това, все едно съм на свободна. Тествам го при изкачване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен приплъзваше на високите предавки. Първо като при теб от време на време, после по-често и се оказа съединител точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, от приплъзването от време на време до по-честото припълзване има ли резев от километри за пътуване? Опитвам се да преценя, дали трябва да го сменя веднага или ще успее да ме прибере до Германия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приплъзва ти на високите предавки-над 3-4,като надуе турбото,особено ако е с чип.Аз карах 1.8Т с "понякога" боксуващ съединител 1 година и накрая го смених,като сложих комплект на 240 мм.Стария беше на около 40 000 км и не беше износен,но турбото ми надува до 1,3-1,4 бара. Комплектите съединител за 1.9TDI и 1.8Т са еднакви.Смея да твърдя това,защото на такива двигатели /на Аудита от 1995-97 г/ сложихме еднакви съединители на 240 мм с твърд маховик и демпферен феродов диск.Не ми се вярва захвата на маховика към коляновия вал между В5 и В6 да е различен. Според мен не е износен много феродовия диск,а просто не издържа на нютонметрите.

Преди 10 часа, IceHeart написа:

 Ако е първото, има вроятност някоя помпа /горна или долна/ да смуче от някъде въздух и от там да се получава това "Преплъзване" както му казваш. 

Помпата няма нищо общо с приплъзването,тук работа върши притискателния диск.Помпата,позволява САМО да се отделя феродовия диск от притискателния. По принцип няма как хидравлична помпа да смуче въздух,ако в системата има спирачна течност.Само, ако има течове,може да засмуква при отпускане на педала на съединителя.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах така около 1000-2000 км преди смяната, но все с мисъл за това и предимно градско. Смених, като взе да зачестява.

Редактирано от bomini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах така към 10 000 км. Боксуваше понякога и имах едно наум,като изпреварвах на 4-5 предовка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше така, два пъти приплъзна и викам ще се сменя. Още същата вечер почна да буксува и на втора, ама двете турбини като духнат и му става тегаво. Аз не бих тръгнал на толкова дълъг път с този съединител. Може да те изостави някъде. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сравнявай твоите Нютон метри с неговите. S4 с какъв размер съединител е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...