Jump to content

Инсталация на задни тонколони А3/8p


tanybg

Recommended Posts

Здравейте колеги,

купих си за пореден път А3 фейса и с ужас установих, че колата е без задните колони и буфера. Ужас!!! Не ме питайте къде съм гледал, като съм го купувал, но дето се казва: Каквито очи гледали, такива сълзи капали. :) Реших, че ще слагам. Колони и буфер лесно се намира, но проблемът е, че постното возило няма инсталацията. Може ли да някой да ми помогне със схема и с насоки кое къде да свържа?  Даже съм готов да си платя на някой от колегите ако е наясно и знае как да си свърже към компа на колата. 

Ако вече има подобна тема моля да ме извините не успях да открия. Трябва ми схема, токове ако може и снимки кое къде да отиде. Мерси.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека авторът уточни преди да даваме съвети, щото има "мънички" разлики между Chorus-изпълненията и купетата :)

А3 8L - 1997-2000

A3 8L Facelift - 2000-2003

A3 8P - 2003-2008

A3 8P Facelift - 2008-2013

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8P колеги 2008-2012 модел. 

:)

Moonland знам че можеш да го направиш въпросът ми е занимава ли ти се, или ще ме оставиш да потъна в кабели и жици :) ?

Редактирано от tanybg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление съм в състояние да ти помогна само "виртуално", но не физически. Много неприятна е липсата на инсталацията, за съжаление при Chorus при A3 8P FL е именно така. Късно е да се каже, че поне за мен би бил абсолютен no-go за покупката..., сам си го отчел :)

 

Реално трябва да се разчасти половината интериор за прокарване на кабели първо за събууфера, от него до задните врати за говорителите. Изборът на кабели също не е съвсем без значение за да избегнеш проблеми.

 

Схемите лесно ще ги извадим, но като начало това, което се сеща, че ще трябва да разглобиш по интериора отпред назад:

  • (Кората под волана)
  • Жабката
  • Касетофона
  • Малките странични кори долу в краката отпред
  • Праговете и от двете страни 
  • Б-гредите - поне долната част на корите
  • Задните кори над калниците (ако колата е 3-вратка съответно страничните кори до задната седалка)
  • За спортбек разбира се корите на 2-те задни врати
  • Задната седалка
  • Облегалките на задната седалка
  • Дъното на багажника
  • Двете странични кори на багажника
  • Напречната греда около куката за багажника

Като се видят схемите ще стане ясно, но събууферът е вързан и към Gateway-а (CAN-BUS) по някакъв начин за диагностика (в събууфера се намира усилвателя). Може би ще ти трябва и нов бушон, при мен е 15A за радиото/навито. Не виждам отделно захранване на събууфера от таблото. 

 

Предполагам си и наясно, че трябва да смениш и касетофона с Concert или Symphony. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се направи както трябва, сумата на необходимите букси, пинове и т.н. е сериозна. 

преди 8 минути, Moonland написа:

Може би ще ти трябва и нов бушон,

Да, ще трябва да се постави нов бушон в бушонното табло. Но това е най-лесната част.

Най-голямата играчка е прокарването на инсталацията в задните врати. 

 

С две думи, колосален труд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Относително ограничена финансова инвестиция в основните аудио компоненти втора ръка (няколко стотин лева, в зависимост и от необходимостта от нов касетофон), но огромен, огромен труд и разчастване. Аз за себе си не знам дали бих се захванал ако бях в такова положение. Вероятно да, предвид не по- приятната алтернатива да остане така, но ще трябва да изпия доста алкохол за да свикна с мисълта какво ме чака. За това подобен пропуск би бил no-go за полупката, а и се питам - ако няма тази "екстра", то какво въобще има... :-/

Съчувствам на колегата... В неприятна ситуация е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте бе голям труд мани :) Пуст всегда будет солнце.... 

Сега кабелната инсталация си я имам резна ми я един в една морга , с колоните буфера и пищялките. Буфера излиза на централната бушниера под капака на пин 17. Има още 2, от които в CAN и единия не го знам. Другите 6 са за колони.

Дайте там една схема ако имате и ще се оправям. Иначе, вярно разглобяване е няма как. 

Аз ще си го разглобя за един час няма да ми е първото. Просто не знам къде баш да ги вържа кабелите :)

 

А сега че съм спал, спал съм като съм го взел.. де да знам че chorusa e с 2 колони. Вече знам де... :D

Иначе като екстри е доволно. Ама човекът прост, дето го е поръчал се обзалагам, че е спестил от музиката за сметка на мулти волана и темпомата.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както ти написах, тегавото е към вратите. Там е на букси в маншоните на вратите (ти си ги виждал). Има да втъкваш в кабелния сноп и да редиш във фабричната букса ...

Схемата на инсталацията я имам, но съм заринат от работа след отпуската и не се знае кога ще имам време да я постна.

Работата далеч, далеч не е за 1 час (ако се прави както трябва, пък и даже през просото също).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобяването е час. Работата ще я видим колко време е. Ако имаш схемата ще съм благодарен да ми я пратиш скоро да мога да го окабеля. Ще се оправя някак си, като съм дръпнал късата клечка, ще си поработя. Много ми е интересно къде се включват пищалките от вратите?! Другите неща, полека лека ми се изясняват ;) .

Не мисля да правя инстралацията набързо. Все пак са кабели не е  кой знае колко сложен феномен.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пищялката е вързана към кабелите за основната колона във вратата. Филтриращия кондензатор е на самата пищялка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, tanybg написа:

Буфера излиза на централната бушниера под капака на пин 17.

Грешка. 18-ти бушон е за буфера.

 

Ето и електрическата му схема. Ако бе споменал дали е 3 или 5 врати, щях да ти махна от схемата единия вариант.

 Сега ще трябва да гледаш по звездичките ;).

 

Screen_Shot1095.png

 

Screen_Shot1102.png

 

Screen_Shot1103.png

 

 

Screen_Shot1108.png

Screen_Shot1109.png

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля.

 

Е по-големия хуй е с 5 врати. Заради буксите в маншонът на вратите. Там с пинове ли го направихте или с дрелката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...
  • 4 years later...

Здравейте, колеги, темата е старичка, но реших да я повдигна (надявам се не е против правилата на форума), но ще се вкарвам и аз в същия филм. Взехме на сина А3 8P 2007 4/5 врати, но е с базовото аудио (просто техническата изправност беше на първо място при търсенето), двоен дин Chorus и Blaupunkt колони и пищялки само в предните врати. Има желание да слагаме буфер и колони и в задните врати, въпреки голямата игра в която ще се вкараме, ще действаме. Подсигурихме буфера и говорителите, разбрах че и плеяра трябва да се смени с Concert или Symphony и стигаме до най-важното ел. инсталацията. Доста теми по форуми съм изчел и продължавам да чета и търся подробности. Поне на този етап имам няколко въпросчета:

1 - при замяна на Chorus с Concert или Symphony, дали правилно съм разбрал, че всичко е „plug & play“? Четох, че ако плеяра преди това е бил в кола със система Bose, трябва да се правят наново настройките, затова най-добре да се вземе от кола със стандартното аудио Blaupunkt.

2 – Относно инсталацията, прочетох в друга тема мнение на колегата bsdnikolov, че е най-лесно ако инсталацията е свалена. Та въпроса ми е до колко е възможно да се свали цялостно инсталацията? По моргите надали някой ще се навие на такава услуга, поне така си мисля… Не съм наясно как е точно покрай тези маншони на задните врати, не съм го виждал и не мога да си го представя, но все ще намеря подробни снимки, там ще е играчка.

Снимките на електрическата схема вече не се виждат тук в темата, ако може да помоля колегата bsdnikolov, когато е удобно и има време да ги качи отново, Благодаря.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...