Jump to content

теч на антифриз


todor83

Recommended Posts

Здравей колега Net Master. Обясни какъв е проблема, че темата е стара и по-горе са разисквани различни проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Намерил съм датчик за по-ниска температура, ама не можеш да го сложиш, друг е. Можеш ли да му напишеш номера по Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах няколко души да ми търсят, без успех....... Ето това е номера мисля: 8D0 959 481 B

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той е със същите температури, каква ще е разликата, колега? :nixweiss:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам....ама идеята не е ли и все пак да включва.....щото моя не включва :nixweiss:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...
На 29 Ноември 2016 г. at 13:12, koko60 написа:

Колегата genttogsg без да иска е познал, датчика ти за таблото греши с около 10гр.  В движение в жегите таблото ти трябва да показва около 92-93-94гр, не по-малко. Ако това  движение е градско и навън е горещо, когато ти включат перките, таблото трябва да показва малко повече. Тези показания са характерни за оригинални датчици и за таблото, и за радиатора. Датчика за температурата на таблото е с термистор и той от остаряване си променя стойността и показва по-малка температура.

Аз не мисля че колата е прегряла като си  карал с отворена капачка.


 

След пълна смяна на антифриза температурата на таблото се нормализира. Преди имаше моменти в студено време да показва примерно 60-70 градуса, при нормално топъл двигател. Сега при същите условия след смяната показва коректно. Вероятно е имало я някое замърсяване около датчика, я някое мехурче. Та излиза, че дъртият германски термистор не е мръднал през десетилетията работа.

Сега се сетих, че преди години пипах около врътката за управление на клапите на парното и бях счупил пластмасовия накрайник на едното жило. Закачих го с огъване на края и това е причината клапата да не отваря напълно достъпа на горещия въздух. Но дори под -12 градуса в колата е приемливо топло. Е, не е горещо, както се полага и както беше, когато я взех моята колица, но може да изтърпи до по-добро време, за да оправя жилото.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...
На 25 Януари 2018 г. at 21:51, aldygreen написа:

След пълна смяна на антифриза температурата на таблото се нормализира. Преди имаше моменти в студено време да показва примерно 60-70 градуса, при нормално топъл двигател. Сега при същите условия след смяната показва коректно. Вероятно е имало я някое замърсяване около датчика, я някое мехурче. Та излиза, че дъртият германски термистор не е мръднал през десетилетията работа.

Дъртият немски термистор вчера ми поизправи косите. Без видима причина уредът за отчитане на температурата на охлаждащата течност взе да показва температура 110-120 градуса. Спрях да виде какво става. Моторът си работеше нормално, вентилаторът не се беше включил, водната помпа и термостата явно бяха изправни. След няколко часа, когато тръгнах да се връщам у дома, уредът за по-малко от минута, на студен мотор, показа 110 градуса, което е абсурдно.

Най-вероятната причина е дефектирал датчик за температурата.

Днес направих една проста постановка за проверка - резистор 200 ом на мястото на датчика и свързан омметър към откачения датчик. При работещ двигател таблото показва 90 градуса. Датчикът в началото даде 800 ом, след десетина секунди стана на 4 ом и после веригата прекъсна.

Еднозначно датчикът е за смяна. Бедата е, че е с две пера за свързване и лесно може да се обърка с датчик, който само включва и изключва. А точният каталожен номер все още не знам.



 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

025 906 041 A

Оригинален се намира за 40лв. ,има и за по 10лв. Прегледай изправителя в таблото.Извади го,почисти и пръсни с контактен спрей,ако имаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверката, която съм описал по-горе, категорично сочи датчика. Таблото си е в ред. Единствено ме смущава малко, че моят датчик е с два плоски контакта за автомобилни клеми 6.3мм, както са термошалтерите, но е с термистор. Такива датчици никъде не видях да се предлагат. За наличните ще трябва малко да преработя кабела, за да стане като хората.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто трябва да дадеш ВИН- а на някой колега, който се занимава с части, и ще ти предложи варианти. Какви клеми ще преработваш, незнам.

Или някой преди теб е творил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих магазин, който предлага такъв датчик, поне външно прилича на моя и няма дълга долна част. Цената е 18 лв. Най-добре е да сваля стария датчик за оглед, за да не стане някоя грешка. При моята антика датчик на позиция 1 няма. На позиция 2 се намира въпросният датчик, който външно прилича на този на снимката, но е с термистор. Нормално на това място е навит термошалтер. Много е вероятно съпротивлението на термистора да се отличава значително от това на оригинала, но това не е голяма беда. Както по-горе посочик, при слагане на 200 ом резистор уредът показва 90 градуса, докато повечето датчици при 90 градуса са 34 ом.

Из Нетя намерих подобен датчик на TOPRAN, но контактите са на куплунг.

С две думи, проблемът е почти решен, до дни ще го финализирам.
 

Geber.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TOPRAN 107350 смятах, че ще свърши работа. Но при замерване с омметър се оказа, че термисторът е свързан между едното перо и маса и даде около 800 ом, а другото перо вероятно е за индикация на прегряване. Датчикът, който е на колата, е с термистор свързан между двете пера.

Оказва се, че датчиците са поне 6-7 различни вида и хич не ми е ясно защо ги дават, че отговарят на оригиналния каталожен номер. Има една разновидност на датчик, която вероятно отговаря на оригинала, но тя е с дълга долна цилиндрична част и е предназначена за монтиране на позиция 1, според първата снимка. Смятам, че не е добра идея дългият датчик да се сложи на позиция 2, където частично ще възпрепятства движението на антифриза и може да се получи кавитация.



 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, номера на твоя (монтирания) датчик какъв е? На една от стените на 6-тограма трябва да има набит оригиналния номер. Напиши го да го потърсим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

@auubau Благодаря за подсещането.

Взех едно фенерче и слязох при колата. На тъмно всичко се вижда много по-добре. И установих, според надписите на датчиците, че дойчовецът е слагал датчици където му падне. Според първата снимка, на позиция 2 на моя автомобил се намира термошалтер за карбуратора, 55-65 градуса температурен диапазон. На позиция 3 се намира датчикът за температурата на таблото. На него се чете 120 градуса. Другите надписи не можах да разчета, но май не е и нужно. Нещата си идват на правилното място. Това добре, но не мога да разбера, защо при свързване към клемите за термошалтера на резистор 200 ом, таблото реагира правилно и показва 90 градуса. При късо на клемите отива към 120 градуса, при прекъсната верига е на минимум. Утре ще проверя "правилния" датчик за температурата и ще стане ясно как е хавата около него.

Вероятно ще има смяна и на двата датчика.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв антифриз трябва да се налива на нашите автомобили G11 син или зелен трябва да бъде и 6,5л ли събира системата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С чугунена глава е какъвто и да му сипеш стига е нов и да е чиста системата, а не да е ръждясала ще е добре, принципно ги дават да карат със син, но и с розов G12 не е никакъв проблем, проблема е в разликата  в парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, aldygreen написа:

Вероятно ще има смяна и на двата датчика.
 

И двата датчика са за смяна. Не е спешно.

1. Датчик за температурата на охладителната течност 0-120 градуса, с контакт за индикация на прегряване. 

Оригинален каталожен номер:  049919501B 

2. Термошалтер за подгряването във всмукателната тръба под карбуратора, 65/55 градуса

Оригинален каталожен номер:  035919369C 

 

 

 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...