Jump to content

Скъсан въздуховод - богата смес + повече мощност - WTF?


Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

Скоро ми се случи нещо странно и необяснимо за мен.

 

Скъса ми се въздуховода ( гумената тръбата между дебитомера и турбото ) точно на скобата на турбото и
колата започна да върви зверски ( да се разбира поне + 10 hp :)))) 

 

Карах я така 2 седмици докато пристигне новя въздуховод (не успя да глътне нито един врабец). Респонаса беше много по-добър от преди и изобщо не исках да си я сменям
:(

 

От една страна ясно, че му идва по-лесно въздух и затова респонса и вървежа се подобриха. 

 

От друга страна не мога да си обясня защо след като дебитомера отчита по-малко въздух а реално във всмукателния колектор влиза повече сместа е богата. Засекох
я 80 км извънградско и Long Trim беше -10 (отчита богата смес). В момента с новия въздуховод и преди да се скъса стария Long Trim = 0.

 

Странна работа...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://prntscr.com/chy9o5

 

Tова е на 3 скорост при здрав въздуховод.

Редактирано от Iborisov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами добре изглежда лог-а. Какъв е кода на мотора? Виждам, че е с чип.

И при мен се беше скъсал същият маркуч(въздуховод) на същото място.

При мен обаче лога си изглеждаше добре, само че дебитомера вкарваше много малко въздух 135-140, при нормално(при мен) 175-177гр.

Странното при мен беше, че и тримовете си бяха наред. За това доста зор видях до като разбера какво всъщност става...Обяснявам си го така(това с тримовете при мен): Когато колата не се товари, карам с равна газ, дупката във въздуховода е почти затворена и количеството неизмерен въздух е много малко или почти 0 и съответно корекцията на ламбдата е нормална. Когато дам пълна газ дебита въздух става голям, дупката се отваря и количеството неизмерен въздух расте...съответно дебитомера отчита малко...в тоя случай, обаче ламбдата не играе и корекции не се записват...

 

При теб защо корекцията е минус нямам идея...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кода на мотора е AVJ. И да колата е мапвана и е с К04-15 турбо без катализатор.

 

При теб нямаше ли промяна на респонс / ускорение / звука при разтоварване от BOV клапана ? 

 

Или моята "цепка" е била доооста по-голяма от твоята ? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промяната беше отрицателна - колата осезаемо не вървеше, особено, ако дам рязко цялата газ. При плавно ускорение почти не се усещаше разлика...

 

  П.П. Много малко въздух вкарва тая К04-ка.  Аз съм с К03-073 на същото налягане като твоето - 1,1 бара и вкарва над 175гр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, GLS написа:

Промяната беше отрицателна - колата осезаемо не вървеше, особено, ако дам рязко цялата газ. При плавно ускорение почти не се усещаше разлика...

 

  П.П. Много малко въздух вкарва тая К04-ка.  Аз съм с К03-073 на същото налягане като твоето - 1,1 бара и вкарва над 175гр.

 

Хм, при мен точно обратното - при рязко газ "вървеше та се кинеше..." :razz:

 

Да наистина по-малко въздух вкарва моята. Според теб на какво се дължи това? Възможно ли е да е грешно мапване?

 

Графика: http://prnt.sc/5tl1fo

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност сега видях на лог-а ти, че си спрял да даваш газ на 5400об. За това е малко въздуха.

Моята вкарва 175 на 6900об.

Мощноста, която си изкарал я достига при доста по-високи обороти от 5400.

Според мен всичко ти е наред с лога и въздуха...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде е мапвана колата ?

Пробвай да изчистиш дебитомера със спрей,направи пак лог но поне до 6000-6500 об/мин.Гледам че буства до 1.1-1.2 бара още на 2700об/мин и после държи 0.9 бара.

Все ми се струва че трябва да си над 160-170 грама/с над 5000 оборота.Това не е супер огромно турбо което да има high end power.Проблема ми се струва че е в дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ти се е скъсал маркуча, все едно си карал с изключен дебитомер. Вероятно чипа ти има зададени някакви стойности и не ти е нужен-тъпо изказване и от моя страна, но аз вече 1 години нямам обяснение затава. Аз лично карам с изключен дебитомер, защото колата се движи по добре на газ. Пробвал съм с дебитомер от други коли и не съм доволен. Мотора е AJL и с чип

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз имах подобен случай, обаче преди да отида на ремап. Сменяхме дебиЛомери с един колега и сме забравили да свържем маркуча, който идва от турбото и влиза на дебитомера. Малеее, първоначално не ми направи впечатление, но на Цариградско по едно време дадох газ да изпреваря и тва като почна да дърпа яко викам си какво стана, гледам буустметъра тва отишло малко над 1бар. Вървеше яко, но после докато си стигна вкъщи с умерено каране записа грешка за бедна смес.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...