Jump to content

Масло за 2.5 TDI AEL


Maverick_13

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Преди два месеца се сдобих с мечтания от мен автомобил и всичко си му беше сменено. Дойде време за смяната на маслото и аз проверих по каталог, че му дават 5w30 или 5w40 пълна синтетика, но......на бележката по капака пишеше на какви километри е сменено маслото и на какви трябва да се смени, но не и какво е маслото точно. Реших да се обадя на стария собственик за всеки случай и той ми каза, че го е сменял до сега с 10w40 полусинтетика....такова му казали да сменя и той такова слагал до сега. При него колата е имала 2-3 смени на маслото, та предполагам, щом така са му казали, не е карано еднократно само с 10w40. Та....какви са ми опциите сега? Да го сменя ли с 5w40 и да рискувам да се разчука нещо, или да си му сложа пак 10w40?

 

Благодаря на отзовалите се предварително. :bia:

 

п.с. Мотора работи много добре в момента и няма никакви излишни шумове като: чукания, тракания, цъкания и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 литра 5/40 и шофирай....

Какво може да стане няма как да ти каже никой.

И аз в началото карах с 10/40....сега съм с 5/40 и нямам никакви драми. Работи си както винаги е работила и за 10к км не харчи масло.

Редактирано от Blagoy Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притеснявам се да не би да се разчука нещо и да ме дразни....много не обичам да трака нещо не както трябва. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако бях разровил малко повече, сигурно нямаше и да пускам нова тема. Попаднах на 2 коментара, с който окончателно реших да е 5w40, но и малко ме притесниха:

On 13.06.2012 г. at 9:23 PM, radi_nrj said:

Лятото с 10W-40 и е екстра, но за нашите зими е крайно неподходящо. На самия мотор не вреди, но турбото вижда доста зор докато се загрее маслото. Да не забравяме, че то е с втулкови лагери и единственото, им помага да не се самоизядат е масления филм.

 

До тук добре, това обаче ме замисли:

On 15.06.2013 г. at 10:40 AM, radi_nrj said:

Моя кораб предишните стопани са го карали с Castrol Magnatec 10W-40 и в резултат на това турбото ми има доста приличен радиален луфт и редовно пълни кулера с масло :D

 

On 27.06.2013 г. at 10:56 AM, radi_nrj said:

Такааа... Моето турбо вече е ремонтирано и при разглобяването бяха установени следните щети. Силно износени втулки особено тази от към топлата част, изкривен вал в областта на топлата част и счупени няколко перки на турбинното колело. 

 

Това са все последици от лошо мазане и вие ако искате си карайте с 10W-40 аз обаче мисля да си ползвам само пълна ситетика от тук на сетне.

 

Та...като сменя сега маслото, какви би били симптомите, ако има такива, за разлуфтено турбо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, тъкмо щях да ти пиша на лично. Видях, че и ти си имал същия проблем от 10w40 на 5w40. След като си сложи правилното масло, освен турбото появиха ли се и други неща, в следствие на карането с 10w40? Някъде пак из форума четох, че даже на мотора уж трябвало да му олекне след такава смяна с правилното масло, ама знам ли... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах 40-50к с 10в40 и после минах на 4в40. Разлика не видях.

 

Теоретично разликата е като е студено - 5в40 е по-рядко на студено и по-бързо се качва по мотора и турбото и по-малко работи без масло след първо палене.

Отделно уж е по-добра синтетиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата пали по-лесно с пълната синтетика и горе долу с това се изчерпва разликата. Самия живот на пълната синтетика е по-дълъг и си запазва свойствата за повече километри.
Както се вижда на това видео на 5:33 на края на експлоатационния си цикъл минералното е тотално загубило течливост.

 

Полусинтетиката ще е някъде по средата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно видео, обаче ме замисли. Купил съм и маслото и филтрите, маслото е Равенол 5w40 и тези дни ще сменя всичко, като имам време. Почетох сега за промивка при смяна на маслото с промивно масло или с масло М10 за 10-15 мин. и после вече да си сложа пълната синтетика. Срещнах доста противоречиви мнения отностно промиването на АЕЛ мотора. Ради, ти след преминаването от 10w40 на 5w40 направи ли някаква промивка? 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се задълбочаваш, наливай 5W40 като си го купил вече и карай. С турбото каквото да има да става ще стане така или иначе караш 20 годишна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 годишна ама си я гледам като нова :D От малък мечтая за А6 C4. :D Хубавото е, че и да се наложи смяна на турбото, то е евтино. Ама това е краен вариант при тия коли. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , виждам че си от Варна . Обади се някой път да пием кафенце , ще ти обесня от а до я за тази кола каквото те интересува :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление се преместих вече в София, колега. Иначе след смяната от 10w40 с 5w40 на мотора му олекна доста според мен. Студения старт му е значително по-бърз и работи по-леко. Тези дни ще видя за някакви поражения по турбото, че все не ми остава време. Определено разликата между двете масла е положителна в полза за 5w40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...