Jump to content

Проблем сDSG


tiopepe

Recommended Posts

Здравейте.

Имам проблем със скоростната кутия на А3 2010г. s tronic.При превключване от P на D или на задна  колата не потегля,прави леки опити да тръгне но нищо. На диагностиката изписва че е помпа на скоростната кутия.Доколкото разбрах за тази кутия се продават само съединители и мехатроник.Ще съм благодарен на всеки който знае нещо повече,понеже аз нищо не разбирам от скоростни кутии.

п.с.На P двегателят може да се форсира и вдига обороти но когато превключа наD или R не може повече от 1800 об.

Редактирано от tiopepe
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

често срещан "проблем" при тези кутии след повечко навъртян проблег.

Най-вероятно си за смяна на съединители, но трябва да я погледне човек който разбира.

Някой който е ходил скоро при Мишо да каже дали работи в България все още.

Като гледам и на сайта контактите са сменени.

 

PS. Колата ти е 8p не 8v и ако беше в правилния раздел щеше да имаш доста повече отговори до момента ;).

Аз лично супер случайно видях темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преместена е темата. Интересно на какви километри е колата (доказани) и кой модел кутия е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези години (около 2010-та) се поставят 7 степенните DSG. Та са с много лоша слава. По чуждите форуми я водят доста проблемна, главно заради сухите съединители.

 

http://dsg7.com/

 

https://auto.mail.ru/article/52138-dsg_istoriya_bolezni_rassledovanie_avto_mail_ru/

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DSG7 има със сухи съединители DQ200 , за която коментарите предимно са, че е ужасно кекава. Има и DQ500 с мокри съединители. 

Мисля, че DQ200 се слага само на бензиновите мотори, а DQ500 на дизелите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат, DQ500 при А3 се е слагала само на RS3 (но не мога да го твърдя категорично). 

 

Но нека първо колегата уточни параметрите на колата (двигател, скоростна кутия и т.н.).

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 7 степенно Stronic и никак не е суха, събира 7 литра по документи, а реално 6 и малко ;).

В A3 обаче не знам каква се слага точно.

Въобще има ли "сух" Stronic?

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, да. DQ200 е със "сухи" съединители и събира 1,7 литра масло. Но тя е до 250 нютон-метра. Ти си с DQ500. Тя е с "мокри" съединители и 600 нютон-метра. Та като заговорихме за кутиите, третия вид е тази с която съм аз - DQ250, 6-степенна, с "мокри съединители", 350 нютон-метра.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е моя, 400 Nm. 350 ми е останала в главата заради ремапа, който още се чудя дали да налея. То мои сметки съм го докарал ~ на 350 Nm от 320 и се чудя още дали да тормозя кутията с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не случайно питах по-горе "Въобще има ли "сух" Stronic"

Въпреки сходния принцип на работа има разлики между DSG и Stronic.

Една от разликите е точно това, че поради конструкцията всички Stronic са "мокри" по терминологията на тази тема.

При вас и 2-те се водят DSG-та (което не пречи и те да са "мокри"), а не Stronic.

 

"Like the original six-speed DSG, it features a concentric dual wet multi-plate clutch. However, this particular variant uses notably more plates — the larger outer clutch (for the odd-numbered gears) uses 10 plates, whereas the smaller inner clutch (driving even-numbered gears and reverse) uses 12 plates. Another notable change over the original transverse DSGs is the lubrication system - Audi now utilise two totally separate oil circuits. One oil circuit, consisting of 7.5 litres (1.65 imp gal; 1.98 US gal), lubricates the hydraulic clutches and mechatronics with fully synthetic specialist automatic transmission fluid (ATF), whilst the other oil circuit lubricates the gear trains and front and centre differentials with 4.3 litres (0.95 imp gal; 1.14 US gal) of conventional hypoid gear oil. This dual circuit lubrication is aimed at increasing overall reliability, due to eliminating cross-contamination of debris and wear particles. It has a torque handling limit of up to 600 N·m (440 lb·ft). and engine power outputs of up to 330 kW (450 PS; 440 bhp)."

 

Друг е въпроса дали автора на темата е с Stronic както твърди или с DSG.

Не съм се интересувал дали при 8p въобще е слаган Stronic.

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филипе, в грешка си. S-tronic е наименованието под което слагат DSG в Audi. Това включва и "сухите" и "мокрите" съединители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само в името разликата.

Твоята кола е Audi пък не е с Stronic, а с DSG нали :).

Бях се ровил преди време по тази тема и дори мисля, че и тук във форума имаше тема (стара от която не ставаше ясно нищо :P).

 

The "S Tronic" Audi transmission is much more robust than the VW 7 speed DSG. It does not suffer the heat and debris issues the regular DSGs can suffer, because the oil in the Audi 7 speed is not shared between the control systems and the gears; they each have their own separate oil paths, oil reservoir, and type of fluid. 

 

Реално са една и съща технология създадена от VW и леко доработена от Audi в последствие под друго име.

Може и да бъркам разбира се :).

На мен също ще ми е интересно някой по-запознат да разясни казуса.

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox:

Цитат

After originally using the DSG moniker, Audi subsequently renamed their direct-shift gearbox to S tronic.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това обяснява защо ти си с DSG в Audi, аз това намекнах по-горе реално ;).

От начало са ползвали същото име, което след подобрения сменят дали от маркетингови подбуди или други не знам.

Но това не оборва твърдението, че 2-те кутии имат разлики.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако опрат нещата до Nm, то има за сравнително малко пари ъпгрейд китове 

 

http://www.sspperformance.com/vw-audi-02e-dsg/02e-dsg-performance-clutches-direct-shift-gearbox/sidewinder-stage-1-dsg-02e-500-ft-lbs.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, bsdnikolov написа:

До колкото съм запознат, DQ500 при А3 се е слагала само на RS3 (но не мога да го твърдя категорично). 

 

Но нека първо колегата уточни параметрите на колата (двигател, скоростна кутия и т.н.).

 

Преди 7 часа, netizen написа:

Преместена е темата. Интересно на какви километри е колата (доказани) и кой модел кутия е. 

151 000 доказани,1.8TFSI.Мишо вече не работи в БГ.Аз разговарях с него но по телефона няма как да помогне.

Това което ни навежда на мисълта че е мехатроник е че вилката която трябва да натисне съединителя не помръдва.Това което знаем е че колата се е движела и в един момент кутията е отказала .

За кутията,трябва да със сухия съединител,защото ми казаха че побира 1,7 л. масло.

Редактирано от tiopepe
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи е с DQ200. Провери в Порше, мисля, че имаше акция за ремонт/подмяна на тези кутии до 5г. възраст и/или 150хил.км изминати. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко е подминал времето за акция (6 години/1510000 км.).

 

Цитат

For this new recall VW is saying that the DQ200 dsg has a fault from factory. The synthetic oil used in the DQ200 dsg seperates into its sulphur constituents and deposit within the gearbox. These particles are conductive and create shorts in the gearbox leading to a blown fuse which causes the clutches to malfunction. This oil is what the car originally came with and this issue happens with no input from the user in terms of maintenance.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос към автора.Преди колко време и с какво смени маслото на кутията. Знам че на тази кутия не дават сирвизен интервал за смяна, но явно автора го е сменил, щом знае колко литра побира. VW са отзовали стотици хиляди коли заради маслото. Някаква електро-проводима съставка в него причинява изгаряне на 30 амперов бушон в кутията. Не можах да дочета хубаво, но май минават на минерално масло за тези кутии (в това не съм сигурен и е непроверено). Но със сигурност маслото не е като на другите DSG кутии с "мокри" съединители. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето сервизи ще могат да ти свалят мехатроника, а ти след това да го пратиш на Мишо в Хърватска. Не вярвам да ти откаже, доколкото знам работи така с много хора. Мехатроника за моята кола струва 2800лв, Мишо ми го направи за 1100. Винаги си струва да опиташ да си спестиш 1-2хил. лева според мен.

 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.11.2016 г. at 22:42, tiopepe написа:

На диагностиката изписва че е помпа на скоростната кутия

Като за начало, провери бушонът на хидравличната помпа на кутията. Той е в бушонното табло в двигателния отсег. Мисля че беше F5 (15 Ампера). Ако е заминал го смени и веднага изгори новия, за нов мехатроник си според всичко което изчетох.

Два са бушоните за DSG-то. F2 (30 Ампера) и F5. Провери и двата, въпреки че щом имаш връзка с кутията през диагностичен кабел, значи този бушон е здрав.

 

180891683.gif

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...