Jump to content

Вибрация в купето


valios4

Recommended Posts

Здравейте колеги, пиша тази тема с надежда да се намери решение на проблема защото вече се изчерпах като идеи от къде може да бъде този проблем: Имам неприятна вибрация в цялото купе когато колата е на D или R и я държа на спирачка на място. Колата е А6 4Ф 3.0 ТДИ авант 08 година, след ремонт на скоростите е (Коко от Малинова долина ги ремонтира, като смени хидро съединителя, фрикционите, втулките) при което вибрацията си остана същата, тампоните на двигателя също смених с чисто нови и пак нямаше ефект, тампоните на скоростите също са чисто нови но пак нямах късмет и вибрацията си остана. Смених и магарето с четирите тампона не със ново, но е от кола която до последно не е имала никакви проблеми и пак ударих на камък като след всяко сменено нещо вибрацията си остава една и съща, няма никаква промяна. ДПФ си е на колата нищо не е премахвано и не е запушено.Веригите не щракат. Всички стойности на двигателя са в норма и без отклонения, а демпферната шайба е като нова без напуквания, сцепвания или биене.

На кратко това са нещата които се сетих да проверя или сменя и резултата е нулев, ще се радвам ако някой има идея какво може да причинява тази вибрация и ми даде съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И аз имам такива проблеми, но при мен са само на D и S на задна колата не вибрира. Бях гледал едно клипче в нета на един пасат автомат който вибрираше доста сериозно, обясняваше се че е сменил всичко което се сеща човека и накрая се оказало от полуоските, до колкото разбрах ги е сменил целите. На мен ми казаха, че ако е там проблема може да се оправи и със смазване на триподите само даже, понеже с километрите греста там направо ставала на вода, а реално ако не се разбият или не се скъса маншон, там нищо не се пипа хиляди километри. Аз бях ходил в сервиз малко преди да го намеря това и не ми се занимаваше пак да я вкарвам, мисля като сменям маслото след 3000км да го проверя. Ако го оправиш пиши от какво е било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще ги карам в сервиза да гледат полуоските макар че преди два дни уж ги провериха и казаха че всичко е наред. Кардана също го гледаха и той бил ок, днес влиза колата пак в сервиз за термостат и ще ги карам пак да прегледат и ако намерим нещо ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам как може да е от кардан или полуоски, когато колата стои на място и се държи на спирачка... Щом вибрацията е на D и на R, търси проблема в скоростната кутия и ремонта който и е правен.

Редактирано от martin_deyanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да не може да е? Все пак точно като вкараш колата на R или D започва да се предава момента от двигател към кутия и от там до колелата, единственото което спира колата да не тръгне е спирачките. Цялото задвижване е под натоварване защото иска да се върти. Най-вероятно са ти ги проверили за хлабини на ръка, ако питаш мен вземи 2 от морга и ги смени с твоите, ако не се оправи, ще можеш да ги върнеш, да не се набутваш с още пари и за нови полуоски. Това е клипа от нета, където човека е писал, че проблема му е бил точно предните 2 полуоски...
 

 

Може да пробваш и този начин за проверка, копнах го от коментарите, че ме мързи да го превеждам :D успех.

Engine running with the transmission in gear and someone stepping on the brake pedal... go under the car and put your hand on the axle shafts / drive shafts. Could be that they are rattling / vibrating. Otherwise... continue checking from under the car by placing your hand on various components.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за клипа-дава ми някаква надежда че ще намеря проблема, защото при мен симптомите са абсолютно същите. Още не са толкова силни вибрациите но определено приличат на тези от клипа. И едно допълнение към темата- след смяна на маслото в раздатката има промяна в положителна посока-а именно намаляване на вибрацията. Това ме навежда на мисълта, че действително проблема може да е от задвижването(полуоски, кардани, дифове) сега следва смяна на маслото в дифовете и нова проверка на полуоските като този път ще се проверяват на запалена кола и на скорост. 

Ще пиша пак със резултатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, на място, на скорост и на спирачка - цялото предаване е под напрежение, но не се движи. Дори да имаш криви полуоски, разбити карета, разбаласиран кардан, лагери и каквото и да е - всички хлабини по предаването са обрани и няма как от там да се породи вибрация. Пък вие сменяйте на поразия.

Търси проблема в тампони на двигател и скоростна кутия (казваш че са сменени с нови), самия двигател или скоростната кутия и в частност хидротрансформатора. Това са 2те неща които се движат и създават вибрации на място/скорост/спирачка. Карета, полуоски и кардан могат да създадат вибрация САМО в движение когато се въртят.

Редактирано от martin_deyanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен, но след доста обиколени сервизи за проверка на изброените от теб неща, излиза че са ок(говоря след смяната им с нови). Другото което ме навежда на мисълта че е нещо по задвижването е, че вибрацията намаля след смяна на маслото на раздатката. Тя също не се върти на място. Най-новото от днешните проверки е вибрация в кардана когато колата е на подемник и на директна с натисната спирачка. Бързам да кажа че скоростите не вибрират. Предните полуоски също имат лека вибрация за разлика от задните които почти не се усещат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те не могат да я генерират бе човек, това което вибрира и се върти в случая е двигателя и хидротрансформатора. Възможно е от там да се получава резонанс в кардана, тъй като той виси на един централен лагер/тампон - проверете въпросния тампон дали не е скъсан и от там да идва резонанса, който после усещаш в цялото купе. Пробвайте както описа колата на подемник, скорост и спирачка, някой отдолу да хване кардана здраво - дали изчезва вибрацията в купето. Ако да - тампона на кардана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разкачи геометрията на турбината и я върти в двете посоки и виж дали ще намалят вибрациите, за които говориш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Стефане, как не ти прочетох коментара преди година.
Имам същите вибрации след смяна управление на геометрията. Помислих си че са ми взели някой датчик/клапан/дебитомер. Смених сто неща, докато не реших да охлабя малко геометрията. И настана тишина...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пренадува или ненадува има вибрации, защото се променя сместа в цилиндъра и оттам колко бързо ще гори нафтата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...