Jump to content

Монтиране на лостче за борд компютъра!


Ivelinch0

Recommended Posts

Здравейте колегии, смених си таблото на ауди а3 8л фейстлифт 2001 год с табло което е с големия фис, всичко мина успешно, но сега идва ред на монтирането на лостчето за борд компютъра въпроса ми е следния някой може ли да ми даде схема за монторането по точно за жиците кои, къде се връзват, запознат съм че трябва с ваг ком да отключа функциите за борда, но незнам коя жица къде се връзва прилагам и снимка на лостчето което съм купил, нарочно съм го взел с буксите! дано някой да помогне ! http://prikachi.com/images.php?images/976/8988976G.jpg Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И мен ме интересува окабеляването на таблото с трите букси и лостчето но никои не дава схема или нещо по конкретно като отговор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз таблото го монтирах букси всичко съм наредил тя 3-тата букса като цяло сивата не е много важда от нея се управлява ако си с оригинална музика да ти излиза на фиса какво слушаш на кое радио си и като местиш песни и тем подобни и някой др лампа като опция ако ти има колата тия екстри ... проблема е с лоста :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тая третата букса (сивата) е важната. Лостчето се връзва към нея. И ако не свържеш към GND кабелите за изгоряла крушка, винаги ще ти свети за такива на FIS-a. С две думи, точно сивата букса е важната! Мога да ти направя инструкция, кой кабел къде да свържеш.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Ivelinch0 написа:

аз таблото го монтирах букси всичко съм наредил тя 3-тата букса като цяло сивата не е много важда от нея се управлява ако си с оригинална музика да ти излиза на фиса какво слушаш на кое радио си и като местиш песни и тем подобни и някой др лампа като опция ако ти има колата тия екстри ... проблема е с лоста :D

Както вече ти написах в предходния си пост, разсъжденията ти са изцяло грешни! Точно тя е важната за бордовия компютър. Без нея, само ще си гледаш тъжно FIS-а. :hilezh: Ето и свързването на прословутия лост (и не само на него), който толкова много ви затруднява:

 

Съсредоточаваме се само и единствено точно върху сивата букса:

Screen_Shot1475.png

 

За да свържем лоста:

Пин 17-ти от сивата букса на таблото се свързва с пин 2-ри на лостчето. Ще ги познаете по зеления кабел.

Пин 18-ти от сивата букса на таблото се свързва с пин 1-ви на лостчето. Ще ги познаете по синия кабел.

Пин 19-ти от сивата букса на таблото се свързва с пин 4-ти на лостчето. Ще ги познаете по сивия кабел.

Остана да се свърже 3-ти пин на лостчето към маса. И вече можете да се разхождате из менютата на борда!

 

Сега обаче таблото ще запищи за изгорели крушки (на стоповете и на късите), а също така ще пищи че нямате течност за чистачки (ако е кодирано в таблото). Това се решава като свържете пинове 14-ти, 15- ти и 16-ти от сивата букса на таблото към маса. Воала, таблото спря да пищи за изгорели крушки!

 

И за да сте гъзари и да ви показва на FIS-а отворена врата различна от шофьорската, остава да прекарате и кабелче (кабелчета*) от буксите под бушонното табло, до същата тази сива букса на таблото. Търсите 5 пинова черна букса, от която излизат 4 тънки кабелчета. Те са с цветове кафяв с бяла нишка, кафяв с жълта нишка, кафяв със зелена нишка и кафяв със синя нишка. Съответно остава да се прикачите към кабелчетата и да закарате сигнал до таблото:

На 3-ти от черната 5 пинова букса се прихващате към кафявия кабел с жълта нишка и го "закарвате" до 8-ми пин на сивата букса на таблото. Така вече таблото знае, че сте отворили пасажерската врата и ще го визуализира на таблото. 

А за колегите с 5 врати:

На 5-ти от черната 5 пинова букса се прихващате към кафявия кабел със зелена нишка и го "закарвате" до 9-ти пин на сивата букса на таблото. Това е сигналът за отворена задна дясна врата.

На 4-ти от черната 5 пинова букса се прихващате към кафявия кабел със синя нишка и го "закарвате" до 10-ти пин на сивата букса на таблото. Това е сигналът за отворена задна лява врата. 

 

 

Спирам до тук. Сигурен съм, че почти всички от вас са си махнали оригиналните радиа и няма смисъл да продължавам с радио инфото към дисплея.

 

Това е "свързването" на бордовия комп. Просто като боб! Работа за 30 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря ти братле жив и здрав да си! аз от тая сивата букса единствено изклучих 3те лампи които ми светнаха след като смених таблото и те са на 14.15.16 пин мисля, просто ги вързах на маса и угаснаха! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е отговор! Нагледно и ясно.. тая тема трябва да се направи важна. А по останалите две букси трябва ли някакво пренареждане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, evg_eni написа:

А по останалите две букси трябва ли някакво пренареждане?

Не, тях не ги пипате.

 

преди 25 минути, Ivelinch0 написа:

аз от тая сивата букса единствено изклучих 3те лампи които ми светнаха след като смених таблото и те са на 14.15.16 пин мисля, просто ги вързах на маса и угаснаха! :)

Значи все пак си намерил някакво инфо, или го направи след като прочете в поста ми:

Преди 1 час, bsdnikolov написа:

Сега обаче таблото ще запищи за изгорели крушки (на стоповете и на късите), а също така ще пищи че нямате течност за чистачки (ако е кодирано в таблото). Това се решава като свържете пинове 14-ти, 15- ти и 16-ти от сивата букса на таблото към маса. Воала, таблото спря да пищи за изгорели крушки!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това го разбрах, след като сложих таблото ми пищя 2 дена и един приятел сменя преди 2 месеца табло и той, и стана на въпрос и ми вика сега ти светят 3 лампи нали, викаммм дааа, каза ми за тия 3 пина да ги вържа за маса и всичко стана! сега почвам тая процедура която написа колега много ясно! за което много ти благодаряя, в момента гледам лостчето буксата ми обаче е с 6 пина и на 2та пина има само кабели ще трябва кабели да сложа на останалите пинове ! поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиновете на самия лост които ти трябват не са с номера а със букви (с изключение на този за масата, който е наименован 31). Ако искаш, щракни една снимка на лостчето, но с махната букса, за да ти кажа кой пин къде е. Или погледни на буксата към лостчето, как са номерата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето снимка колега с 2 букси е една голяма с мн кабели и една по малка с 2 кабела

image.jpg

мен тая която е за масата голямата ми е наименование 32 ? от голф 4 е лостчето между другото но мисля че са съвместими... защото го проверявах по номера и го дават също така и за ауди а3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ти виждам бутоните от страни, с които се разхождаш из менюто на борда. Я направи една-две по-хубави снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как трябва да изглежда лостчето, с управление за борд:

 

Screen_Shot1477.png

 

С червените стрелки съм ти показал бутоните, с които се управлява борда. А на долната картинка ти начертах и пиновете за към таблото, със съответните им цветове. На мен, от твойта снимка ми се струва, че си си купил най-обикновено лостче (без управление за борд.)

 

 

и една по малка с 2 кабела

Тези два кабела по спомени бяха за пръскалката на задния джам. Не са за борда! Ако другите пинове са празни, значи това лостче няма управление за борд:

 

Screen_Shot1478.png

 

Screen_Shot1479.png

 

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно.Относно допълнителната букса с двата пина мисля,че беше за интервала за чистачките през колко време да се включват когато са на прекъснат ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, evg_eni написа:

А относно индикацията на FIS- а за отворен багажник нужно ли е да се прекарва отделно кабелче :) 

При 8L няма такава индикация.

 

преди 1 минута, veselin velchev написа:

Относно допълнителната букса с двата пина мисля,че беше за интервала за чистачките през колко време да се включват когато са на прекъснат ход.

Мисля че ти си прав. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно са ти дали букса от лост без управление. Ще трябва да добавиш пиновете в буксата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

даа сега го разглобих и има 6 пина под буксата ... стана ми ясно всичко като по учебник просто ще трябва малко жици да добавя и на запоя, мога само да ти изкажа едни големи благодарности за цялата подробна и лесна за разбиране презентация която изнесе в темата!!!!! жив и здрав да си. смятам че тая тема ще е доста полезна на новобранци като мен които искат сами да си го направят!!!! едно голямо БЛАГОДАРЯ още веднъж колега !!! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомени пиновете които ти липсват са същите като на стандартните букси за авто-радиата. Купи си за 2 лева едни букси и им извади пиновете. Постави ги в букдата за борда и си капитан. Така няма да правиш магарии по лоста.

преди 8 минути, Ivelinch0 написа:

......едно голямо БЛАГОДАРЯ още веднъж колега !!! :)

За нищо. Пак заповядай. Тук всеки помага с каквото разбира. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 minutes ago, bsdnikolov said:

По спомени пиновете които ти липсват са същите като на стандартните букси за авто-радиата. Купи си за 2 лева едни букси и им извади пиновете. Постави ги в букдата за борда и си капитан. Така няма да правиш магарии по лоста.

За нищо. Пак заповядай. Тук всеки помага с каквото разбира. :)

ЖИВ И ЗДРАВ ! ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, bsdnikolov написа:

При 8L няма такава индикация.

 

 

На нашата А3-ка има тази индикация.Може би,защото е фейсова..........

Обаче дясната врата не можах да я накарам да светне.Ще пробвам отново по описанието,което си дал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да има, но в PinOut-а на синята, зелената и сивата букса, никъде не срещнах за петата/третата врата или капакът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такава. Нали сте сменили таблата. Те не се нуждаят от софтуерно кодиране за борд, защото те самите са си с борд. Единствено при разлика в оборудването се налага намеса. Примерно за датчик накладки, датчик ниво на маслото и т.н. ..... Но това е индивидуално за всяка кола.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...