Jump to content

Прекъсва сутрин


Balzak

Recommended Posts

Здравейте!
Колата е ауди б4 2000 кубика 90 коня ел. моно  АБТ мотор.
Имам следния проблем. Сутрин когато паля на бензин колата прекъсва, ще прикача и видео с проблема. Като обърна на газ не прекъсва прави го само на бензин. Като загрее (когато стрелката ми стигне 50 градуса спира да прекъсва). И гори много на бензин сипя 20 литра и заминават неусетно. Мирише на суров бензин и цапа супер много свещите черни като катран и сутрин зад ауспуха оставам една дооста стъбилна черна черта :D. На газ като карам са чисти. Сега ще изброя нещата който съм сменил че уж да се оправи но уви. Сменил съм цяла моно инжекция, ламбда сонда(нова), син датчик(нов), свещи(нови), кабели(нови), палец(нов), дистрибутурна капачка(нова), вакуумите съм ги прегледал няма скъсани маркучи(сцепени). Тампона на моното е добре.
https://www.vbox7.com/user:ra_li&p=allvideos
Извинявам се за качестово, но все пак прекъсването се чува.

Редактирано от Balzak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложение имам само да проследиш маркуча с картерните газове. Моята така прекъсваше при много студено време и беше се събрала една гадост която влизаше в горивната смес. Преди 2 години започнах да чистя 2 пъти годишно и нямам проблем. Но аз съм с карбуратор, не зная при теб как ще е.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се замислих и гледах клипа

според мен се дави - т.е. много бензин отива и не може да го запали в цилиндъра което и е прекъсването.

Прегледай системата за работа при студен двигател. това което при теб е еквивалент на моя смукач (моторче ли беше или нещо подобно ми се върти в главата - преди 4-5 години се ровихме в една такава 80-ка с подобен проблем и това излезе)

четох сега и намерих това предполагам си го видял

Почистване на дроселова клапа, стъпково моторче и дебитомер

не е точно за твоята, но ще си ги навържеш нещата като принципи.

 

Редактирано от Galin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой температурен датчик смени? Синият е за сместа. Каква марка датчик сложи. Измери колко ома показва датчика при около 20 градуса околна температура. Примерно утре ще е топло времето, измери съпротивлението преди да я запалиш и кажи какво показва.

Може да пробваш докато работи и прекъсва извади буксата на датчика(синия).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номер оригинален 025906041A

hella 6PT 009 107-55

съпротивление при 25С - 2080 [Ом]

съпротивление при 80С - 322 [Ом]

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ходих да измеря 2340 ми е съпротивлението. Обаче интересното не знам дали трябва да е така без да изкарам буксата напъхах щеките на мултицета в нея отгоре и нещеше да мери, а като извадя буксата и директно за датчика ги измери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ти е съпротивлението за температура около 15С. Мери се на откачена букса.

Надявах се там да е проблема, но не е.

Така както описваш нещата изглежда докато е студен двигателя прекалено е богата сместа. Като загрее ламбдата започва да работи, компютъра се коригира и работите се оправят. Значи докато е студена някой кара компютъра да преобогатява или дюзата "пикае", или регулатора на налягането на горивото е прецакан - обаче казваш с друго моно пак не се оправя.

Във всмукателния колектор долу има нагревател ("таралеж"), който служи за по-добро изпаряване на бензина докато загрее двигателя. Измери го дали му е здрав нагревателя и дали идва  + на кабела който отива към него като дадеш на контакт.

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ще пробвам с таралежа, а тоя регулатор за горивото къде се намира :?

И от тоя таралеж ако не работи може ли от него да гори толкова много бензин да цапа свещи прекъсва :)

За кабела който отива към него ще измеря дали идва + обаче самия нагревател как да разбера дали е здрав. Ако пипам отдолу трябва ли да е топло.

Редактирано от Balzak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таралежа е екстра дори и да го няма хич няма да се дави и прекъсва така. Но е хубаво да работи провери си го.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверих кабела към който се връзва като дам на контакт няма 12в. Ако меря правилно де. + на мултицета вкарвам в кабела минуса допирам до акумулатора :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единия край на мултицета в кабела, другия някъде на маса (-). Подгряването се включва от реле, което се намира под волана в блока с допълнителни релета. На кората под волана като я свалиш от вътрешната страна трябва да има етикет указващ кое реле за какво е. Предполагам на горния ред от релета трябва да е въпросното което управлява подгрева на "таралежа" и евентуално на него пише 214. Това е обикновено силово реле - използва се и за други консуматори в колата, така че от етикета трябва да видиш на коя позиция е за подгрева. Ако ти пише на немски трябва да пише "нещо си" Ansaugrohrvorwärmung.

Самия "таралеж" се мери на съпротивление - между буксата и масата трябва да има някакво малко съпротивление около 1-2 ома.

Регулатора на налягането е вграден в моното - ламаринено капаче с 4 болтчета намира се до инжектора. Но то си е вградено в моното. Щом си пробвал с друго моно си елиминирал това като евентуален проблем - предполагам.:nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи разкачих акумулатора една нощ седя без. Тая сутрин го закачих паля и не прекъсва не мирише на суров бензин няма сажди отзаде........ ????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Сега вече май ще се окаже газовото проблема. Затова е хубаво човек да види и пипне. Това нулиране с разкачения акумулатор ме подсети.
По принцип трябва да се направи нещо, което да попречи ламбдата да не вкара компютъра в "тъча", когато колата работи на газ. Най-простия вариант е реле с 5 края подвързано, така че сигналния кабел на ламбдата да минава през затворените контакти на релето. Управляването на релето се подвързва на клапаните на газта. По този начин, когато превключиш на газ сигнала от ламбдата към компютъра се прекъсва от релето, компютъра минава в авариен режим, но не вкарва грешки, които да му печат на работата. Когато после обърнеш на бензин сигнала от ламбдата се възобновява и компютъра започва да работи нормално. На баща ми колата (Голф 3 1,8 моно) е направена така от 2004г. и досега винаги си работи перфектно на бензин и на газ.

Някои слагат ресет релета, емулатори. Прекалено се усложняват нещата така.

Посоченият по-горе вариант е много прост и върши перфектна работа за предотвратяване "ошашкването" на компютъра.

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам някакво реле  на което се закача единия черен кабел на ламда сондата. Ще видя утре сутрин дали ще прекъсва пак. И ще снимам и релето към него са вързани още три кабела единия е маса за релето другите два са червен и зелен кабел. Ще снимам утре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така след няколко опита установих че след като разкача акумулатора и компа изчисти грешката като запаля сутрин проблеми няма. Но после като карам и обърна на газ, явно нещо се омазва може би е това въпросното реле което като обърна на газ трябва да изключи сондата.
Ето го въпросното реле

http://prikachi.com/images.php?images/762/9059762y.jpg

Въпроса ми е как да го тествам дали е изправно имам мултицет и как трябва да са подвързани кабелите към него. Черния е ланда сондата, имам един за масата на релето един червен и един зелен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към клеми 85 и 86 на релето се подвързват маса(-) от купето и плюс(+) от бобината на газовия магнитвентил.

Към клеми 87 и 30 (крайните изводи) се подвързва сигналния кабел от ламбдата. Средния извод остава свободен.

Сигналния кабел е черен той е бил цял, но за да се сложи релето се срязва и релето се явява връзката(разединителя) на ламдата с компютъра. Когато си на бензин ламбдата е свързана през релето, което е "отворено" и през него са свързани клеми 87 с 30. Когато превключиш на газ, (+) от газовите клапани "затваря" релето и 87 се отделя от 30. Така компютъра не получава сигнал от ламбдата, записва грешка, че няма сигнал от нея и спира корекции на бензиновата смес. Естествено не е перфектен вариант, но е малко по-добър от ресет реле. После като дойде сигнала от ламбдата пак си започват корекциите на компютъра. По принцип най-добрия вариант е ламбда емулатор.

При теб не знам зеления кабел какъв е, но според мен или са разместени кабелите по клемите на релето или този зелен кабел не му е там мястото. Трябва да са два черни, които са били едно цяло (сигналния кабел на ламбдата).

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От два дена карам само на бензин проблеми няма. Обаче чувам едно препаткване в гърнето примерно като пускам на скорост по байра и съм на 1600-800 оборота или като я изсфорсирам и по време на падане на оборотите. Каква е причината.. попринцип тръбата ми някъде след колекторите се чува да пърпори и в купето мирише на газове. Може ли от това да е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сложи си едно реле за ресет на ЕКУ-то. Аз съм със същия мотор, имах същия проблем преди 10 години, като я купих. Пушеше страшно сутрин от богата смес, като локомотив. Сложих релето и 10 години вече няма никакъв проблем. Сам виждаш, че като изключиш акумулатора, и ресетнеш компа, проблеми няма. Ако не знаеш как да го свържеш, всеки газаджия трябва да може да ти го сложи. За 15 минути работа. А за газовете в купето, отнякъде издиша генерацията, или някоя връзка пуска, или има скъсана заварка по гърнетата. Оправи го това, че ще падне някое гърне.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

гърнето го оправих имаше 2 дупчици ама гърменето си остава :?, явно доизгаря бензина в тръбите ама защо не знам

 

 

Редактирано от Balzak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...