Jump to content

Смена биелни и основни лагери


martin_ganev

Recommended Posts

  Почти всички ваг мотори се проверяват при 80 гр на маслото и 2000об /мин минималното налягане е 2 бара. Ако при горните условия не достига това налягане някъде по системата има проблем. Всички табла след 97г следят само "високото " налягане на маслото при около 1800 оборота датчика трябва да е затворил веригата към корпус, ако не е светва лампа и се задейства зумер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 при загрял мотор мисля,че е добре. При моето АСЕ налягането  варираше от 2 до 4 атм при средни обороти.  Незнам има ли значение дали е атмосферен или турбомотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

студен мотор празен ход-4-5бара(еталон тогава отваря байпасен  клапан).

топъл мотор празен ход  2-2.5бара еталон за нов мотор

 топъл мотор под 1.0бара на празен ход и под 3.0-на обороти е нормално за кола на стотици хил. км. но е признак за голямо износване на лагерите.

Граничните стойности,  под/при които е възможна авария.:

Студен мотор, празен ход под  3,5бара.

на топъл мотор под 2.0бара на обороти.

топъл мотор под 0.5 бара на празен ход.

 Така поне ни учеха на времето.

 

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1.8т  при 80 С на маслото в барове :

                   нормално  /    минимално /  много лошо

празен ход  1.4 - 1.6            1.0               под 1.0

2000 обр     ~ 2.4 -3.4           2.4              под 2.0

3000 обр    ~  3.5 - 4.5          3.5              под 3.0

 

Редактирано от Момо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години имах един Фиат 2.0 и на празен ход загрял налягането падаше на 0.8. Е, основните лагери буквално се бяха разляли вътре :hilezh: След шлайф на вала и втори ремонтен нещата станаха повече от добре. Обаче колегата 2 седмици пише за тоя 1.8 ама още не го е отворил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вземем пак ли да измерим налягането при топъл мотор?

Канех се днес да я отварям но снощи се разболях и цял ден съм като парцал сега ще требе да чакам пак събота и неделя че да я отворя.

 

п.п Я дайте един съвет да сложа ли добавка за промиване на мотора преди да източа маслото.Макар че маслото е на 300км ново е но съм сигурен че е леш от нагари мотора и картера?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са занимаваи с глупости, картера ти е пълен с гняс и цетката е запушена. Тези добавки не го оправят. Само отваряне и чистене.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани тия добавки, отваряй и чисти, смени помпата и ще станат нещата. Почти съм сигурен че маслената магистрала на турбото е запушена и вероятно ще издуха турбината след някакво време. Ако имаш възможност я смени с НОВА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз добавката викам да я сложа да промие мотора въртешно където няма да мога да бръкна и почистя.Иначе сваляне на картера ,смяна маслена помпа и проверка и при нужда смяна на основни и биелни лагери.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, вече сме с нова маслена помпа.След смъкване на картера имаше доста нагар и утайки по дъното на картера и по маслената помпа.Последва смяна на маслена помпа и почистване на картера.Лагерите несме ги смъквали понеже майстора каза че ако има заминали лагери мотора щял да работи различно и да се чува тропане от долната страна на двигателя.След смяната на помпата и изминати 12км днес само градско установих че вече температурата на маслото се покачва до,около 110-120с° преди повече от 80 не се вдигаше.След закачане с VagCom показва че налягането на маслото е ок.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега въпроса е колко нечесто е сменяно маслото и какво друго ще изкочи заради това. Смени и маслената магистрала на турбината ако имаш възможност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В картера няма датчик при мен.Аз пресъствах и помагах при ремонта.разстоянието изминато 12км е на къси разстояния само градско с макс скорост от 50км в час на по 1-2 километра.

А относно смяната на маслото преди май не е била много на често понеже когато сменях филтрите и маслото на въздушният филтър пишеше 2012г. Което ме навежда на мисълта че от тогава докато аз не го смених не е сменяно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както колегата по-горе каза ,а и аз мисля че 110-120 градуса за градско при външна температура 15 не е нормално 

Какво масло и сипа ?

Редактирано от Момо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е Fuchs Titan 5w-40.

При вас как се движи температурата на маслото?

Мвждо другото датчика за температурата на маслото е нов но от евтините

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами замери го спрямо стария, може да лъже. Не ми се връзва след смяна на маслената помпа да грее повече. По масления охладител пипахте ли нещо? Визирам топлообменника, на който се навива масления филтър.

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е е пипано по масления охладител нищо.И аз се чудя но е факт но според мен трябва да си е там някъде температурата на маслото, защото 120 градуса си е на средата както 90 градуса на водата е на средата.Тя дефакто е на около 110 градуса една идея преди 120.Утре ще я тествам малко извънградско да видя как ще е и колко ще покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моето 1.8 Т за 30 000км никога не ми е стигала/подминавала температурата 110 С без значение как го шамаря в града или по магистрала. Най-често се движи около 90 С, колкото е и на водата, в редки случай стига 100-105 С. 110 само при як бой на магистрала и високи обороти продължително време. Маслата винаги са били премиум марки пълни синтетики, карани по 8-10к км 5/40 . Като последния път сложих Amsoil 10/40 пълна синтетика, но ще спра дотук, за да няма дебати, как така било 10/40, ама пък пълна синтетика и т.н Защото маслото няма нищо общо с хидрокрековете на кастроли, мастроли, мотули и други европейски масла, които след 5000 км се разпадат на съставните си части и вода. Ако някой все пак се интересува, ще спомена, че не е добре за коли с катализатори, защото има цинк, което е идеално за двигателят, но съкращава живота на катализатора. в Заключение ще кажа само, че показанията за температура на колегата са малко високи, да установи защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, martin_ganev said:

Не е е пипано по масления охладител нищо.И аз се чудя но е факт но според мен трябва да си е там някъде температурата на маслото, защото 120 градуса си е на средата както 90 градуса на водата е на средата.Тя дефакто е на около 110 градуса една идея преди 120.Утре ще я тествам малко извънградско да видя как ще е и колко ще покаже.

 

Грешиш, не е нормално да е такава температурата. При мен стига 120 лятото като е 35+ градуса с пуснат климатик и карам с над 140 по магистралата. Имаш някакъв проблем, може да е в новия сензор, може да е в охладителя. Самия охладител мисля, че работи като термостат, нека някой по-запознат потвърди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.04.2017 г. at 20:04, martin_ganev написа:

Маслото е Fuchs Titan 5w-40.

При вас как се движи температурата на маслото?

Мвждо другото датчика за температурата на маслото е нов но от евтините

Ясно от новия датчик ще да е. 

При такова каране градско тези дни я гледах 90-95 мах. 

В масления охладител  няма термостат . За да няма драми лятото е желателно радиаторите да са чисти и виското да работи като хората, и качествено масло разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така от 2 дни карам със стария датчик който смених превантивно.За сега колата стига до около 90 градуса на маслото .Ще покарам с него да видим как ще е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...