Jump to content

Внимание! Папараци с пагон на улицата


Recommended Posts

Три екипа катаджии кръстосват денонощно столицата

“Цариградско шосе”, сряда 10,30 ч. Жълто пежо лети с бясна скорост. Шофьорът говори по мобилния си телефон. В средната лента се движи цивилен автомобил на КАТ. Радарът в колата показва, че пежото е вдигнало 140 км/ч при ограничение 80 км. Нарушителят незнайно е сниман от дигиталните камери в автомобила на Пътна полиция. До 10 дни нищо неподозиращият водач ще получи "честитка". За това, че е превишил скоростта с 60 км, ще му се отнемат 16 контролни точки и още 6 за разговор по GSM без устройство "свободни ръце". Шофьорът ще плати и 70 лв. глоба. Това не е епизод от екшън. Просто част от ежедневието на КАТ.

Три цивилни коли на КАТ, снабдени с камери и радари, обикалят денонощно софийските улици. На пръв поглед колите по нищо не се различават от останалите на пътя. Те обаче са снабдени с най-модерната техника за пътен патрул. Във всяка кола са монтирани две дигитални камери на предното и задното стъкло. Между предните седалки има екран. На него катаджиите виждат колите, които нарушават Закона за движение по пътищата. Всичко, което става пред и зад необозначените коли на КАТ, се заснема от камери. До страничното ляво огледало се намира радар. Той работи на два режима. Единият излъчва сигнал, а другият не. Според главен сержант Огнян Горанов антирадарите вече са отживелица. Той и колегата му патрулират по 8 часа на ден. Смяната им е напрегната, но са доволни, че са едни от първите, които работят с модерната технология. Когато засекат нередовен водач, шофьорът на патрулката пуска радара, а колегата му следи камерата. След като установят, че автомобилът се движи с превишена скорост, пътните полицаи приближават образа на камерата, за да проверят за други нарушения. На ден неуморните полицаи снимат над 25 автомобила. От началото на годината патрулите са заснели 2571 нарушители на Закона за движение по пътищата, като 1335 са санкционирани с актове. От тях 361 са глобени за неправилно спиране и паркиране. За превишена скорост са съставени 811 акта. За други нарушения са издадени 163 фиша. На 736 водачи е наложен запор върху бъдещи услуги в КАТ. В случай че на шофьора се наложи да смени регистрационния номер на колата, талона или да получи друг документ, той първо трябва да си плати глобата. Седмица след "щракването" с катаджийските камери шофьорите получават призовки да се явят в КАТ в кв. "Дървеница". На привиканите водачи се пуска запис на нарушението. Виновниците се откриват по регистрационния номер на автомобила. Голяма част от шофьорите нарушители обаче не са собственици на колите, които управляват. Тогава КАТ изисква от притежателя на автомобила да каже кой е бил зад волана в посочения ден. В случай че не окаже съдействие, глобяват него. До края на есента КАТ очаква и 260 стационарни камери. Те ще бъдат монтирани на всички входове и изходи на магистралите у нас, както и на възловите кръстовища в страната. С помощта на тези камери пътните полицаи ще могат да следят трафика и леките катастрофи на кръстовищата, за които повечето шофьори не сигнализират. Със стационарните камери КАТ ще заснема и арогантните водачи на пътя, за които скоро ще има точно определени наказания

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според главен сержант Огнян Горанов антирадарите вече са отживелица :wink::bia::bia:

Радари на КАТ на Х-Банд са отживелица....тия хора още си живеят в 70те години.

До страничното ляво огледало се намира радар. Той работи на два режима. Единият излъчва сигнал, а другият не :bia::musik::D

Горанов, Горанов....ако ти бяха казали сигурно щеше да знаеш, че в единия режим радара не излъчва нищо защото е в режим на изчакване и не предава сигнал, но и в този режим не може да засича скоростта. Другото което Горанов не знае е, че тази подвижни радари са два вида. Единият е вързан към скоростомера на колата...тоест ако супермодерната Астра и Форд Ескорт (и двете бели) се движи с 80км/ч и вие минете със 100км/ч радара показва 20км/ч....ДРУГИЯТ модел е със въвеждане на скоростта от КУКАТА...тоест...той въвежда 100км/ч а кара с 60км/ч вие минавате с 80км/ч...радара показва 20км/ч= 120км/ч...честито на печелившите....40км/ч над вашата скорост. :steinigung:

Също така тези коли и радара трябва да минават на технически преглед всеки ден, за да се види дали са калибрирани скоростомерат и радара и отчитат вярно.

Същото важи и за нормалните радара...ако ви хванат и ви пишат АКТ го пишете следното: Сержант или там какъвто се е подписал....

"Сержант Борисов не предоставя документ за техническата изправност на техническото устройство измерващо скоростта на МПС. Също така ъгала на измерване на скоростта е по-голям от 40% при което са възможни отклонения до 70% от реалната скорост."

Ако наистина сложат стационарни камери по сфетофарите.....е СУПЕР. Ако успеят да се справят с идиотите минавашти на червено, навлизащи в насрещното движение, предреждащи се, спиращи посредата на две платна и т.н. ще е СУПЕР.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Сержант Борисов не предоставя документ за техническата изправност на техническото устройство измерващо скоростта на МПС. Също така ъгала на измерване на скоростта е по-голям от 40% при което са възможни отклонения до 70% от реалната скорост."

ееее, браво :musik::wink: тва много ми хареса...обещавам да го пробвам и то скоро....и без това ме спират през ден :steinigung:

най-после ще им говоря нещо смислено...че досега все им разправям, че съм в първите месеци на бременността и ми е лошо, нещо ме боли много и бързам за болницата....щото няма кой да се погрижи за мен....сама съм...ит.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 години гледах по една немска ТВ ...

Пътните полицаи се качили на един бус със затъмнени

стъкла, изпреварват ТИР-ове и снимат какво правят

шоферите .... Имаше даже един дето си четеше вестник ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе извинявайте ама ъгъл не се ли мери в градуси ? За 40% става въпрос...

Може и в проценти, но не знам точно какво означават...

Нали се сещаш за пътен знак номер ЩЩ - наклон на пътя ХХ процента...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12% наклон на пътя означава 12 метра превишение/занижение на 100метра дължина...

А правия ъгъл е 90градуса, с добро приближение може да се каже че е 100%, така че ъгъл 45градуса би могъл да се опише на око като 45-50%...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12% наклон на пътя означава 12 метра превишение/занижение на 100метра дължина...

А правия ъгъл е 90градуса, с добро приближение може да се каже че е 100%, така че ъгъл 45градуса би могъл да се опише на око като 45-50%...

Грешка! :? Правият ъгъл е безкрайност процента,т.е не може да се обърне в проценти,а 45 градуса е 100 процента,т.като на 100 метра дължина имаш 100 метра височина.

Но мисля че kgb е сбъркал градусите с проценти.Наклонът на пътя се мери с проценти,но пътищата от най нисък клас се проектират с наклон до 8 %.Има и изключения,но те в никакъв случай не могат да бъдат 40%,по такъв път автомобил не може да се движи,да не говорим с превишена скорост.Вероятно става въпрос за ъгъл от 40 градуса между посоката автомобил-радар и посоката на движение на автомобила.Но меренето под такъв ъгъл също ми се вижда малко вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...