Jump to content

A4 B6 1,9 tdi 130 pd проблем с ЕГР


deanov

Recommended Posts

Здравейте колеги! Днес, тръгвайки на път ми светна Chek. Отидох при майстор, тъй като не знаех каква е причината и след,като я закачи на компа показа,че става въпрос с проблем в ЕГР,който е позадръстен.Прави някакви настройки и потеглих,като първоначално Сhek угасна,но след около 200 км. пак светна. Разбрах, че имало 2 варианта: 1. Да се свали и почисти ЕГР. 2. ЕГР да се заобиколи софтуерно. Във връзка с това искам да попитам следното: Кой от двата варианта е по-добър? Софтуерния крие ли някакъв риск за двигателя? Колко мога да я карам със светещ Chek, тъй като ми предстои път, поне около 1000 км. Апропо днес минах около 500 км. след като светна лампата, промяна във вървежа няма. Моля,споделете своя опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хора карат със затапен ЕГР (било то софтуерно или физически) и няма никакъв проблем. Единствено, че ще загрява малко по-бавно. Иначе няма нищо вредно - все пак този клапан е напълно отворен на празен ход и с повишаване на оборотите се затваря (около 2000 май е напълно затворен).

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем и грешката беше слаб поток от ЕГР-а. Карах така година и половина и изминах около 20хил.км. Чека светваше през няколко стотин километра и после изгасваше. Но майстора ми беше казал, че според него проблема идва от охладителя на егр-а. Преди месец се реших и смених комплект охладител с егр, и вече изминах над 6хил.км, без да е светнал чека. Мисля, че проблема е решен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

1,9 tdi pd 131 ....Не знам дали има охладител, но и да има 1200 лв. ........ Вероятно ще се спра на почистване или т.н. "затапване"

Редактирано от deanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 hours ago, Бат Сашо said:

Карайте си с ЕГР и си чупете моторите, NOX e само 0,5% от общото количество изгорели газове.

За сметка на псевдо екология (обявена като вторичен ефект), при наличие на ЕГР цялага гняс заминава в мотора, задръства колектор и клапани и вдига разхода и съответно емисията на СО и СО2.

Благодаря за вниманието!

И ние ти благодарим за отделеното време, макар и малко похабено. Шъ съ абстрахирам от останалите неща, защото мисля, че буквално мога да се хвана за всяка дума от този пост и шъ тъ запитам:

Кой е обявения първичен ефект при това положение? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да запушва колекторите с гняс.

Ето, не че не си запознат, но за другите колеги:

 

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е обявен първичен, а негативен страничен ефект. Но всичко си има предимства и недостатъци и изисква поддръжка. Обективно погледнато на една изправна кола осезаемо задръстване става след 100ици хиляди километри. Когато болшинството имат бууст лийкове с месеци и години и работят на абсурдно богати смеси, съответно пушат зверски, е съвсем нормално да се задръстват разни работи. Разликата в разхода е толкова минимална, че може да се установи само в лабораторни условия и има различни аргументи, които говорят както в полза на намаляването му, така и на увеличаването му. Това за чупенето на мотора е още по-мъглява тема и изобщо няма да се изказвам.

В естествената атмосфера азотните оксиди практически отсъстват така че всяко минимално покачване на нивата им, може да повлияе негативно на финия баланс на човешкото здраве и/или в останалата част от природата.

Та всеки си преценява сам, но такива едностранчиви мнения аз лично не мога да толерирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнението обикновено е "за", "против" или "не мога да взема решение".

Гледам, че съм подложен на цензура от неизвестно за мен лице.

Само да попитам дали си свалял колектора да погледнеш вътре, щото и твоята не е първа младост нали?

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хипотетично.....какво би се случило, ако продължа да я карам така,със светещ чек,поради гореизложената причина....завишен разход,загуба на мощност,някакви други проблеми? Има ли колеги, които са карали така по дълго време?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по горе ти бях писал, че аз карах така близо две години, и изминах 20хил. км. Предимно извънградско шофирам. Никакви проблеми нямаше с вървежа на колата, даже не беше влизала в авариен режим. Но ми казаха, че когато егр-а не работи правилно, се затлачвал дпф-а. Не знам ти имаш ли дпф?

Редактирано от Mitko1962
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнението обикновено е "за", "против" или "не мога да взема решение".

Гледам, че съм подложен на цензура от неизвестно за мен лице.

Само да попитам дали си свалял колектора да погледнеш вътре, щото и твоята не е първа младост нали?

Думата мнение беше в смисъла на пост. Но даже и в другия случай, когато се формира едно мнение, обикновено се претеглят всички фактори, иначе става едностранчиво. Ти натякваш само едната страна на нещата като неглижираш другата >> едностранчиво.

СвалЯл съм, не беше нищо фрапантно, само самия клапан почистих. Колектора даже не е слизал щото нямаше смисъл >> поддръжка.

Към автора - добре е да се почисти, щом е задръстен, ако изобщо е такъв случая. Слаб поток от ЕГР може да има и при проблем с регулацията. Щом имаш колебания е добре да потърсиш и второ мнение от майстор. Ако ти се занимава сам, можеш най-малкото да разкачиш тръбата преди ЕГР и да видиш дали има много отлагания. С късмет ще можеш да видиш и по-нататък в колектора какво става.

Иначе от слаб поток от ЕГР нищо няма да й стане на колата. Но ако там има задръстване, има немалка вероятност и в колектора да има повечко отлагания, което от един момент нататък ще се отрази на представянето на колата.

От смяна без установена повреда(задръстването не е повреда) не виждам смисъл, предполагам няма и кой да твърди обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, Mitko1962 написа:

Ами по горе ти бях писал, че аз карах така близо две години, и изминах 20хил. км. Предимно извънградско шофирам. Никакви проблеми нямаше с вървежа на колата, даже не беше влизала в авариен режим. Но ми казаха, че когато егр-а не работи правилно, се затлачвал дпф-а. Не знам ти имаш ли дпф?

Няма ДПФ.....в разхода почувства ли разлика?

Преди 7 часа, Buddah написа:

Думата мнение беше в смисъла на пост. Но даже и в другия случай, когато се формира едно мнение, обикновено се претеглят всички фактори, иначе става едностранчиво. Ти натякваш само едната страна на нещата като неглижираш другата >> едностранчиво.

СвалЯл съм, не беше нищо фрапантно, само самия клапан почистих. Колектора даже не е слизал щото нямаше смисъл >> поддръжка.

Към автора - добре е да се почисти, щом е задръстен, ако изобщо е такъв случая. Слаб поток от ЕГР може да има и при проблем с регулацията. Щом имаш колебания е добре да потърсиш и второ мнение от майстор. Ако ти се занимава сам, можеш най-малкото да разкачиш тръбата преди ЕГР и да видиш дали има много отлагания. С късмет ще можеш да видиш и по-нататък в колектора какво става.

Иначе от слаб поток от ЕГР нищо няма да й стане на колата. Но ако там има задръстване, има немалка вероятност и в колектора да има повечко отлагания, което от един момент нататък ще се отрази на представянето на колата.

От смяна без установена повреда(задръстването не е повреда) не виждам смисъл, предполагам няма и кой да твърди обратното.

Така и мисля,най-напред с почистване.....само ме притеснява какво ще направи майстора,дали въобще ще се занимава да го чисти или ще го изолира софтуерно....и в двата случая предполагам,че чека ще угасне, но няма да знам,какво е направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид дали си свалял EGR, а колектора.

Колектора и всмукателните клапаните се облепват с това нещо - смес от изгорелите и картерните газове.

Ефекта е ясен във горната част от оборотите, а при много задръстено и по-рано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах колектора не съм го свалял, защото слоя отлагания там беше повърхностен. Ако намекваш, че може горната му част да "свети", а долу да е сметище и да не съм го видял, ще кажа, че не съм съгласен. А клапаните на сглобен мотор така или иначе за нищо на света не бих се опитал да чистя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, deanov написа:

Няма ДПФ.....в разхода почувства ли разлика?

Така и мисля,най-напред с почистване.....само ме притеснява какво ще направи майстора,дали въобще ще се занимава да го чисти или ще го изолира софтуерно....и в двата случая предполагам,че чека ще угасне, но няма да знам,какво е направил.

Почти няма разлика в разхода и вървежа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами не знам дали е от това, но Ловеч-Варна ми даде 4,6/100 това при средна скорост 78 км/ч. Миналата година,по същото време, горе-долу същите условия и същата средна скорост разходът беше 4,4/100, когато чека не светеше. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия разходи от 4.4 на 100 идея нямам как ги постигате а разликата от 200мл как я хващате пък съвсем не знам.Имам към 250 000км на кола с такъв мотор и най- ниския разход който съм постигал с празна кола и каране до 130км е 5.3л

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...