sweetlioo Публикувано 12 Август 2017 Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 Колеги първо някой може ли да ми обясни какво управлява този актуатор от видеото, и как влияе на колата? При мен не работи, не се мести при подаване на газ. Опитах с едно вакуум маркучле, да го засмуча, но не става, сякаш засмуква от самия актуатор свободно въздух, а при натискане на лоста пък, връща въздух обратно по маркучлето към вакуум резервоара. Клипа е демонстративен, по-късно ако мога ще кача как е при мен. Как мога да му пусна тест с ВагКом? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carfan Публикувано 12 Август 2017 Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 (Редактирано) И при мен не работят тези клапи.Мисля че ми е скъсана мембраната и неможе да задържи вакуума.Идеята на тези клапи е при рязко подаване на газ отваря или затваря (незнам кое от двете прави) клапите във колектора и по този начин скъсява пътя на засмукания въздух.Така колата е по динамична и реагира по бързо при подаване на газ.Когато си караш кротко въздуха си минава по заобиколен път.Освен да е по тромава колата при набиране друг ефект не мисля че ще има от тези клапи. Проблема при мен е,че не се продава отделно мембраната и трябва да сменя целия механизъм с клапите заедно Сега гледам клипа и забелязвам колко по нервно се форсира двигателя от празен ход сравнение с моя..... Аз нямам абсолютно никакви други проблеми с колата Редактирано 12 Август 2017 от carfan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 12 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 И моята кола има същото поведение като твоята. И мен определено ме дразни. Възможно ли е заради този тромав вървеж, в ниските обороти, да ми дава и богата смес, като временна грешка? Явно и при мен изпуска мембраната, и ще трябва да се смени целият компонент. Знаеш ли каква му е цената? Реално ако се остави клапата винаги в отворено положение, или въздухът да минава по краткия път, няма ли да е по-добре за колата без значение каква е скоростта и как е натиснат педала? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carfan Публикувано 12 Август 2017 Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 Незнам колко струва целия механизъм,грешката не мисля че е заради тези клапи.По скоро е от газта.Незнам какъв ще е ефекта от оставянето на клапите към по къс ход.имаше клип в тубата не едни руснаци,ремонтираха мембраната,но сега немога да го намеря.Ще ти го пусна по късно ако успея да го намеря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
royce Публикувано 12 Август 2017 Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 (Редактирано) Управлява се с вакуум и със зазмукване с уста няма да стане пробата. Като я свалиш и видиш пружината ще разбереш. За ALT не знам колко ще е, ама за 3.0 ASN/BBJ клапата е 06C 133 611 и по спомен беше около 620 лв от Райно. Знам защото моята я сменях, че бяха счупени захватите и колата имаше гадно поведение. Изглежда така: Ето тема за смяната при мен (не съм я писал аз). Най-вероятно при ALT ще изглежда по подобен начин: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/603670-DIY-B6-3-0L-Vacuum-Actuator-Drive-Unit-Intake-Manifold P.S. - тая клапа регулира количеството въздух в горивната смес. Като натиснеш рязко педала отваря докрай, да да поеме повече въздух. Редактирано 12 Август 2017 от royce Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 12 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 Ясно, значи ще се сменя, ако го намеря на добра цена, ако ли не, ще се побългарява с друг актуатор. А ако има ремонтен комплект за актуатора, ще е най-добре. Аз го засмуках с уста, но то се чува как си засмукване въздуха през актуатора, някъде във вътрешността му. Пробвах и с директен вакуум от колата, изолирайки електрическия клапан за вакуум преди актуатора, и пак не се помръдва. За това мисля, че е в самия актуатор проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
royce Публикувано 12 Август 2017 Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 (Редактирано) Да не те плаша, ама най-вероятно няма да има. Другия проблем на тия клапи е, че им се чупят вилките, с които вакуумния балон придърпва, за да завърти "флейтата", както я наричат руснаците. P.S. Другия вариант е самата флейта да се е разкачила от захвата и да е останала в някакво тъпо положение. Там по принцип се събира бая мизерия заради картерната вентилация. Преди да сменя актуатура при мен имаше ядове във високите обороти. Редактирано 12 Август 2017 от royce Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 12 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 Значи, аз свалих капачката на лоста, и го издърпах на ръка. Доста добре се усеща как целият механизъм се върти вътре в колектора. Но лоста с дърпане с уста или с вакуум от мотора не помръдва. Обаче като местя лоста с откачен маркуч от актуатора,на ръка, бута въздух на обратно, посока към вакуум резервоара, но когато лоста се връща с помощта на пружината в изходно положение, не засмуква въздух. Как всъщност се тества този актуатор най-добре, и може ли да му се пусне тест, като при дизеловите коли, когато се тества актуатора на турбината? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
royce Публикувано 12 Август 2017 Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 На изключен двигател клапата, поне моята, е в положение напълно отворена. 2-3 сек. след старт на мотора сменя положението наобратно. 1-2 сек след като угася колата пак се връща в изходно положение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 12 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 (Редактирано) Моята не се мести изобщо. Продължавам да мисля, че изпуска вакуум самата мембрана на актуатора. Утре пак ще се разровя и опитам да тествам и установя къде е проблема. Актуаторът може ли да се разглоби и как? Редактирано 12 Август 2017 от sweetlioo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
royce Публикувано 12 Август 2017 Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 (Редактирано) Нагряване може би, сигурно е лепен. Това в балона е като бутало, а отвън стърчи това като биела. Точно биелата че чупи. Явно се разглабя по някакъв начин, защото в USA продават афтърмаркет алуминиеви "бутала" за актуатора за моя мотор. P.S. Не можах да разглобя мойто старото, щото тоя хашлак, с който бяхме раздигнали колектора, докато отида и се върна до един приятел го метнал направо в големия казан. Редактирано 12 Август 2017 от royce Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 12 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 12 Август 2017 На мен самото бутало, или вилка, е здраво, вътре в самия балон нещо изпуска. Не мога да кача видеото което аз направих, да видиш. Ако цената на новия механизъм е над 200 лв ще го преправям, с актуатор от турбина на дизелово Ауди, щото тая кола ме изнасилва напоследък от всевъзможни места и съм й сърдит, и не искам да влагам маса пари в нея. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 14 Август 2017 Някой който е като с моя двигател, от София и има желание да се видим, за да сравня как е при едната и другата кола? При мен липсват и още някои неща, около вакуумите, та тая кола хем не върви добре, хем и не спира добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 14 Август 2017 Тествах отново актуатора, но не става. Изобщо не може да задържи вакуум. Интересно ми е, защо обаче, като му местя лоста на ръка връща въздух по маркучлето, а ако затапя маркучлето с пръст, се усеща как въздуха се прави налягане и не може да излезе. Това означава ли, че мембраната му е здрава, а има проблем с изпускането на излишния въздух? Не съм запознат с работата на тази част и сега се опитвам да разбера принципа. За момента съм блокирал целият механизъм в отворено положение, като колата се усеща по-интуитивна при рязко натискане на педала, на ниски предавки. За градско е супер, но не знам как би се държала извън града. Нямам възможност в момента да тествам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carfan Публикувано 14 Август 2017 Доклад Share Публикувано 14 Август 2017 (Редактирано) https://www.drive2.ru/l/3410314/ Най честия проблем е скъсана мембрана или счупено лостче.Ето я и мембраната но никъде не успях да я намеря http://www.ebay.ie/itm/Membrane-vacuum-actuator-06B133619A-06B133619B-06B133619C-/182660085845?hash=item2a8763b855:g:PgMAAOSwgu9ZYnqq Редактирано 14 Август 2017 от carfan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 14 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 14 Август 2017 Е в eBay я има. Ще опитам да потърся и аз и ако не успея ще се поръчва от интернет. А имаш ли идея как се разглобява Актуаторът без да се счупи? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carfan Публикувано 14 Август 2017 Доклад Share Публикувано 14 Август 2017 Нямам идея как се разглобява,и на мене ми е нужна тази информация.Според мен или с нагряване с пистолет за горещ въздух или ще играе ножовката и после ще се лепи.Друг вариянт аз не се сещам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 15 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 15 Август 2017 https://www.drive2.com/l/9328473/ ето тук, малко надолу, има видео http://auto1.bg/bg/catalog/remonten-komplekt-165350 а тук намерих някакъв ремонтен комплект, който не знам дали е съвместим с нашите актуатори, но по номер в ETKA и сайта горе, трябва да е това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carfan Публикувано 15 Август 2017 Доклад Share Публикувано 15 Август 2017 мембраната мисля че е еднаква за всичките модели актуатори Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 15 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 15 Август 2017 Еми значи като мога ще мина там и ще видя за какво става дума, ако не ще е по начина от видеото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 16 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 16 Август 2017 Оправих клапана. Разглобих го, стана лесно, с подпъхване на отвертка. Оказа се скъсана мембраната, така както е на видеото. Взех вулканизираща лепенка Bishop и с поялник, я лепнах и от двете страни на цепката, като направих хубава спойка. След като изстина, мембраната си остана еластична, без следа от сцепване. Не знам колко би изкарала спойката, но след като сглобих клапана, запалих колата и тествах. И заработи. За момента държи чудесно вакуум, клапата се мести като в масло, доволен съм. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
carfan Публикувано 16 Август 2017 Доклад Share Публикувано 16 Август 2017 И сега как се държи колата?Вилката как я откачи от клапите?С дърпане става ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 16 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 16 Август 2017 Това е видеото от преди няколко дни, когато клапата не работеше А това е видеото от днес, след ремонта. Не съм свалял механизма, оправих го на място. С отвертка отворих балона, залепих мембраната и затворих балона. Трябва бая сила за да се затвори добре, защото изпуска ако не влезе в жлебовете. На теста, първоначално подавах газ до 2000 хил об и по малко, с резки и леки чуквания на педала, и клапата не се отваря, не знам какъв е принципа честно казано. Към края на видеото, където се вижда отчетливото движение на лоста, обортите първоначално са около и над 2500, а за пълното отваряне на клапата натисках над 3000 об. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 16 Август 2017 Автор Доклад Share Публикувано 16 Август 2017 Това видео го направих първо след ремонта, преди да сложа свинските опашки. Тъй като не свалях механизма и не ми беше удобно да работя, при свалянето на буталцето го счупих. Тук оборотите са над 2500 в началото, когато се мести леко. После ударих 4000 хил оборота с леко задържане на педала, като лоста се задвижи до край и леко задържаше и той. Не смея да я форсирам много колата, щото ме е жал и страх да не си иде нещо друго. До колко е нормално движението на клапата след моя ремонт, не знам, но дано свърши работа. Като за начало, не усещам някаква разлика във вървежа, но не съм и карал много,а и последните 2 дни карах с блокирана клапа в отворено положение, и колата се усещаше доста жива. Утре ми предстои извънградско, и ще имам по-ясна представа за поведението на колата, при всякакви условия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Милчев Публикувано 16 Август 2017 Доклад Share Публикувано 16 Август 2017 (Редактирано) Айде чакаме (сигурно доста хора)крайния тест. Че да почваме и ние (моя и той не бачка) И само аз ли не виждам видеото в което се разглобява мембраната? Редактирано 16 Август 2017 от Милчев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване